כך תהנו מהוזלה בביטוחי החיים - וזה יקרה ממש בקרוב - פואנטה

כך תיהנו מהוזלה בביטוחי החיים ותחסכו מאות שקלים בחודש. אל תתעצלו – קראו וחסכו

כבר שנים שאנחנו משלמים יותר מדי על ביטוח חיים – וכעת רשות שוק ההון שמה לזה סוף. מי ייהנה מהמחיר המופחת ומה עליכם לעשות כדי לחסוך מאות שקלים בחודש?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מ-14.2.2019, ביטוח החיים שלכם אמור לעלות 30% פחות – ולשם כך עליכם לרכוש פוליסה חדשה או להחליף את הקיימת. מה פשר ההוזלה בביטוחי החיים כך לפתע פתאום? הסיבה היא שתוחלת החיים עלתה, סיכוני התמותה פחתו – אבל חברות הביטוח חוגגות כבר שנים עם תעריפי ביטוח גבוהים שאינם מותאמים לנתוני התמותה, וברשות שוק ההון שמים לזה סוף. בהוראת הממונה החדש על הביטוח ושוק ההון, ד"ר משה ברקת, החברות צריכות להפחית באופן מיידי את מחירי הביטוח ולהתאים אותם לסיכונים העדכניים.

ברקת לא מסתפק בהנחיה זו ומנחית שתי הנחיות נוספות על חברות הביטוח – הנחיות שהתוצאה שלהן היא הוזלה של ביטוח החיים לצרכנים: ראשית, הוא נכנס חזיתית בשיטה של סוכני הביטוח להעביר מבוטחים לפוליסה אחרת ואז לזכות בעמלה נוספת. שנית, ברקת מחייב את חברות הביטוח לשקיפות בביטוח המנהלים. הנה הפרטים:

לא תאמינו אילו טעויות אתם עושים בביטוח הבריאות שלכם – היכנסו לכאן

כך תתבטא הוזלת ביטוחי החיים בכיס שלכם

בעידן שבו אנחנו מבשרים לרוב על התייקרויות של שירותים שונים, הוזלת ביטוחי החיים היא ללא ספק בשורה משמחת, במיוחד לאור העובדה שלא מדובר בסכום פעוט. כאמור, ביטוח החיים יוזל בשיעור לא מבוטל של כ-30% והצרכן הישראלי יחסוך מאות שקלים בחודש.



בהסתכלות ארוכת טווח לאורך כל שנות הביטוח, מדובר בחיסכון של עשרות אלפי שקלים, ואם מסתכלים 5 שנים קדימה, הציבור הישראלי יחסוך מיליארד וחצי שקל לאורך התקופה.

אז מי ייהנה מהוזלה בתעריפי ביטוח החיים? למעשה, כולם – גם אם זה יקרה בהדרגה. מבוטחים שאין להם עדיין ביטוח חיים וירכשו כעת פוליסה, כבר יקבלו את התעריפים החדשים. מבוטחים שכבר יש להם פוליסה, יכולים לחדש אותה וכך בעצם לקבל את התעריפים המוזלים.

דוגמאות להפחתת ההוצאה על ביטוח חיים בקרב מבוטחים שונים

סכום הביטוח שנרכש חיסכון לאורך תקופת הביטוח
גבר לא מעשן בן 30 מיליון שקל 90 אלף ש"ח
אישה לא מעשנת בת 30 מיליון שקל 56 אלף ש"ח
גבר מעשן בן 30 מיליון שקל 103 אלף ש"ח

ביטלתם את הפוליסה? הסוכן יחזיר את העמלה

כאמור, ברקת החליט להפסיק גם את התופעה של ביטול פוליסות במטרה להזרים לסוכן הביטוח עמלת מכירה חד-פעמית ("עמלת היקף"). תופעה זאת גורמת להתייקרות הפוליסות לכלל הציבור ואף מסכנת את יציבות החברות – כך שכעת ביטול פוליסה בשנים הראשונות יוביל להחזר עמלת המכירה ששולמה על-ידי החברה.

שקיפות בביטוחי המנהלים

כאילו לא די לחברות הביטוח בשתי המהלומות הקודמות, רשות שוק ההון והביטוח מטפלת גם בביטוחי החיים הנמכרים בתוך ביטוחי המנהלים. כיום מחיר ביטוח החיים המשווק כחלק מביטוח מנהלים אינו שקוף למבוטח, אינו מאפשר השוואה למוצרי החיסכון הפנסיוני האחרים, ולכן מביא לפגיעה בחיסכון הפנסיוני של המבוטח.
כעת דורשת הרשות כי כל ההוצאות והמרכיבים האחרים (מעבר לעלות הסיכון וההון) שמשלם המבוטח עבור ניהול פוליסת ביטוח החיים ישוקפו בדמי הניהול שמשלם המבוטח. באופן זה השקיפות למבוטח תגדל, והוא יוכל להשוות בצורה טובה יותר בין מוצרי החיסכון הפנסיוני השונים – ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות