אירועי השקה - כך עושים זאת נכון

אירועי השקה – כך עושים זאת נכון

תכנון אירוע השקה הוא חיוני להצלחת האירוע – וחיוני כמובן להצלחת המוצר, השירות או העסק. אז איך עושים את זה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אירועי השקה נועדו להציג מוצרים או שירותים חדשים לקהל הרחב, ולכן הם משחקים תפקיד מאוד חשוב בהצלחתם. משום כך, הם דורשים תכנון מקדים, שהרי אי אפשר פשוט לצאת לחוצות העיר ולהכריז על מוצרים או שירותים חדשים סתם כך.

חברות גדולות ידועות באירועי ההשקה שלהן, הן יוצרות "הייפ" סביב המוצר במומחיות כדי להניע מכירות ולגרום לכל מוצר חדש לחלחל עמוק לתוך המודעות. אולם אינכם חייבים לשחות עם הכרישים הגדולים כדי להרים אירוע השקה מדהים. כל שעליכם לעשות הוא לקרוא את הטיפים הבאים.

מהו אירוע השקה ומדוע הוא חשוב?

פיתחתם מוצר חדש או הגיתם שירות חדשני שהעולם לא ידע כמותם? עכשיו עליכם להשקיע זמן ומאמץ ולשחרר את המוצר או השירות לעולם. זה לא מספיק רק להוציא אותם לשוק, עליכם ליצור עניין ולנקוט באסטרטגיה שיווקית יעילה ויצירתית. למעשה אירועי השקה חשובים לא פחות מפיתוח המוצר עצמו. ללא הבאת המוצר למודעות של הלקוחות, על כל התכונות, נקודות הכאב שפותר והיתרונות שלו, לא תעמדו ביעדי המכירות וההכנסות שלכם, כי הלקוחות פשוט לא ידעו על קיומו.

לכן כדאי לערוך אירוע השקעה כארבעה עד שישה חודשים לפני ההשקה בפועל, כך תוכלו להרכיב תכנית שיווקית ולעשות את כל הצעדים הנדרשים להשקה מוצלחת.

סוגי השקות מוצרים

יש כמה סוגים של השקות מוצרים ישנן השקות קטנות ואינטימיות לקהל משקיעים מצומצם, ישנן השקות גדולות שיגרמו לכולם לדבר על המוצר, יש השקות וירטואליות, היברידיות ובאמת שאין גבול לאפשרויות שעומדות לרשותכם. לכן קודם כל עליכם לבחור את סוג ההשקה המתאים ביותר.

הגדירו את המטרות שלכם

מה המטרה הסופית של אירוע השקת המוצר? כאשר יש לכם את התשובה לשאלה, קל יותר להתמקד, לבחור קונספט ולהתחיל לתכנן את אירוע ההשקה שלכם. הבנת המטרה של האירוע היא צעד חשוב שיכול להשפיע על כל ההיבטים של האירוע – שכן ישנו הבדל בין יצירת חוויה סוחפת למשתתפים לבין רצון לעורר שיח או להגדיל את המודעות למותג.

הכירו את קהל היעד שלכם

אירוע ההשקה שלכם מעביר מסר, ואם תכירו את קהל היעד שלכם, המסר יהדהד. נסו להבין אל מי אתם פונים, מה קהל היעד מחפש אצלכם ולמה מצפה מהמוצרים שלכם? מה נקודות הכאב שלו? כיצד עליכם לפנות אליו? האם קהל היעד שיגיע להשקעה יורכב ממשקיעים? האם מלקוחות נאמנים? האם מהתקשורת והעיתונות? היכרות עם קהל היעד שלכם היא צעד חשוב להצלחת המוצר, כמו גם לקידום אירוע ההשקעה ובחירת הקונספט והתוכן המתאימים.

מה הקונספט שלכם?

הקונספט צריך להיות רלוונטי למוצר ולקהל היעד שלכם, כמו כן עליו להתאים לענף ולתחום העיסוק שלכם. תמיד כדאי לבחור בקונספט מעורר השראה וחדשני, במיוחד אם אתם רוצים לעורר התלהבות והתרגשות, ליצור ציפייה ולהעלות את הרף. יחד עם זאת, בכל קונספט שתבחרו, הקפידו להשאיר את המוצר במרכז.

בחירת הלוקיישן המתאים

שאלו את עצמכם איזה לוקיישן יחמיא למוצר שלכם – האם המוצר שלכם יראה טוב באולם אירועים יוקרתי או שירגיש יותר טבעי למקם אותו במרכז כנסים? מטבע הדברים המיקום שתבחרו צריך להתאים לאופי המותג ולציפיות של קהל היעד אך בו בזמן, לגרום לכולם להרגיש בנוח ולשים את המוצר במרכז. כמו כן המיקום צריך להיות מרכזי, נגיש ונוח ולכן לא מומלץ לבחור במיקום מרוחק, גם אם אתם ממש אוהבים את החלל. מלבד אחוזי הגעה נמוכים יותר, מיקום מרוחק יקשה עליכם לוגיסטית, ועליכם לחשוב גם במונחים כאלו. ניתן לקרוא עוד בנושא באתר של חברת BY הפקות.

עבדו עם חברות הפקות מקצועית

בשורה התחתונה, עליכם להדהים את קהל היעד שמגיע וליצור עבורו חוויה שלמה ואירוע שייחרט בתודעה. השקת המוצר צריכה להיות מהנה ובלתי נשכחת, כזו שלא יפסיקו לדבר עליה גם לאחר שעבר זמן רב. וכמובן, שהדרך היחידה ליצור כזה אפקט "וואו" משמעותי היא באמצעות שיתוף פעולה עם חברת הפקות מקצועית.

חברת הפקות בעלת ניסיון תיקח את האירוע שלכם לרמה אחרת לגמרי, תחשוב עבורכם על כל הפרטים הקטנים כמו מציאת המקום, או בניית התפריט. חברת הפקות תתכונן לכל התרחישים האפשריים, תדאג לקונספט, לסידורי הישיבה הנכונים, לאטרקציות ולבידור, לעיצוב המקום, למתנות קטנות ולכל הפרטים שקהל היעד יעריך ויהפכו את אירוע ההשקה שלכם ליוצא דופן וייחודי.

1
נגישות