בקרוב: סוכנויות דואר בתוך חנויות. דואר ישראל מזמין עסקים לשתף עמו פעולה - פואנטה

בקרוב: סוכנויות דואר בתוך חנויות. דואר ישראל מזמין עסקים לשתף עמו פעולה

הרעיון מאחורי יוזמת דואר ישראל: בתוך חנויות קיימות או חנויות שיוקמו במיוחד, תפעל סוכנות דואר שתספק את כל השירותים, כולל שירותים פיננסיים

סוכנות דואר בתוך חנות
סניף דואר בתוך חנות בבריטניה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם לקנות שני חלב וקוטג' ובאותה הזדמנות לשלוח מכתב רשום או להעביר בעלות על הרכב? אחרי המהלך של דואר ישראל, שבו הוא יצר קשר עם עסקים מקומיים בכל הארץ כדי שיהוו מוקד לקבלת חבילות, כעת הוא יוזם מהלך חדש: להקים יחד עם בעלי עסקים חנויות משולבות דואר.

במילים אחרות, דואר ישראל צפוי לפנות לראשונה לרשתות שיווק ולבתי עסק להקמת חנויות משותפות ולפתיחת סוכנויות דואר בתוך חנויות, במודל של חנות בתוך חנות במרכזי הערים ברחבי הארץ. כך, ייתכן שתלכו לעשות את הקנייה השבועית שלכם בשופרסל, ובתוך שופרסל תהיה סוכנות דואר על כל המשתמע מכך, ובה אפשר יהיה לרכוש מטבע חוץ, לשלם חשבונות, לשלוח חבילות ועוד.

הקול הקורא שמוציא הדואר לא מתמקד בענף מסוים של מסחר. הפנייה היא לרשתות מתחומים שונים, וכן לחנויות נוחות וקניונים, להקים חנויות משותפות או לעשות שימוש בנכסים קיימים להפעלת סוכנויות דואר על ידי הרשתות.

סוכנות דואר בתוך חנות – מודל מקובל בעולם

בדואר ישראל לא המציאו את הגלגל, אלא שאבו את הרעיון ממודלים שכבר קיימים ופועלים בהצלחה בעולם.

בניגוד לשימוש בכל מיני חנויות לצורך קבלת חבילות בלבד, כאן מדובר בסוכנות דואר של ממש, אשר בה אפשר לקבל את כל שירותי הדואר, כולל שירותים פיננסיים.



היתרון מבחינת הצרכנים, בין היתר, הוא בשעות הפעילות הגמישות יותר מאלה שבדרך כלל מציעים סניפי דואר.

מבחינת העסקים שיחברו לדואר ישראל ויפתחו סוכנויות דואר, הם ייהנו מעמלות ישירות בגין הפעלת הסוכנויות, וכמובן, מתנועת הלקוחות. לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראללחברת דואר ישראל 50 מיליון ביקורים בשנה: "מדובר במספר שאין לו אח ורע באף רשת קמעונאית, וניתן למנף אותו לכוח קנייה עצום לטובת כל עסק".

לדבריו, בעולם כמעט ולא קיים מודל של סניפי דואר שעומדים בזכות עצמם, ועל פי רוב, שירותי הדואר ניתנים בשיתוף עסקים ורשתות.

גולדשטיין ציין עוד כי בהולנד כל שירותי הדואר ניתנים במודל של חנויות ורשתות שחלקן פתוחות 24/7.

סוכנות דואר בתוך חנות
סניף דואר בתוך חנות בהולנד. מתוך אתר הדואר ההולנדי

 הצלחה למודל מסירת החבילות בעסקים מקומיים

גולדשטיין מספר כי את שיתוף הפעולה שיצר דואר ישראל עם חנויות וקיוסקים שהפכו למרכזי מסירת חבילות, מאמצים בעולם: "כיום יש לנו 500 עסקים עמם אנו מוסרים חבילות מחוץ לדואר, ועם חלקם נוכל להרחיב את שיתוף הפעולה גם למכירת מוצרים. רשת שופרסל שמפעילה 25 מרכזי מסירת חבילות יחד איתנו בסניפיה, נהנית מרבע מיליון לקוחות בחודש שמגיעים לאסוף חבילות, וקבוצת קניוני עזריאלי שמפעילה איתנו 8 מרכזי מסירה בקניוני הקבוצה, נהנית מטראפיק עצום של לקוחות שאוספים 100 אלף חבילות בחודש".

אגב, לאור הצלחת שיתופי הפעולה בתחום מסירת החבילות בדואר בוחנים את הרחבת המודל גם למתן שירותי דואר נוספים, הן במרכזי מסירת חבילות קיימים והן בשיתוף עסקים ורשתות.

מנוע צמיחה לקראת הפרטת דואר ישראל

כזכור, לפני כחודש אושרה הפרטת דואר ישראל ע"י ועדת השרים לענייני הפרטה. המשמעות היא ש-20% ממניות חברת הדואר יוצעו למכרז פרטי לטובת משקיעים אסטרטגיים בארץ או בחו"ל.

הכנסות חברת דואר ישראל הסתכמו בכ-1.8 מיליארד בשנת 2017, כאשר עדיין 40% הגיע מתחום הדואר. כחלק משינוי התמהיל העסקי והירידה בתחום המכתבים, מובילה הנהלת הדואר מיקוד במנועי צמיחה חדשים, כמו תחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחים והבלדרות, תוך מיקסום הרשת הקמעונאית.

לדברי גולדשטיין, שיתופי פעולה עסקיים כתוצאה מהמהלך שיוזם דואר ישראל, יניב הכנסות נוספות לחברת הדואר ויאפשר לה לממש את האסטרטגיה של החברה לצמיחה.


תגובות: 1

  1. שמי מרדי אני יש לי בניין ברחוב פנחס שלמה בן דוד 3 איור תעשייה ישן ראשון לציון יש מקום רוצה לקבל סכנות חלוק של מכתבים וחבילות זה טל 0508339506 עוד טל 039699134

נגישות