נכי צה"ל זכאים לטיפולים אלטרנטיביים ולהחזר הוצאות מהיר כחלק מרפורמת נפש אחת

לידיעת נכי צה"ל - אלה הזכויות החדשות שמגיעות לכם ולילדיכם במסגרת רפורמת "נפש אחת"

רפורמת "נפש אחת" יוצאת לדרך עם מימון טיפולים אלטרנטיביים לנכי צה"ל, טיפולים פסיכולוגיים לילדיהם – ולא פחות חשוב, הבטחה להחזר כספי מיידי בלי חודשים של טרטורים. הפרטים – בכתבה

טיפולים אלטרנטיביים לנכי צה"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הטיפול בנכי צה"ל הוא בושה למדינת ישראל – או לפחות היה כזה עד כה. נכה צה"ל איציק סעידיאן עדיין שוכב בבית חולים במצב קשה מאוד עם כוויות בכל הגוף, אך המחאה הכואבת והטרגית שלו מתחילה לשאת פירות – הרבה בזכות התעדוף של הממשלה החדשה לנושא. רפורמת "נפש אחת" יוצאת לדרך – ולפחות על פי ההודעה היבשה של משרד הביטחון, הרחבת סל הטיפולים נראית כאילו מישהו באמת השקיע זמן ומחשבה בנושא.  אגף השיקום במשרד הביטחון יעניק החל מ-1 באוגוסט סל טיפולים אלטרנטיביים לנכי צה"ל פגועי פוסט טראומה וטיפולים פסיכולוגיים לילדי פוסט טראומתיים ופגועי נפש וראש.


אלא שחשוב שאגף השיקום ישפר לא רק את מה שכתוב העל הנייר, משום שהנייר סופג הכול. חשוב שיהיה מענה אמיתי, מהיר ואדיב. חשוב שנכי צה"ל לא ירגישו כאילו המדינה רואה בהם שקרנים ונצלנים, חשוב שנציגי השירות יענו לטלפון, וחשוב שכל ההבטחות ייושמו באופן מיידי גם בשטח.

פואנטה בטלגרם

הבטחה לפחות ביורוקרטיה ולהחזר הוצאות מהיר

אחת התלונות שמשמיעים נכי צה"ל שוב ושוב היא על הסרבול והטרטור שבקבלת החזר על ההוצאות שלהם – הוצאות שמגיעות לסכומי עתק כדי לטפל בבעיות כאלה ואחרות, החל מבעיות שיניים, דרך בעיות רפואיות אחרות ועד לטיפולים פסיכולוגיים. הנכים משלמים מכיסם על טיפולים יקרים, ולאחר מכן מורחים אותם חודשים ודורשים מהם להציג הוכחות וקבלות רבות עד שהם מקבלים את הכסף חזרה – אם בכלל.

רפורמת "נפש אחת" מבטיחה לטפל בבעיה כך שהגשת החשבוניות תבוצע באמצעות האזור האישי באתר האינטרנט של אגף השיקום, תועבר לטיפול מוקד החזר הוצאות ייעודי שהוקם לצורך מימוש הרפורמה והחזר ההוצאות יועבר אחת לחודש לחשבונו של הנכה.

כעת נטל ההוכחה מוטל על אגף השיקום.

רפורמת נפש אחת – זכויות נכי צה"ל לטיפולים אלטרנטיביים

החלק המרכזי ברפורמת "נפש אחת" שאושרה בממשלה כולל סל של טיפולים פסיכולוגיים ואלטרנטיביים לנכי צה"ל, נפגעי פוסט טראומה ולבני משפחותיהם:

טיפולים אלטרנטיביים לנכי צה"ל – 5,000 ש"ח בשנה

  • מה? לכל נכה צה"ל המוכר בגין פוסט טראומה ומטופל באגף השיקום יועמד סל שנתי של 5,000 ש"ח למימון טיפולים אלטרנטיביים לפי בחירתו: אוסטיאופתיה, כירופרקטיקה, דיקור לסוגיו, טווינא, עיסוי רפואי, פלדנקרייז, רפלקסולוגיה, שיאצו, שיטת אלכסנדר, רכיבה על סוסים, יוגה ווואטסו.
  • איך? כל נכה יוכל לבחור את המטפל/ת ולפנות אליהם באופן ישיר.
  • אופן המימון: משרד הביטחון ישלם על הטיפול בהצגת חשבונית מס/ קבלה מקורית.

רפורמת נפש אחת – זכויות ילדי נכי צה"ל לטיפולים פסיכולוגיים

  • מה? טיפול נפשי לילדי נכים המוכרים בגין פוסט טראומה, נפש וראש.
  • מי זכאי? ילדים מגיל 7 ועד לגיל 30 זכאים החל מתאריך 1.8.21 לטיפול פסיכולוגי פרטני.
  • איך? כל הורה, או ילד בגיר של נכה מוכר, יוכל לבחור את המטפל/ת ולפנות אליהם באופן ישיר.
  • אופן המימון: משרד הביטחון ישלם על הטיפול בהצגת חשבונית.

טיפול פסיכולוגי לבני משפחה

הוחלט על הסרת מגבלת שלוש השנים לטיפול פסיכולוגי לבני/בנות זוג והורים כך שהטיפול יאושר בהתאם לצורך וללא מגבלת זמן.

מחוזות השיקום נפתחים מחדש ללא צורך בהזמנת תור

השירות לנכי צה"ל ירד לשפל חדש בתקופת הקורונה – אז כל הלשכות היו סגורות.

החל ב-30.6.21 נפתחים מחדש לקבלת קהל שבעת מחוזות אגף השיקום ברחבי הארץ. ניתן להגיע ללא תור, אך ההמלצה היא כן להזמין מראש כדי להימנע מעמידה בתור.

באגף השיקום לא טרחו לנצל את הזמן כדי להיערך עם הרחבת שעות הפעילות, כך ששעות קבלת הקהל הן רק בימי ב' ו-ה' בין 8:00-13:00 וימי ד' בין 15:00-18:00.

ביולי 2021 יצטרף אגף השיקום למאה ה-21 וישיק מערכת ממוחשבת לזימון תורים – אך בשלב ראשון המערכת תפעל במחוז רחובות בלבד. לאחר סיום תקופת הרצה של כמה שבועות, היא תורחב בהדרגה לכלל מחוזות השיקום ברחבי הארץ.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 1

    1. וגם היום… מרץ 2023, אגף שיקום ממשיך להתעלל בהלומי הקרב… כל החזר הוצאןת תלןי באלף ואחד דברים, מסובך ומסורבל, ובסוף גם לא מתקבל! )מדובר על כ35-40 אלף בשנה, עם קצבה של 1550 בחודש זה עצוב..(

    נגישות