בנעליו של האגרן – הכול על אודות פינוי אגרנות

בנעליו של האגרן – הכול על אודות פינוי אגרנות

התמודדות עם אגרנות היא התמודדות קשה לאדם עצמו ולסביבה שלו. פינוי דירה של אגרן היא עסק מורכב שמצריך מיומנות מיוחדת – היכנסו לפרטים

פינוי בית של אגרן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מי לא מכיר את הפתגם "אל תדון אדם עד שתגיע למקומו". המשפט הזה נכון לבני אדם באשר הם, גם לאנשים שעונים להגדרה "אגרנים". אגרנים נוטים לאסוף ולצבור עוד ועוד חפצים, עד כי הדירה מתמלאת עד אפס מקום, הבלגן חוגג ולעתים נוצר מפגע סביבתי. אגרנים בדרך כלל לא יודו שיש להם בעיה, כך שלמעשה מי שצריך להתמודד עם הבעיה הם האנשים הסובבים אותם. ההתמודדות עם כמות החפצים שצובר אדם שהסובל מאגרנות היא התמודדות מורכבת, מפני שמדובר בעניין רגשי שמקשה עליהם להיפרד מהחפצים שהם צוברים.

אז מה כן לעשות ומה לא לעשות? אולי לא תצליחו דרך המאמר הזה להיכנס לנעליהם של האגרנים, אבל בשלב ראשון לפחות תצליחו להבין שמדובר בתהליך מורכב שדורש הרבה יותר מלוגיסטיקה, מנוף, הבטחות ומכולת אשפה.

איך עוזרים לאגרן להפסיק לאגור?

כאמור, מדובר בסיטואציה מורכבת. אגרן מבחינתו ימשיך לאגור עוד ועוד, אבל כשהסביבה צועקת הצילו והלכלוך והריח גוברים, מגיע השלב שבו צריך לשכנע את האדם להיפרד מחפצים. את זה צריך לעשות בכפפות של משי. ה"ציוד" החיוני ביותר של חברת פינוי במקרה הזה הוא רגש. אם החברה לא מצוידת בכמויות אדירות של רגש, באנשים מיומנים ובסובלנות אין קץ, תגובתו של האגרן צפויה לביות סרבנות ואפילו תוקפנות.

לרוב, אם האגרן ייתקל באנשים שלא עושים עליו רושם חיובי כבר במבט ראשון, ההתנגדות תהיה מיידית. אז מה בכל זאת עושים? מתחילים מפגישת הכרות ראשונה, מפגישים את האגרן עם האנשים, יוצרים משהו שהוא מעבר לקשר עין והבטחות. נותנים לאגרן להרגיש שהוא זה ששולט ושהשליטה נשארת ותישאר בידיו לאורך כל הליך הפינוי.

המפגש הראשוני של האגרן עם מפנים או עם אנשים שרוצים באמת לעזור הוא החלק העיקרי. רק לאחר שהמפנים יוצרים את הקשר החם עם האגרן, אפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה.

איך מפנים דירה כשהאגרן נמצא לאורך כל הפינוי?

זה תלוי את מי בחרתם למשימה. אם הדברים נעשו כפי שנכתב בפסקה הקודמת ונוצר קשר אמיתי עם האגרן, השמיים הם בהחלט הגבול.

כאמור, את האגרן לא מעניין הרצון שלכם לעזור. הוא רוצה שלא יתקרבו אליו ושלא יפלשו לו לטריטוריה, ולכן חשוב ללכת איתו בקצב שלו ולא לשגות. יש חשיבות ביצירת קשר מלב אל לב ואכפתיות אמיתית כלפיו.

אם האגרן ירגיש בנוח, יהיה אפשר לתת לו להיות בדירה ויתאפשר לפנות את הנכס באין מפריע ובתחושה נעימה.

מפנים מקצועיים שמבינים שהכול מתחיל ונגמר ברגש, נותנים לאגרן להרגיש בבית שלו. הם מבינים ומשדרים כי הם האורחים ולא הוא, ומבקשים רשות באשר לכל מהלך בפינוי. חשוב כמה שיותר לשתף ולעבוד בשקיפות מלאה.

איך מפנים דירה של אגרן? תוכנית פינוי מסודרת

השלב הבא מתייחס לתוכנית הפינוי. שלב זה מגיע לאחר שכולם מסכימים ומרגישים בטוחים. אפשר לגבש את התוכנית עם האגרן (זכרו לשתף אותו בכל התהליך ולא לתת לו להרגיש מאוים בביתו שלו).

התוכנית כוללת מיון של הדברים, פרט אחר פרט, לקיחת החלטות יחד והסכמה לגבי דברים שיישארו ודברים שייזרקו לאתר אשפה מרוחק, כך שהאגרן לא יתחרט בשלב מוקדם או מאוחר.

לצד המשפחה, ייסגרו הנושאים של לוח הזמנים, אי הפרעה לשכנים הכוללת שמירה על הציוד, המדרגות והמעלית ובאין מפריע לחניות.

כמו כן, יממה לפני המועד מומלץ לפרסם הודעה לגבי הפינוי, כך שכולם יהיו ערוכים ומוכנים.

איך ממיינים נעליים, בגדים, ספרים ומסמכים מדירה של אגרן?

המיון עצמו יבוצע עם ביגוד והנעלה מתאימים. זה חשוב, היות שבדירת אגרן עלולים להימצא זוחלים, תיקנים ואפילו חלקי דברים שבורים העלולים להוות סכנת חיים ממשית בלא מעט מקרים.

לכן חשוב להגיע אל הפינוי מצוידים בבגדים מתאימים, מסיכות מתאימות, כפפות וכל מה שיהפוך את הפינוי לבטוח עבור כולם.

המפנים המקצועיים יתחלקו ויחלו להכניס את הדברים אל תוך שקיות מיוחדות ואטומות, גם כדי לשמור על פרטיות האגרן וגם כדי ששום דבר לא יזלוג חלילה ויפגע בשלוות הסביבה.

יש מפנים שיעדיפו להעביר את כמויות האשפה ישירות עם מנוף אל המכולה. אם יתאפשר להשתמש במעלית, היא תעבור ניקיון יסודי כך שלא יישאר זכר ממה שהיה שם רגע לפני.

איך מפנים נוזלים מסוכנים או אוכל מקולקל מדירה של אגרן?

מבין כל סוגי הפינויים, פינוי של נוזלים או אוכל מקולקל מדירת אגרן זה הדבר המורכב והמסוכן ביותר, היות שמדובר במדגרה לחיידקים, זוחלים מסוכנים ולעיתים למחלות קשות ביותר.

לכן במעמד הזה חשוב מאוד לפנות את הנוזלים באמצעות שקיות עבות או מכלים מיוחדים שיבודדו במהירות את המצב על ידי ייעוד הפסולת בצורה זהירה אל מכולת האשפה שתמתין בצמידות לדירה.

לאחר מכן יגיע שלב הניקיון והחיטוי. החיטוי יתבצע באמצעות תכשירים חזקים, לרבות כלור ושטיפה חוזרת ונשנית שמבטיחה באופן מוחלט כי ניתן לאחסן את האוכל במטבח ללא חשש.

פינוי דירת אגרן – הרגע שאחרי

אין תחושה טובה מהתחושה של עזרה לזולת. כזה הוא המפגש בין אגרן לבין מפני דירות. המפנים יוצרים קשר חם עם האגרן, הוא מכיר בהם, הוא מרגיש בטוח ונותן לפינוי להתנהל על הצד הטוב ביותר.

בתום הפינוי, האגרן זוכר ויש לו הכרת הטוב. הוא מבין שעד עתה חי בתנאים שאינם תנאים ושיש עתיד אחר, יש עולם אחר והפעם בלי פסולת, חפצים או כל דבר שמנע שממנו לפגוש חברים, שכנים, מכרים או אפילו נכדים.

בנקודה הזאת תקופת הבידוד של האגרן הסתיימה והוא שב לחיים שבהם הוא מרגיש בעל ערך עצמי ואדם תורם לסביבה.

עם שי פינוי דירות מוזנחות וניקיון, כל מה שאתם צריכים זו שיחה אחת, מפגש סקירה אחד והנה זה קורה ומשנה חיים לבלתי היכר.

הצטרפו גם אתם להמוני אנשים שאומרים תודה מקרב לב לשי פינוי דירות של אספנים ואגרנים בישראל, על הכלה, הבנה והתייחסות רגישה במיוחד לאדם שבסך הכול רצה לחזור לחיים נורמטיביים, הפעם ללא חפצים.

1
נגישות