הרכבל בחרמון מתחדש ומשתדרג: מהיר יותר ומרווח יותר

הרכבל בחרמון מתחדש ומשתדרג: מהיר יותר ומרווח יותר

חוויית הרכבל בחרמון משתדרגת, עם השקת רכבל קרוניות שמקצר משמעותית את זמן הנסיעה ומאפשר העלאה של הרבה יותר נוסעים לעומת הרכבל הקודם

רכבל חרמון
רכבל הקרוניות החדש בחרמון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתכננים ביקור בחרמון, או לחלופין מתכננים לקנות כרטיסים לחרמון, שימו לב לאטרקציה החדשה: רכבל חדש ובו 42 קרוניות חדשות, המאפשרות להרבה יותר נוסעים לנסוע בו זמנית ולהגיע לפסגה תוך 5 דקות בלבד. הרכבל מסיע כ-2,400 נוסעים בשעה, לעומת 700 נוסעים ברכבל הקודם, כך שמדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים. הנסיעה ברכבל הקודם נמשכה 15 דקות.

הרכבל בחרמון: עמיד יותר ומותאם יותר לבעלי מוגבלויות

מעבר לכך, בהנהלת החרמון מציינים כי הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ולתנאי מזג אוויר קיצוניים בהשוואה לרכבל הפתוח, ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ומבוגרים כמעט בכל מזג אויר.

בכל קרונית נכנסים 8 אנשים, וניתן להכניס בנוסף אליהם עד 2 כסאות גלגלים בו זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה.

כרטיסים לחרמון
צילום: jinpix

הרכבל פועל בשיטה שבה הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית, שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת. משקל כל קרונית 750 ק"ג.

טקס ההשקה התקיים ביום ראשון, בהשתתפות הנהלת אתר החרמון, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ראשי רשויות ותיירנים, וזאת לאחר שמונה חודשי עבודה ופיתוח שהחלו במרס 2019. בהנהלת החרמון מספרים כי מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו במקום, כאשר הביצוע הופקד בידי צוות אתר החרמון – אשר פירק את הרכבל הישן והוביל את התקנת הרכבל החדש, עם ליווי שנדרש מדי פעם מצד אנשי חברת "לייטנר" האיטלקית. פירוקו הסופי של הרכבל הישן כלל פירוק עמודים, כבלים וכיו"ב, והתקנת החדש הצריכה שימוש בעשרות מנופים, מאות טונות של ברזל, אלפי קוב בטון ומנופים מיוחדים שהובאו לסייע בהקמת 2 עמודים מעל 20 מ'.

החרמון – גם בקיץ

רכבל חרמון
צילום: JINPIX

כזכור, חורף 2019, נרשם כעונת שיא מבחינת כמויות השלגים ומספר ימי הסקי באתר, כאשר 62 ימי סקי נרשמו בחורף האחרון.

עם זאת, המטרה שלהנהלת אתר החרמון היא להפוך את החרמון לאתר תיירות ובילוי לאורך כל השנה, גם בקיץ, ולשם כך היא משקיעה בפיתוח המקום.
"רכבל הקרוניות החדש שהוקם באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר. מדובר בעורק התנועה המרכזי שישרת את אלפי המבקרים שפוקדים את האתר בכל ימות השנה", אומר אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון. "הרכבל יצמצם תורים והמתנות וישפר בעשרות מונים את חווית הביקור בפסגת החרמון. אני גאה לעמוד בראש צוות מיומן שהוביל את תהליך הקמת הרכבל תוך הקפדה על דרישות בטיחות מחמירות. מדובר בהשקעה אדירה שקיבלה הנהלת החברה באומץ, עוד בשנת 2018, שנה שהייתה דלה במשקעים. חזון האתר הוא להיות מרכז בילוי ונופש תיירותי 365 יום בשנה ואנו נפעל להגיע ליעד הזה".

היקף ההשקעה בפרויקט הקמת רכבל הקרוניות החדש מסתכם בלמעלה מ- 15 מיליון ₪, כל הסכום הושקע מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות