כללי האופניים החשמליים: בקרוב חובת חבישת קסדה גם מעל גיל 18 - פואנטה

כללי האופניים החשמליים: בקרוב חובת חבישת קסדה גם מעל גיל 18

עד היום רוכבים מעל גיל 18 לא נדרשו לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים בדרכים עירוניות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם הדבר יאושר לפני פיזור הכנסת, גם רוכבי אופניים חשמליים מעל גיל 18 יחויבו לחבוש קסדה בדרכים עירוניות. זאת, לאחר שוועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את עדכון פקודת התעבורה. כיום, החובה מוטלת אך ורק על רוכבים מתחת גיל 18 ועל רוכבים בכבישים בין עירוניים.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה נשמעו התנגדויות והסתייגויות. כך למשל, מנכ"לית חברת Future Mobility IL, מיכל גלברט, שטענה כי חובת חבישת קסדה על בגירים תרתיע אותם מלהשתמש בקסדה: "אם רוצים באמת לחסוך בחיי אדם, צריך להבטיח שבילי אופניים. לא סתם כל מדינות אירופה לא מחייבות חבישת קסדה".
גם מנכ"ל "ישראל בשביל אופניים", יותם אביזוהר, הביעה חשש שחובת חבישת קסדה תפחית את מספר הרוכבים: "הדבר ידכא אלפי רוכבים חשמליים במחי הצבעה אחת".

הטענות הללו לא התקבלו. היועץ המשפטי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד אשר הלפרין, השיב לטענות ואמר כי בשנה האחרונה נהרגו 19 רוכבים ונפצעו קרוב ל-2,000, מרביתם ספגו פגיעת ראש.

עלתה גם השאלה האם צריכה להיות חובת חבישת קסדה גם למי ששוכר אופניים במיזמים להשכרת אופניים חשמליים.

עו"ד הלפרין ציין כי יש לפחות חברת השכרה אחת שנותנת קסדה לכל מי שנרשם לשירות שלה. יו"ר הוועדה, איתן כבל, אמר שאם קיימת חובת חבישת קסדה – היא צריכה לחול בכל המקרים: "אם הממשלה רוצה להחריג שתגיד את זה, אבל או שצריך קסדה או שלא צריך, העמדה צריכה להיות ברורה". הוא סיכם והוסיף כי בטיחות הרוכבים נמצאת בחשיבות עליונה. הוא שב והזכיר כי הוועדה בראשותו טיפולה יותר מכל ועדה אחרת גם בנושא הקטל בדרכים וגם בקידום התחבורה הציבורית, ואמר כי לפני שלושה חודשים געשה הארץ וכולם שאלו מדוע אין חובת חבישת קסדה, והיום הוא עומד בהתחייבותו לתקן את החוק.

החל מינואר 2019: חובת מבחן תאוריה לרוכבי אופניים חשמליים

כפי שפורסם בפואנטה, בשבועות האחרונים החלו להתקיים גם בחינות תיאוריה ייעודיות לרוכבי אופניים חשמליים. זאת, כחלק מרפורמת ההסדרה של האופניים החשמליים, אשר משרד התחבורה החל להוביל לאחר הטרגדיות האחרונות ומותם של מספר רוכבי אופניים חשמליים – חלקם נערים צעירים, כמו ארי שמאי ז"ל. היכנסו לכתבה באתר חדשות הצרכנות פואנטה לקריאת פרטים נוספים על מבחני התאוריה לרוכבי אופניים חשמליים.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות