מהבוקר: כ-10 ייצוגיות נגד טחינה הנסיך וסלטי שמיר

מהבוקר: כ-10 ייצוגיות נגד טחינה הנסיך וסלטי שמיר

באחת התביעות, התובע הוא תינוק שנדבק בסלמונלה

 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קרוב ל-10 תביעות ייצוגיות כבר הוגשו בגין פרשת הסלמונלה, בסכום מצטבר של מיליארדי שקלים. באחת הבקשות (ת"צ 32215-08-16), שנאמדת ב-22,400,000 מיליון שקל, אחד המבקשים הוא תינוק בן שנה שצרך חומוס שיוצר ע"י החברה וכתוצאה מכך סבל משלשולים ומחום גבוה שלאחר מכן אובחנו כחיידק סלמונלה. כעת מטופל התינוק באנטיביוטיקה. מבקש אחר הוא אביו של התינוק, שחלה גם הוא, ומבקש שלישי צרך טחינה "אסלי" שתוקפה 9.9.16 וסבל ממיחושים קשים בבטנו. הוא לא פנה לרופא כי חשב שמדובר בתופעה חולפת. השלושה מיוצגים ע"י עורכי הדין עמירם טפירו ורביד ברנר.

בתביעה זו, שהוגשה נגד סלטי שמיר בלבד, טוענים התובעים שהחברה היא האחראית הבלעדית למוצר שהיא משווקת – ולא הספק של חומרי הגלם.

עוד הם מציינים שזו לא התקלה התברואתית הראשונה שהתגלתה לאחרונה בסלטי שמיר, כאשר רק לאחרונה סירב משרד הבריאות לחדש את רישיונה לנוכח ליקויי תברואה: "לריקול הנוכחי קדם ריקול בחודש אפריל 2014 של מוצר טחינה אחר, שגם בו נתגלו חיידקים (הפעם מסוג ליסטריה)". בתביעה מזכירים כי בסוף יוני הסיר צה"ל את מוצרי סלטי שמיר מהבסיסים בגין כמויות חיידקים חריגות, והפסיק את ההתקשרות עם המפעל לאחר שדיווח על כך למשרד הבריאות ולחברה עצמה. בשורה התחתונה, כותבים התובעים, "למרות תקלות חוזרות ונשנות בקו הייצור שלה במהלך התקופה האחרונה, ולמרות העובדה כי נשלל ממנה רישיון היצרן מטעם משרד הבריאות – סלטי שמיר לא טרחה לבצע ביקורת איכות מספקת במפעל. רשלנותה זו, גרמה לאספקתם ולצריכתם של עשרות אלפי מוצרים פגומים (לכל הפחות)".

רוב התביעות האחרות הוגשו נגד טחינה הנסיך וסלטי שמיר גם יחד, ואחת גם נגד שופרסל ויוחננוף.

כולם תובעים את כולם

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע משרד הבריאות כי גם הוא מתכוון להגיש תביעה, אך רק נגד טחינה הנסיך. גם סלטי שמיר מצדם הודיעו כי יתבעו את טחינה הנסיך.

תגובת סלטי שמיר:

"אנו מייחסים חשיבות עליונה לתקינות ובריאות המוצרים אותם אנו מייצרים ולכן אנו מקפידים לבצע בדיקות מחמירות לקווי הייצור במפעל, כמו גם בדיקות מדגמיות למוצרים שיוצאים מפתח המפעל. כשנודע לנו בערב יום רביעי כי בטחינת הנסיך קיים חשש להימצאות סלמונלה – לא לקחנו צ'אנס לרגע לבריאות הציבור וביצענו כבר בבוקר ריקול מיידי לכל המוצרים בהם נעשה שימוש בטחינת הנסיך. לצערנו, טחינת הנסיך לא גילתה את אותה האחריות והסתירה למעשה את החשש לסלמונלה במשך 17 ימים ארוכים לפחות. לפיכך, כעת אנו שוקלים את הצעדים המשפטיים שננקוט נגדם".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות