כלי גוגל ששווה לכל בעל אתר להכיר

כלי גוגל ששווה לכל בעל אתר להכיר

בעלי עסקים רבים הפכו בשנה האחרונה לבעלי אתרי אינטרנט – אילו כלים ישמשו אותם לשיפור האתר? הכנו לכם רשימה קצרה

כלים של גוגל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

משבר הקורונה הביא בעלי עסקים רבים שבעבר היססו להיכנס אל עולם המסחר המקוון לכדי החלטה – חייבים להקים אתר על מנת להמשיך בעסקים למרות המגבלות. ואכן, השנה האחרונה הייתה שנת שיא בהיקף הקניות המקוונות בישראל, כאשר נתוני חברות האשראי הראו בבירור כי יותר ויותר אנשים מבצעים רכישות אונליין, גם של מוצרים שבעבר נמכרו בעיקר בחנויות הפיזיות.

וכך, בשנה שבה נולדו בישראל אתרים חדשים רבים, נולדו גם בעלי אתרי אינטרנט רבים, שהם בחלקם אנשים שמעולם לא נגעו קודם בעולם הדיגיטל ואינם מכירים אותו היטב. מובן שבעלי אתרים אלו אינם חייבים לעשות הכול לבדם, הם יכולים לפנות לאנשי מקצוע מתחומי קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי על מנת שהם יבצעו בעבורם את העבודה הנחוצה לקידום האתר, אך הם גם יכולים לבחור ללמוד את התחום ולעשות הכול בעצמם.

כך או כך, בין אם יוחלט על שכירת שירותיו של איש מקצוע ובין אם לאו, חשוב שכל בעל אתר יכיר כמה כלים חשובים של ענקית החיפוש גוגל שיעזרו לו לזהות חוזקות וחולשות באתר, לפתור בעיות ולבצע שיפורים כך שהאתר יגיע לביצועים טובים יותר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. לפניכם כמה מהכלים הללו:

מהירות הדף

כלי בדיקת המהירות של גוגל מבצע אבחון מהיר לכל דף אינטרנט שנבקש לבדוק ומספק ציון מהירות הן בעבור הדסקטופ והן בעבור המובייל. מלבד ציון המהירות, תפיק גוגל לדף רשימת המלצות לשיפור מהירות האתר, כגון דחיסת או קידוד תמונות, הסרת JavaScript שאינו בשימוש ועוד. את הבדיקה יש לבצע על כל דף בנפרד, וניתן לבדוק גם דפים של אתרים אחרים, שאינם תחת ניהולנו. שימו לב כי יש הבדל בין ציון הדסקטופ וציון המובייל של האתר, כאשר ברוב המקרים הראשון יהיה גבוה יותר.

התאמה למובייל

היום, כאשר יותר ויותר חיפושים מתבצעים באמצעות מכשירי המובייל, חשוב יותר מתמיד שהאתר יותאם לתצוגה במכשירים אלו. כלי בדיקת ההתאמה למובייל של גוגל יבדוק כל כתובת URL שנזין לתוכו ויספק, בנוסף לציון ההתאמה שלו למובייל, גם מידע על טעינת הדף ושלל עצות והמלצות לשיפור הנראות שלו. חשוב להתייחס לנושא זה ברצינות, שכן אתר שאינו מותאם למובייל עשוי להקשות על הגולשים לנווט ולהשתמש בו וזה יקצר את משך השהייה שלהם באתר ויקטין את הסיכוי לרכישה דרכו.

מטמון הדף

כאשר אנו מעלים דף אינטרנט לאוויר, אנחנו רוצים לוודא שגוגל מבקרת בו, סורקת אותו כמו שצריך ומוסיפה אותו לאינדקס שלה – לשם כך כדאי להשתמש בבדיקת מטמון הדף. המטמון הוא תמונת מצב של הדף ברגע שהזחלן של גוגל ביקר בו וכך בדיוק הוא נראה באינדקס של גוגל. אם נצפה בו, נוכל לגלות כיצד גוגל רואה את הדף, בשונה מאיך שהגולש רואה אותו. על מנת לצפות במטמון כתבו cache: לפני כתובת ה-URL של הדף או לחצו על החץ הקטן שלצד כותרת התוצאה בדפי התוצאות של גוגל. שימו לב שבדרך זו תוכלו לבדוק כל אתר ברשת, לא רק את שלכם.

אתר אינטרנט הוא נכס עסקי חשוב, אך על מנת שהוא יניב הכנסות, עליו להופיע בדירוגים גבוהים בעבור שאילתות החיפוש הרלוונטיות. אז אם אתם בעלי אתר ואתם חושבים שתצליחו לקדם את האתר בעצמכם, כדאי שתשתתפו בקורס קידום אתרים מקוון, ממוקד ומקוצר שמיועד בדיוק לכם.

1
נגישות