ציוד גינון - החל ממעדר ועד מערכת השקיה. דברים שכדאי לדעת

ציוד גינון – החל ממעדר ועד מערכת השקיה. דברים שכדאי לדעת

בין אם אתם מגדלים רק כמה עשבי תיבול באדנית קטנה ובין אם יש לכם גינה גדולה עם עצים ושיחים – היכנסו לטיפים על ציוד גינון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

גינון הוא תחביב נהדר. כיף לגדל צמחים ועשבי תיבול שונים בגינה או במרפסת, ואפילו על אדן החלון. במאמר זה נדון בסוגים השונים של ציוד גינון הקיימים כיום וכיצד להשתמש בכל אחד מהם. לא חייבים להיות גננים מקצועיים כדי לגדל צמחים, ירקות או עשבי תיבול, אבל כן חשוב להצטייד בכלי עבודה איכותיים – כי בלי עבודה אמינים ויעילים, נתקשה לבצע אפילו פעולות פשוטות והתסכול עלול לגרום לנו להתייאש. בין כלי הגינון החיוניים והשימושיים ביותר, בפרט אלה שהם כלים ידניים, אפשר למנות מעדרים, מגרפות ואתים.

בנוסף, יש מי שדרושה לו מערכת ספרינקלרים המחוברת לבקר הממטרות ונשלטת על ידי אפליקציה בסמארטפון או בטאבלט. בקר הממטרות יכול לשלוט על כל המים מהמערכת בלחיצה אחת בלבד בטלפון או בטאבלט. יש מערכות עם GPS מובנה, כך שאפשר להתאים אוטומטית את לוח הזמנים של ההשקיה בהתאם בכל שעה ביום או בלילה. אלו רק חלק מהתכונות השימושיות של מכשיר זה – המורכב משלושה מרכיבים עיקריים: בקר הממטרות, יחידת ניטור המים.

ציוד גינון הוא אחד ממוצרי הגינון הפופולריים ביותר עבור בעלי בתים. ישנם סוגים רבים ושונים זמינים בטווחי מחירים שונים, וכדאי להתאים את המוצר לצרכים – כלומר, לא להתפשר על מוצר זול שאינו מתאים, ולא לקנות מוצר יקר מדי שאינו נחוץ.

גנן חובב, ועל אחת כמה וכמה גנן מקצועי, זקוק לציוד מסוגים שונים, החל ממעדר או מגרפה ועד מערכת השקיה, צינורות וטפטפות. כמובן, חשוב לתכנן את הגינה כך שיהיה מספיק מקופ לגדל את מה שאתם בוחרים ולוודא מבעוד מועד את השעות שבהן יש שמש ישירה  אוצל – כי גידולים שונים זקוקים לתנאים שונים. במידה שלא תהיה התאמה, גם הגנן הטוב ביותר עם הציוד הטוב ביותר לא יוכל לעשות קסמים וולהצמיח את הפרחים, השיחים או העצים שהושקע בהם לא מעט כסף.

ציוד גינון יכול לכלול גם כלים חשמליים, כמו מכסחת דשא למשל. בעת רכישת ציוד כזה חשוב לדעת מראש היכן תוכלו לחבר אותם והיכן תאחסנו אותם כשהם לא בשימוש. יש גם כלי גינון נטענים שבהחלט שווה לשקול.

מעבר לציוד כמו כלי גיזום או מערכת השקיה, יש חומרים חיוניים להצלחת הגידול – החל מאדמה או תערובת שתילה ועד דשן מסוגים שונים. בנוסף, לעתים קרובות נדרשים חומרי הדברה כדי לטפל בכנימות ובמזיקים שפוקדים והורסים את הצמחים שהשקעתם בהם כל כך הרבה. לא מומלץ לרכוש חומרי הדברה מבלי להתייעץ, משום שמדובר בחומרים שעלולים להיות מסוכנים ולפגוע לא רק במזיקים שאתם רוצים להדביר, אלא גם בצמח עצמו או בבעלי חיים אחרים. רכישת חומרי הדברה מצריכה התייעצות והדרכה, וגם השימוש חייב להתבצע בהתאם להנחיות ובצורה מדודה.

כמובן, לחומרי הדברה עלולה להיות השפעה מזיקה גם על הסביבה. גנן טוב אמור לדעת כיצד להשתמש נכון בחומרי הדברה, ומעצם תפקידו הוא מחויב לדאוג לפגיעה מזערית בסביבה ובטבע.

על מנת ליהנות מגינה מטופחת ויפה שתוכלו לשבת בה לבד או עם אורחים, לשתות קפה או לאכול ארוחה חגיגית, מוטב שתצטיידו במערכת ישיבה לגינה וכמובן תאורה לגינה. בשנים האחרונות מגוון גופי התאורה לגינה התרחב מאוד, ותוכלו לבחור בין סוגים שונים, כמו תאורה סולארית לגינה או נורות לד לגינה. היתרון בתאורה סולארית הוא שהיא זולה ואקולוגית. תאורת לד מצדה היא תאורה חסכונית מאוד. יש אפשרות להשתמש בעמודי תאורה ו/או בשרשרת נורות לגינה.

בחנות גינון וכלי בית כמו גרדן סנטר תוכלו למצוא מגוון אפשרויות במחירים משתלמים.

 

1
נגישות