המועצה לצרכנות דורשת לאפשר לאוהדי מכבי ת"א לבטל את הכרטיס בשל עונש הרדיוס

המועצה לצרכנות דורשת לאפשר לאוהדי מכבי ת"א לבטל את הכרטיס בשל עונש הרדיוס

לראשונה: המועצה לצרכנות מתייצבת ליד הצרכנים שנפגעים ממדיניות עונש הרדיוס ודורשת מההתאחדות לכדורגל לתת החזר כספי למי שיבחר לבטל כרטיס למשחק של מכבי ת"א בחיפה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לקראת משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב – אשר יתקיים בחיפה במקום בתל אביב במסגרת עונש הרדיוס שחטפה מכבי תל אביב, המועצה לצרכנות מעבירה להתאחדות לכדורגל דרישה חסרת תקדים: אפשרות ביטול לרוכשי הכרטיסים והחזר כספי. כזכור, בית הדין של ההתאחדות העניש את הפועל תל אביב ואת מכבי תל אביב בעקבות התפרעות האוהדים. הפועל תל אביב ספגה עונש של שלושה משחקי רדיוס, סגירת יציעים בשני משחקים נוספים וקנס של 50,000 ש"ח. מכבי תל אביב נענשה במשחק רדיוס אחד, סגירת יציעים במשחק נוסף וגם קנס של 25,000 ש"ח.

"חשוב לאפשר לאוהדים המעוניינים בכך, כולל המנויים, את ביטול העסקה – ולהשיב להם את הכסף במלואו", אומר עופר מרום, יו"ר המועצה לצרכנות. "ההתאחדות לכדורגל צריכה לקחת אחריות על כל ההוצאות הנגרמות לצרכנים שרכשו כרטיסים, נפגעו – ונאלצים לבטל הגעתם למשחק".

במועצה לצרכנות אומרים כי העברת המשחק מאצטדיון בלומפילד לאצטדיון סמי עופר בחיפה פוגעת פגיעה קשה באלפי אוהדים של מכבי ת"א ושל בית"ר ירושלים, אשר יצטרכו לנסוע נסיעה הרבה יותר ארוכה, לצאת מהעבודה יותר מוקדם ולחזור מאוחר יותר הביתה. "להערכתנו, הדבר גוזל לפחות שעת עבודה אחת מהאוהדים, שיצטרכו לצאת מהעבודה מוקדם יותר", אומר מרום.

פואנטה

במועצה מציינים כי באצטדיון יש למעלה מ-30,000 מקומות, ובהנחה ששכר שעת עבודה (שכר מינימום) הוא 29.12 ₪, מדובר בנזק פוטנציאלי של מאות אלפי שקלים. "כמובן שלהוצאות האוהדים צריך להוסיף גם את עלות כרטיס הכניסה למשחק – גם היא אינה זולה כלל. למעשה, האוהדים לא מקבלים את המוצר אותו קנו".
זו הפעם הראשונה שהמועצה לצרכנות בוחרת לעסוק בסוגייה מסוג זה, שיש בה עניין לעשרות אלפי אוהדי כדורגל שנפגעים מדי פעם בפעם מהעברת המשחק למקום אחר בשל עונש רדיוס. למעשה, המועצה מבקשת למצוא פתרון לסוגיה צרכנית מהותית, שמתמקדת בשאלה אם שינוי מיקום המשחק שלא בשל כוח עליון מזכה את הצרכנים בהחזר כספי.

האם עונש רדיוס עומד להפוך להיסטוריה?

נזכיר כי העונשים שחטפו הפועל תל אביב ומכבי תל אביב הם תוצאה של אירועים אלימים שהתרחשו במשחקן באצטדיון בלומפילד שכללו הודלקו אבוקות ורימוני עשן והובילו לשריפה ביציעים. ביום רביעי האחרון דן בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן בערעור שהגישו הפועל תל אביב ומכבי תל אביב על העונשים שקיבלו, ובסוף הדיון הוחלט להפחית בעונשה של הפועל תל אביב לשני משחקי רדיוס במקום שלושה. אלופת המדינה, מכבי תל אביב, נותרה עם עונש הרדיוס ולכן נאלצת לארח את בית”ר ירושלים בחיפה.

עונש רדיוס באופן כללי מעורר מרמור רב בשל היותו עונש קולקטיבי אגרסיבי. היום החליטה הנהלת ההתאחדות לכדורגל להקים צוות היגוי לחיפוש חלופות לעונש הרדיוס תוך 30 יום. בחודש הבא יתקיים דיון נוסף של ההתאחדות בנושא.

פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות