איך תדעו לבחור לה טבעת אירוסין?

איך תדעו לבחור לה טבעת אירוסין?

לטבעת אירוסין יש מעמד מיוחד. אז איך לבחור טבעת אירוסין שתקלע לטעמה של הכלה המיועדת וגם תהיה בעלת ערך כספי וסנטימנטלי לאורך זמן?

לבחור טבעת אירוסין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחד הרגעים הכי מרגשים שיש בחיים זו בחירת טבעת האירוסין עבור בחירת ליבכם. מדובר בתכשיט סנטימנטלי אשר מסמל את האהבה שלכם והוא הולך ללוות את בחירת ליבכם הרבה שנים קדימה. לכן, יש לדעת איך לבחור את הטבעת הזו בצורה נכונה. בכתבה הבאה נסביר איך תרכשו טבעת אירוסין שתהיה לטעמה.

להכיר את הטעם של בת זוגכם

כשהולכים לראות טבעות אירוסין לרכישה עבור בת הזוג, בדרך כלל מתבלבלים מהמבחר העצום. בחנות בדרך כלל יוציאו עבורכם טבלאות עם מגוון סוגי טבעות ומתוכן אתם תצטרכו לבחור את הטבעת שהכי אהבתם ושבת זוגכם עשויה לאהוב.
הדרך הכי טובה להכיר את הטעם של בת זוגכם הוא להתבונן על התכשיטים שהיא עונדת כיום. הסתכלו על הטבעות שלה ובדקו מה מאפיין אותן? האם הן בצבע כסף או זהב? האם האבן שמשובצת בהן גדולה או קטנה? האם הטבעת רחבה או דקה? האם יש בה ריקועים או עיצוב מיוחד? האם היא חלקה? התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להבין מהו הסגנון שבחירת לבכם עשויה לאהוב.

מעבר לכך, אם זה אפשרי, תמיד תוכלו להתייעץ עם אנשים שקרובים לבחירת ליבכם ומכירים אותה היטב כמו: אמא, אחות או חברה טובה.

להכיר סוגי חיתוכים של יהלומים

אחד הדברים שמשפיעים על מראה של טבעות אירוסין הוא החיתוך של היהלום. בענף היהלומים יש מגוון סוגי חיתוכים, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות. חלקם יקרים יותר וחלקם יקרים פחות. ככל שחיתוך מסוים יותר מסובך ומבזבז יותר מהחומר של היהלום, כך העלות שלו תהיה גבוהה יותר.

מגוון חיתוכים מוכרים של יהלומים

חיתוך עגול

החיתוך העגול הוא החיתוך הקלאסי הנפוץ ביותר שניתן לראות אותו ברוב הטבעות. זהו חיתוך יחסית קל לביצוע ויש בו כיום 57 ליטושים שדרכם נכנס אור.

חיתוך פרינסס

חיתוך פרינסס הוא חיתוך מרובע. זהו חיתוך שהומצא על ידי יהלומן ישראלי וכיום מדובר באחד החיתוכים היותר פופולאריים שיש. בחיתוך הפרינסס יש המון ליטושים במגוון זוויות אשר הופכות אותו ליהלום מאוד נוצץ.

חיתוך אמרלד

ליטוש בצורת מדרגות עם 8 צלעות, מתוכם 2 צלעות נגדיות ארוכות, 2 צלעות נגדיות קצרות ועוד 4 צלעות קצרות המעטרות את פינות היהלום. חיתוך אמרלד מתאים ליהלומים גדולים.

חיתוך אובלי

החיתוך האובלי הוא מעין צורה של אליפסה מאורכת המאופיינת ב-56 ליטושים. את החיתוך הזה משתדלים לבצע באורכים קבועים ויחס קבוע של אורך ורוחב וכדי שהיהלום ייתן את מקסימום הזוהר שלו, עליו להיות בעל צבע וניקיון ברמה מאוד גבוהה.

חיתוך מרקיזה

המרקיזה היא למעשה צורה של טיפה או של עין. מדובר בחיתוך מאוד וותיק אשר הומצא בצרפת והוא מחייב יהלום גדול יחסית.

1
נגישות