עוד תביעה נגד אל על: האריכה במכוון את הטיסות לניו יורק כדי לצ'פר טייסים

עוד תביעה נגד אל על: האריכה במכוון את הטיסות לניו יורק כדי לצ'פר טייסים

עד כמה שזה נשמע מופרך, מיליוני ישראלים נאלצו לטוס זמן רב מהדרוש לניו יורק רק כדי שהטייסים ירוויחו יותר. תביעה נגד אל על מנסה לתקן את העוול

"צרכן סביר יכול לצפות שטיסה תתעכב בשל גורמים חיצוניים שאינם בשליטת חברת התעופה, ואולם אף צרכן סביר לא יכול להעלות בדעתו כי בשל מניעים של הטייסים ייגזל זמנו היקר והטיסה תתעכב זמן ממושך" – כך נכתב בבקשה לייצוגית נגד אל על, משום שהאריכה את הטיסות במכוון ושלא לצורך (ת"צ 66890-11-16). "מדובר בעריצות של ממש ובזלזול בוטה בזמן היקר של ציבור הצרכנים. היעלה על הדעת שאדם או קבוצה של אנשים ירשו לעצמם להזיק במזיד למספר אדיר של צרכנים רק על מנת להעשיר את כיסם?"

אז כמה זמן בזבזתם לשווא בטיסות אל על לניו יורק? ככל הנראה כמעט שעה לכל כיוון בכל פעם שטסתם בשנים האחרונות. זאת, על פי הנתונים שמסרה אל על עצמה במסגרת סכסוך העבודה בין ההנהלה לבין הטייסים. כאמור, הסיבה היא לא המרחק בין תל אביב לניו יורק, שכמובן לא התארך בשנים שחלפו, אלא העובדה היא שהטייסים מקבלים תוספת על טיסה שנמשכת יותר מ-12 שעות.

בפעם הרביעית – בקשה לייצוגית נגד אל על

הבקשה הזו לתביעה ייצוגית נגד אל על היא הרביעית בחודשים האחרונים. כאמור, הפעם בגין המידע השערורייתי שנחשף לאחרונה, ולפיו הטייסים האריכו במכוון את זמן הטיסות הארוכות, כדי להגדיל את שכרם.

מדובר בעוול צרכני מקומם במיוחד.מגישי הייצוגית נגד אל על הם שני לקוחות קבועים שלה, אסתר ויהודה סקורניק, ע"י משרד עו"ד מירון, בן ציון ופריבס. התובע, פרופ' סקורניק, היה מנהל המחלקה הכירורגית באיכילוב, נשיא מד"א ומפעיל מרפאת כירורגית. התובעת, רעייתו, בכירה בהייטק, ושניהם טסו במשך שנים כמה פעמים בשנה לנסיעות עבודה.

מטבע הדברים, אין בידי התובעים נתונים המצביעים על היקף הנזק שנגרם ללקוחות אל-על לאורך השנים. הם מעריכים שמדובר במיליוני שקלים. הם כמובן דורשים פיצוי וכן דורשים כי בית המשפט יורה לאל-על להפסיק את התנהלותה "הקלוקלת", כהגדרתם.

תגובת אל על: "החברה לומדת את הבקשה ותגיש תגובתה כנדרש".

עוד תביעה נגד אל על – גם מאחרת וגם לא מפצה

כזכור, לאחרונה פרסמתי כאן כי נגד החברה הוגשו לאחרונה שתי בקשות לתביעות ייצוגיות בגין העובדה כי היא מפלה לרעה נוסעים ישראלים שטיסתם התעכבה במדינות האיחוד האירופי. למרות שהחברה מתחייבת באתר האינטרנט שלה לנהוג לפי הדירקטיבה האירופית, היא אינה מפצה נוסעים שטיסתם עוכבה יותר משלוש שעות בסכום המתחייב לפי הדירקטיבה הזאת ואפילו אינה מיידעת אותם כי זכותם לקבל פיצוי.

בקשה אחרת לתביעה ייצוגית הוגשה נגדה באוגוסט האחרון, ובה הטענה היא שאל על שיבצה בלוח הטיסות שלה הרבה יותר טיסות מכפי שהיא יכולה להוציא בפועל מבחינת כוח האדם שלה. פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות