תואר בחינוך – האם מדובר במסלול לימודים משתלם ועד כמה?

תואר בחינוך – האם מדובר במסלול לימודים משתלם ועד כמה?

עד כמה שזה מפתיע, לימודי חינך יכולים להוביל אתכם לקריירה רווחית ביותר, לא פחות ואף יותר מתחומים שנחשבים למשתלמים יותר

תואר בחינוך
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

תעסוקה עתידית ושכר צפוי משחקים תפקיד מרכזי בשיקוליהם של אנשים רבים המתלבטים בנוגע למסלול הלימודים אליו יירשמו. בעוד שבתחומי לימוד מסוימים ברור ו"ידוע לכל" כי הקריירה בענף צפויה להיות רווחית ומניבה, במקרים אחרים האטרקטיביות של התחום נסתרת יותר מן העין. כזה הוא עולם החינוך, אשר בפועל מהווה את אחד מתחומי הלימוד המשתלמים ביותר.

לעולם החינוך אין מוניטין של תחום רווחי ומניב במיוחד, אך בפועל זה לא ממש משקף את המציאות. באיזה מובן מדובר בתחום שמשתלם ללמוד בו תואר? מדוע מבחינות רבות מדובר באחד ממסלולי הלימודים הגבוהים האטרקטיביים ביותר ומהם יתרונותיו בכל הנוגע לתעסוקה עתידית ושכר טוב?

תואר בתחום שניתן להיות בטוחים כי יהיה קיים גם בעתיד

יתרון ראשון ומשמעותי ביותר של תואר בחינוך על פני שלל תארים אחרים, הוא כי מדובר בתחום אשר רמת הוודאות בנוגע לקיומו בעתיד הקרוב והרחוק היא גבוהה ביותר, וזה משהו שכבר לא ניתן לומר על הרבה מאוד תחומים אחרים.

אפילו תחומים אשר נראים ונשמעים מבטיחים לחלוטין מבחינת מבט לעתיד, דוגמת ראיית חשבון או אפילו רפואה, עשויים לשנות את פניהם בצורה משמעותית בעשרות השנים הבאות. הפיתוחים הטכנולוגיים והקצב המואץ בו משתנים החברה האנושית והעולם כולו הופכים תחומים שלמים לבלתי רלבנטיים בתוך זמן קצר ובצורה מפתיעה, או משנים אותם בצורה קיצונית כל כך עד כי הלימודים המועברים בתחומים אלו כיום עשויים שלא להיות רלבנטיים כלל בעתיד.

בתחום החינוך המצב שונה – גם בעוד כמה שנים מהיום ניתן להיות בטוחים ברמה גבוהה ביותר של וודאות כי לא רק שהתחום יהיה קיים, אלא גם יתפתח, יגדל ויציב ביקוש גבוה לאנשי מקצוע. מדוע? מפני שחינוך, על שלל תחומיו השונים, הוא אחד מאבני הבניין של החברה האנושית, ולכן זהו תחום בו תמיד ישקיעו כספים ומשאבים – הן המדינות עצמן והן השוק הפרטי.

מי שלומד/ת תואר בחינוך כיום יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי יהיה ביקוש לשירותיהם גם בעוד חמש, עשר או שלושים שנים מהיום.

תעסוקה יציבה ומגוונת עם שלל אפשרויות שונות

יתרון נוסף ולא פחות חשוב של עולם החינוך כתחום ללמוד ולהתמחות בו הוא כי היצע התעסוקה הקיים בו כיום (כמו, כאמור, גם בעתיד הנראה לעין) הוא רחב ועשיר ביותר, ומציע שלל משרות קבועות ויציבות, כמו גם אפשרויות רבות להתפתחות במסגרת התחום.

תעודת הוראה, תואר שני בחינוך, מסלולי התמחויות רבים ושונים, ייעוץ חינוכי ועוד שלל מסלולים ותחומים נוספים בתוך עולם החינוך מספקים אופציות בלתי נדלות לאנשי המקצוע הנכנסים לעולם זה. כלומר, מדובר בתחום בו יש הרבה מאוד לאן להתפתח, והיצע המשרות הוא רחב ומגוון ביותר, הן בארץ והן בעולם כולו. מבחינה זו, בוגרות ובוגרי תואר בחינוך היום יכולים להיות בטוחים כי ימצאו עבודה בתחום, ויוכלו להמשיך ולהתפתח ממנה.

מבחינות אלו, תואר בחינוך משתלם יותר ממרבית התארים האקדמאים האחרים הנלמדים כיום בשוק. להתרשמות ממגוון מסלולי לימוד הכנסו לאתר מכללת אורנים בכתובת https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

1
נגישות