טיפים לאיסוף מטבעות ושטרות ולרכישת פרטי אספנות

טיפים לאיסוף מטבעות ושטרות ולרכישת פרטי אספנות

מי שבוחר באיסוף מטבעות ושטרות כתחביב או כהשקעה, חייב להכיר קצת את עולם האספנות. היכנסו למידע על תופעת הזיופים ועל הדרך ליצור אוסף

איסוף מטבעות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם אם מתעניינים בפריטי אספנות, ובפרט באיסוף מטבעות, יש לא מעט מידע שכדאי לכם לדעת. ראשית, בואו נדבר רגע על זיוף מטבעות. אף אחד לא רוצה להיתקל בקנייה מיותרת של מטבעות ישנים שהם מזויפים. מצד שני, קשה לדעת מתי אנשים התחילו לזייף מטבעות. יש מקרים רבים של מטבעות מזויפים בני אלפי שנים. יש אספנים שמתמחים באיסוף מטבעות מזויפים, אבל הם לא תמיד יגידו לכם שמדובר בזיוף או בחיקוי, וינסו למכור לכם את המטבע כמקורי. אספנים רבים נתקלים בתחילת דרכם בקניית מטבעות ושטרות מזויפים. בעולם המודרני באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, ניתן לזייף הרבה מאוד סוגים של מטבעות ושטרות ישנים.

זיופים

עבריינים הבינו כבר שזיוף של מטבעות מבוקשים ונדירים, יכול להכניס אל כיסם כסף רב. במרבית המקרים, אם אין לכם ניסיון בתחום, לא תוכלו לזהות שמדובר במטבעות או שטרות ישנים מזויפים. כדי להבין קצת אם המטבע מזויף, חשוב לבדוק פרמטרים כמו משקל המטבע, קוטר, עובי, סימנים מיוחדים שיש על גבי המטבע ועוד.


רוצים לפרסם בפואנטה? צרו קשר להצעת מחיר משתלמת


אחסון בתנאים טובים

איסוף כסף מתייחס לאיסוף מטבעות ושטרות כאחד. כאשר מדובר בשטרות, חשוב לאחסן את השטרות בתנאים מעולים בתוך אלבומים ובדפים מיוחדים, כדי לשמר אותם במצבם המקורי. רוב השטרות עשויים מנייר, ונייר כמובן דורש תנאים מיוחדים של אחסון. אם השטרות יאוחסנו בצורה לא נכונה, ערכם לא רק שלא יעלה, הוא עלול לרדת עד כדי אפס שקלים. לכן, התנאי הכי בסיסי להשקעה שהיא "רווחית" בנוגע לאיסוף של שטרות ופריטי אספנות, הוא לאחסן אותם בתנאים שהם לא פחות ממעולים.

בדיקה מעמיקה

באופן כללי ניתן להגיד שערך השטרות נקבע בהתאם לביקוש. במצב של התאמה בין ההיצע לביקוש, שווי השוק של כלל השטרות יתפח ויגדל.

מאחר שקיימים שטרות מסוגים רבים בעולם, מן הסתם אי אפשר לאסוף את כולם. לפני שאתם מתחילים בקניית שטרות, הגדירו את הקריטריונים שלפיהם תבנו את אוסף השטרות שלכם. קחו בחשבון את כמות הזמן שתוכלו להקדיש לתחביב ואת התקציב אשר עומד לרשותכם להשקיע בו.

בין הקריטריונים שתוכלו להגדיר יש למשל קנייה של שטרות לפי מדינות, שהוא הסגנון הפופולרי ביותר בקרב כל האספנים. יש איסוף גם לפי אזורים גיאוגרפיים (למשל, לפי יבשות), איסוף לפי תקופות, לפי נושא (בעלי חיים או דמויות) ועוד. בדקו  לעומק לפי קטלוגים ומאמרים שונים, ותחליטו איזה אוסף אתם רוצים להתחיל.

דירוג של שטרות ומטבעות

באופן כללי, במדינת ישראל ובכל העולם כולו, אספנות תופסת תאוצה רבה. כמובן שהדירוג לא מיועד רק בשביל מטבעות ושטרות, אלא גם בשביל עוד הרבה מאוד פריטי אספנות אשר קשורים אל ענפים אחרים כמו, אסימונים, מדליות, ואמצעים של תשלום מנייר כמו צ'קים ועוד כדומה. וגם בכל ענפים השונים כמו, קלפים של איסוף, קומיקסים, קופסאות של משחק ישנות ועוד. יש הרבה אספנים רציניים אשר קונים רק מטבעות מדורגים בגלל הסיכון אשר כרוך בפריטים שהם לא מדורגים ובגלל הצורה של האוסף וההצגה שלו.

1
נגישות