שילמתם על קרון שמור ושקט? רכבת ישראל הפסיקה את האכיפה

שילמתם על קרון שמור ושקט? רכבת ישראל הפסיקה את האכיפה

ברכבת ביטלו גם את מקומות הישיבה המסומנים – אך הבלגן חגג והסימון הוחזר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נוסעים קבועים ברכבת, במיוחד המבוגרים שביניהם, יודעים היטב שאם הם רוצים להבטיח לעצמם נסיעה שקטה ומקום ישיבה מסומן – הם יכולים לרכוש כרטיס לקרון השמור והשקט בתוספת 5 שקלים.

מי שמברר אודות האפשרות הזאת באתר של רכבת ישראל, מוצא בקלות את הפרטים הבאים: "אנו ברכבת ישראל מאפשרים לכם למצות את זמן הנסיעה ולשדרג את חוויית הנסיעה לקרון שקט, המציע שירות מקומות שמורים. השירות מופעל בקרון ייעודי, ניתן להזמין מקומות שמורים מראש והנוסעים בו מתבקשים לשמור על השקט, ובכלל זה להימנע משיחות במכשירים סלולאריים. כך, תוכלו ליהנות מהנסיעה, ליהנות מהשקט ופשוט… ליהנות מהדרך!"

אלא שבתחילת חודש יולי גילו נוסעי רכבת ישראל שינויים בנהלי הקרון השמור – זה שאפשר לקנות אליו מראש כרטיס ישיבה מסומן ולקבל נסיעה שקטה ללא שיחות בסלולרי של נוסעים חסרי התחשבות.

מדובר היה בשני שינויים משמעותיים: ראשית, מקום הישיבה הפסיק להיות מסומן. שנית, הדיילים שאכפו עד אז את האיסור לדבר בסלולרי – נעלמו כלא היו.

לפני מספר ימים הוגשה בקשה לייצוגית נגד רכבת ישראל על-ידי נוסע קבוע שגילה שאינו יכול יותר לרכוש מקום ישיבה מסומן ברכבת וליהנות מנסיעה שקטה.

למחרת, לא בהכרח בגלל אותה בקשה לייצוגית אלא בעיקר בגלל הבלגן שנוצר בקרון השמור, החליטה הנהלת הרכבת להחזיר את המקומות המסומנים.

מי שלא חזרו לתפקידם הם אותם דיילים שאמורים לאכוף את האיסור לדבר בסלולרי, מה שהופך את הנסיעה עבור חלק מהנוסעים למטרד מתמשך.

למעשה, כעת אין שום דרך לנוסע ברכבת להבטיח לעצמו נסיעה שקטה, משום שגם אם הוא קונה כרטיס לקרון שמור ומוסיף לשם כך 5 שקלים על המחיר המקורי, ברגע האמת הוא עלול למצוא את עצמו יושב ליד נוסע אחר שבדיוק קיבל שיחה ומנהל את כל חייו לאוזני שאר הנוסעים.

הדבר היחיד שנותר לאותו נוסע שביקש קרון שמור לעשות, הוא לבקש מהנוסע שלידו לשמור על השקט. האם זה יעזור? קשה להאמין.

מהרכבת נמסר כי ההחלטה להחזיר את המקומות המסומנים לקרון השמור התקבלה בגלל פניות מהנוסעים והבנה שביטול המקומות המסומנים יוצר אי סדר.

קרון שקט היה פיילוט

ומה באשר לקרון השקט? כאן תגובת הרכבת שונה: "הרעיון של קרון שקט היה פיילוט, וליווינו את הפיילוט הזה במשך שנתיים עם דיילים ייעודיים. כעת ראינו שהפיילוט עבד והנוסעים הטמיעו את ההתנהגות הנאותה, כך שהחלטנו להפסיק שם דיילים לאכיפת השקט".

-אבל הנוסעים טוענים שאנשים מדברים בטלפון למרות ההנחיה לשמור על השקט.

-דובר רכבת ישראל: "אנחנו מקבלים חיווי לכאן ולכאן".

המשמעות היא שיש נוסעים שלא מכבדים את העובדה שמדובר בקרון שקט. אם כך, האם אתם שוקלים להחזיר את הדיילים?

-"לא. אנחנו סבורים שההתנהגות ההולמת של קרון שקט הוטמעה".

אז מה אמורים לעשות נוסעים שסובלים מנוסעים אחרים שמשוחחים בטלפון?

-"הם מעירים לאותם נוסעים ומבקשים מהם לצאת מהקרון".

האם פשוט החלטתם לחסוך בעלויות ובכוח אדם ובגלל זה הוצאתם את הדיילים מהקרון?

-"לא, פשוט הגענו למסקנה שהפיילוט הסתיים בהצלחה. יש לנו הרבה יותר דיילים ממה שמקובל ברכבות בחו"ל".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות