נקבע פיצוי ללקוחות LG G4 על תקלת הבוטלופ - בעקבות ייצוגית נגד LG ורונלייט

נקבע פיצוי ללקוחות LG G4 על תקלת הבוטלופ – בעקבות ייצוגית נגד LG ורונלייט

הפשרה בייצוגית נגד LG מזכירה שוב את השערורייה שגרמה נזק לפחות ל-100,000 צרכנים: תקלת הבוטלופ שגרמה למכשיר לקרוס. האם הפיצוי מספק?

ייצוגית נגד LG
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




זה לקח 5 שנים, אבל תביעה ייצוגית נגד LG בגין התקלה ב-LG G4 מסתיימת סוף סוף בפיצוי לצרכנים.

מדובר בתקלת הבוטלופ (bootloop) ב-LG G4, שגרמה לקריסת המכשיר באופן פתאומי בכל העולם וגם בישראל. לאחרונה אושר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד LG ונגד רונלייט, אשר הוגשה בשנת 2016 בנושא (ת.צ 4753-02-16). לפי ההסדר, שאישרה השופטת תמר בזק רפפורט בבית המשפט המחוזי בירושלים, חברת LG חייבת בפיצוי של 15 מיליון ש"ח.

ייצוגית נגד LG: מה אומרת התביעה?

רגע לפני שנרד לפרטי הפיצוי, כדאי להיזכר בשערוריית LG G4. מדובר במכשיר דגל של חברת LG, שהיה אמור להיות מכשיר מעולה וצרכנים בהמוניהם קנו אותו גם בעולם וגם בארץ. הצרכנים סמכו על כך שמדובר במותג אמין ומצליח, אלא שעוד ועוד צרכנים בכל העולם התחילו לדווח שהמכשיר פשוט "מת" לפתע.

כעבור זמן קצר התברר שמדובר בפגם סדרתי בייצור, הגורם להפסקה פתאומית של פעולת המכשיר וכניסתו למצב של אתחול מתמיד (loop).

בישראל, קרוב ל-100,000 מכשירים התקלקלו. חלק מהלקוחות אשר סבלו מתקלת ה-Bootloop ניזוקו מתיקון הפגם, כתוצאה מאובדן מידע חיוני שהיה על המכשיר.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר ישראלי, אשר שרביט ויאקי אלגרנטי.

כמה כסף יקבלו הצרכנים שנפגעו?

מן הסתם, כל אחד יודע כמה אנחנו תלויים בסמארטפון שלנו, כמה מידע יש לנו שם ואיזו עגמת נפש נגרמת לנו אם המכשיר מפסיק לעבוד. זאת, במיוחד אם אין לנו גיבוי.

ההתנהלות השערורייתית של החברות הביאה לכך שהלקוחות סבלו במשך תקופה ארוכה. הסבל נגרם לא רק מהנזק הישיר שבאובדן המידע ולא רק מהצורך להצטייד במכשיר חדש. הוא נגרם גם מההתנהלות. רבים נאלצו לבזבז זמן יקר במסירת המכשיר לתיקון ובוויכוח סרק עם הנציגים לגבי האחריות לתיקון.

כעת, הלקוחות שנפגעו יקבלו פיצוי של 100-150 ש"ח.

ככלל, מדובר בפשרה בתביעה הייצוגית נגד LG ונגד רונלייט, מפני שהדרישה המקורית הייתה לפיצוי גבוה יותר. LG אמנם סופגת פה מכה קשה והיא נדרשת לשלם 15 מיליון ש"ח, אבל הצרכנים עצמם מקבלים סכום יחסית קטן.

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם >

ייצוגית נגד LG ורונלייט: לקח חשוב לחברות ולצרכנים

בכל מקרה, זהו לקח חשוב עבור חברות מסחריות, משום שרק בזכות תביעה ייצוגית הן משלמות בכלל פיצוי, ומדובר בסכום גבוה מבחינתן.

הסדר הפשרה אשר הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, מעניק לחברי הקבוצה פיצוי כולל בסך 15 מיליון ₪. סכומים שלא יתבקשו ע"י חברי הקבוצה, יועברו לעמותות על דרך של תרומת מכשירי סלולר.

כמו כן הוסכם כי LG תעניק הארכת אחריות למכשירים בשווי של מיליון ₪.

ייצוגית נגד LG: איך תדעו אם מגיע לכם פיצוי?

אם הייתם בין הצרכנים שניזוקו מבעיית ה-BOOTLOOP של LG G4, אתם אמורים לקבל הודעה על הפיצוי שמגיע לכם. במסגרת הסדר הפשרה, הוסכם כי הודעות ישלחו לחברי הקבוצה בידי רונלייט ואף בידי חברות הסלולר שאצלן נרכשו המכשירים. חברי הקבוצה יוכלו למלא את פרטיהם באמצעות אתר אינטרנט שיוקם לשם כך, והפיצוי ישולם להם ישירות.

המחיר האמיתי ש-LG משלמת

הפיצוי ש-LG משלמת לצרכנים הישראליים על תקלת ה-BOOTLOOP ב-LG G4 בישראל הוא יחסית נמוך. ייצוגית נגד LG בארצות הברית הסתיימה בפיצוי גבוה יותר לצרכנים. אבל האמת היא שהצרכנים לא סלחו ל-LG על ההתנהלות שלה, והעונש שהיא קיבלה על הזלזול בצרכנים הוא עונש כבד מאוד.

בעוד שבתחום הטלוויזיות LG ממשיכה להיות שחקנית מובילה, בתחום הסלולר נתח השוק של LG בישראל צנח. אם טלוויזיות LG נחשבות חוד החנית, המצב בתחום הסלולר שונה לגמרי. מי שהייתה פעם יצרנית הסלולר השלישית אחרי אפל וסמסונג, מזדנבת היום מאחור, הרבה אחרי שיאומי למשל.

זאת, למרות ש-LG השיקה לאחרונה כמה מכשירים מעניינים ומוצלחים, כמו LG VELVET ו-LG WING שסקרנו כאן בפואנטה. LG גם מקפידה לתמחר את המכשירים החדשים שלה במחירים לא גבוהים, אך בכל זאת היא בדרך כלל לא הבחירה הראשונה של הצרכנים. זה חבל, כי יש ל-LG בשנים האחרונות מכשירים טובים במחירים משתלמים.

תגובת LG: מתנצלת על עגנת הנפש

מחברת LG נמסר לפואנטה כך: "LG מתנצלת בפני לקוחותיה על עוגמת הנפש שנגרמה להם. קיבלנו את פסק הדין שאישר את הסכם הפשרה ואנחנו נדאג לבצע את הוראותיו בהתאם להסכמות הצדדים".

 

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות