איך קרה שלקוחת סלקום חויבה על גלישה מהסלולרי בחו”ל ב-682 שקל למרות שהפסיקה לגלוש מיד כשקיבלה מהחברה מסרון שהיא סיימה את המכסה? מסתבר שלעתים סלקום נוהגת לשלוח את הודעת החריגה לאחר שהחריגה כבר בוצעה, כך שהלקוח אינו יודע שהוא גולש בתעריף אסטרונומי. אלא שבעוד שרוב הצרכנים היו כנראה מתרגזים ומשלמים, הלקוחה הזאת הגישה נגד סלקום תביעה ייצוגית (17420-12-11). 5 שנים נמשכה הסאגה, מאז שנת 2011, והיום התקבלה הפשרה שלפיה סלקום תשלם כ-15 מיליון שקל.
הסכום הזה משקף 65% מהסכומים שנגבו מהלקוחות שלא בצדק בגין גלישה בתעריף מזדמן עד לתאריך 27.4.15, כשהסכום המקורי עמד על כ-23 מיליון שקל. לאחר בדיקת הנתונים שאחרי אפריל 2015, יש להניח שסכום הפיצוי לקבוצה יגדל.
שופטת המחוזי מרכז בלוד, מיכל נד”ב, אף מחייבת את סלקום לשנות את המערכות כך שהודעות הניצול יישלחו בזמן אמת, ולא פחות חשוב – מיד כאשר הלקוחות יסיימו את מכסת הגלישה, הגלישה פשוט תואט, כך שלא יחויבו בתעריף מזדמן.
רק לפני מספר שבועות משרד התקשורת נתן קנס לסלקום בגובה ב-1.5 מיליון שקל משום שלא יידעה את הלקוחות כדין על ההיקף המוגבל של חבילה שהיא מכנה ללא הגבלה, וגבתה מהם אלפי שקלים. בחברה כנראה הסתמכו על שיטת מצליח, אבל מסתבר שזה לא תמיד מצליח.