ההגבלה על חבילה ללא הגבלה תעלה לסלקום 1.5 מיליון שקל - פואנטה

ההגבלה על חבילה ללא הגבלה תעלה לסלקום 1.5 מיליון שקל

לקוחות סלקום שילמו אלפי שקלים כי החברה טענה שחרגו מהחבילה ללא הגבלה 

החבילה המוגבלת ששיווקה סלקום תחת הכותרת “חבילה ללא הגבלה” תעלה לה יותר ממיליון וחצי שקל, וזאת משום שהיא לא יידעה את הלקוחות כדין – כך הודיע משרד התקשורת. סלקום מצדה הודיעה כי תגיש ערער.

במה מדובר? לקוחות רבים של סלקום שרכשו לפני מספר שנים חבילה ללא הגבלה, התלוננו שהחברה גבתה מהם אלפי שקלים בטענה שעשו שימוש לא הוגן בחבילה. כך למשל, לקוח החברה סיפר בשנת 2014 כי במקום לשלם לסלקום 35 שקל על חבילה ללא הגבלה, שילם כ-1,600 שקל. החברה נימקה זאת ב”שימוש לא הוגן”. לקוח אחר סיפר אז שבמקום לשלם 200 שקל על ארבעה קווים ללא הגבלה, חויב על-ידי סלקום ב-1,800 שקל. בתגובה לשתי התלונות הללו, שפרסמתי באותה עת במדור הצרכנות של “גלובס”, השיבה סלקום כי הלקוחות עשו בחבילה שימוש לא סביר, המוגדר כפי שלושה מעל הממוצע.

אלא שללקוחות הללו ולרבים אחרים שנתקלו בבעיה דומה לא הוסבר בעת החתימה על החוזה כי יש מגבלות לחבילה ללא הגבלה – ועל כך סלקום נענשת כעת. החוק מחייב את חברות הסלולר לספק ללקוחות דף אחד ובו עיקרי התוכנית שאליה הם מצטרפים – בדיוק כדי להימנע ממצב שהלקוחות לא יידעו כי לאורך החוזה מסתתרות מלכודות הכתובות באותיות קטנות. כעת משרד התקשורת קונס את סלקום ב-1,517,2560 שקל משום שלא הציגה למנוייה את תעריף החריגה באופן שבו הייתה אמורה לעשות זאת.

במשרד התקשורת ציינו כי מדובר באלפי לקוחות שנפגעו מסלקום לאחר שחויבו במאות ובאלפי שקלים בגין היקף שיחות ומסרונים שחרג, לטענת החברה, משימוש “הוגן” ו”סביר” – וזאת מבלי שהחברה הציגה מהו התעריף. במשרד הדגישו שהחברה חייבת לקבוע רף מספרי ברור ל”שימוש הוגן וסביר” בטבלה שתופיע בעמוד עיקרי פרטי התכנית של ההסכם.

הקנס הגבוה משקף תחשיב שעשה משרד התקשורת, שהתבסס על מספר המנויים שנחשפו להפרת הרישיון, משך ההפרה, היקף הנזק הכספי שנגרם, התועלת שהפיקה החברה כתוצאה מההפרה והפרות קודמות של החברה.

יצוין שסלקום לא הייתה החברה היחידה שקטה מדיניות מעורפלת לגבי חבילות ללא הגבלה, ויש להניח שבימים אלה חוקר משרד התקשורת גם חברות סלולר אחרות.

תגובות: 0
נגישות