בזק משיקה את BE: נתב עם גלישה חלקה, בלי ניתוקים והגנת סייבר מובנית

בזק משיקה את BE: נתב עם גלישה חלקה, בלי ניתוקים והגנת סייבר מובנית

בזק עדיין לא משווקת את המוצר, אך פתחה בהרשמה מוקדמת

צילום: יח"צ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ישראלים רבים חווים תקלות בגלישה באינטרנט הביתי – כשהדבר בא לידי ביטוי בניתוקים, בבעיות בצפייה בתכני וידיאו וכו'.

זה לא מפתיע, לאור העובדה שאנחנו הולכים ומרחיבים בקצב מהיר את צריכת האינטרנט שלנו – הן מבחינת מספר המכשירים המחוברים והן מבחינת אופי השימוש.

בבזק, מן הסתם, מקבלים לא מעט תלונות מלקוחות – ובשנה וחצי האחרונות פיתחו באופן עצמאי נתב (ראוטר) תחת השם Be.

מדובר במהלך חריג של בזק, שהיא במהותה חברת תקשורת ולא יצרנית של ציוד קצה.

הסיבה, אומרים בחברה, היא שלא היה בנמצא שום נתב שענה על הדרישות שלה. בין היתר,  כזכור, בזק מקדמת בחודשים גם את הבית החכם, המבוסס כמובן על חיבוריות שחייבת להיות קבועה ואמינה. בנוסף, לדברי גיל רוזן, סמנכ״ל השיווק והחדשנות של בזק, גם ההיבט של הגנה מפני סייבר קיבל דגש ברשימת הדרישות.

הבית הישראלי הוא בית מחובר

לדברי רוזן, בבית ישראלי יש בממוצע 11 מכשירים מחוברים ושימוש בלתי פוסק בתכני וידאו ושירותים זוללי רוחב פס, כאשר משתמש כבד מגיע למצב שהוא צורך 16 ג'יגה ביום.

בבזק טוענים שהנתב החדש Be אורז יחד את כל אלה, ושהם הצליחו לייצר נתב שיספק לכל בני הבית גלישה רציפה ומהירה כל הזמן, במהירות של עד 1 גיגה ותמיכה בסטרימינג באיכות 4K.

את הנתב הלקוח יתפעל באמצעות אפליקצייה ייעודית, כאשר בבזק מניחים שתפעול כזה הרבה יותר נוח לצרכן מאשר התמודדות עם המכשיר עצמו, מעקב אחרי הנורות המהבהבות וכו'.

באמצעות האפליקציה, הצרכן יבצע פעולות כמו הגדרת הרשת האלחוטית, חסימת מכשירים בבית לגלישה, קבלת התראות בזמן אמת בעת ניסיון תקיפה על הרשת וכו'.

לקוחות המנויים על שירותי הבית החכם של בזק יקבלו מענה כחלק אינטגרלי מהנתב.

בנוסף, נתב Be מחבר כל מכשיר אלחוטי בבית באופן אוטומטי לאחת משתי רשתות ה-W-Fi בנתב, בתדר 2.4 גיגה הרץ או בתדר 5 גיגה הרץ.

לזכותה של בזק ייאמר שהיא שמה דגש גם על עוד היבט אחד שבדרך כלל יצרניות של ציוד קצה מסוג זה אינן מתייחסות אליו כלל: העיצוב.

הנתב מעוצב כפריט אלגנטי שיכול להשתלב בנוף של הסלון, כך שאין צורך להסתיר אותו או לדחוף אותו לאיזשהו ארון.

כמה עולה נתב Be של בזק?

בזק אמנם פתחה את ההרשמה המוקדמת, אבל מצד שני לא מפרסמת את המחיר. עם זאת, המחיר צפוי להיות יחסית דומה למחיר הנתבים הקיימים, אולי מעט יקר יותר.

מדובר במודל של השכרה, כפי שבזק פועלת גם כיום, כאשר צרכנים רבים משלמים כיום כ-10 שקל בחודש. ההנחה היא שהמחיר יהיה מעט יותר גבוה.

בכל מקרה, לא ניתן יהיה לקנות את הנתב באופן פרטי, והוא יהיה נגיש רק ללקוחות בזק.

השיווק יחל אחרי פסח.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות