טעויות שמעצבנות אותנו בעיצוב המקלחת

טעויות שמעצבנות אותנו בעיצוב המקלחת

חדר אמבטיה הוא חלל קטן ושימושי, ולעתים הניסיון שלנו להפוך אותו למעוצב ומיוחד הופך אותו לעמוס מדי. מה לא כדאי לעשות?

עיצוב חדר אמבטיה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

חדר הרחצה הוא חדר שאמנם לא מבלים בו הרבה משעות היממה, אך יש חשיבות גבוהה לעיצוב והסידור שלו. עיצוב חדר אמבטיה הוא עסק מאתגר, משום שכיום אפשר לבחור אינספור אביזרים וחפצים שמיועדים לשימוש בחדר האמבטיה, וקל להתפתות לקנות אביזרים שלא באמת צריכים אלא נראים יפה בחנות. התוצאה היא אביזרים שעומדים ללא שימוש, לעיתים קרובות הם מתמלאים באבק ולא באמת ממלאים את הייעוד או השימוש שלהם.

מכאן שכדאי מאד לחשוב היטב לפני שמאבזרים את חדר האמבטיה וצריך לבחון לעומק האם באמת יש צורך באביזר זה או אחר, או שמא אפשר לוותר על השימוש בו.

מומלץ להכיר כמה אביזרים או רעיונות שגויים בעיצוב וסידור חדר האמבטיה שרצוי מראש להימנע מהם ולוותר עליהם וכך להבטיח שחדר הרחצה יהיה נוח ויעיל לשהייה ושימוש בו.

טעויות שעדיף להימנע מהן בעיצוב חדר הרחצה

חדרי האמבטיה נוטים להיות קטנים וצפופים והוספה של רהיטים, חפצים או מבחר של אביזרים לא נחוצים יכולה להפוך אותם לצפופים אפילו יותר, מה שיגרום לכך שיהיה לא נוח להיכנס אליהם.

בנוסף, חבל להשקיע כסף במוצר מעוצב אך לא שימושי.

הנה שתי דוגמאות לפריטים שנראים יפה מאד בתמונות או תצוגה, אבל בבית מתגלים ככאלה שאין בהם שימוש אמיתי ואפשר לוותר עליהם:

מתקן מסורבל לגלילי נייר טואלט

לא תמיד צריך להגיע עם העיצוב עד הפרטים הטכניים הקטנים. אנשים רבים בסופו של דבר לא מתעסקים יותר מדי עם השחלה או הנחה של גלילי הנייר במקום הייעודי שלהם. התוצאה היא מתקן מעוצב שאף אחד לא משתמש בו.

פחים מעוצבים

פח הוא מיכל שבו אוגרים זבל ופסולת. לא תמיד צריך פח מעוצב או יקר וגם פח פשוט יעשה בצורה מצוינת את העבודה.

צורת הברז או ראש המקלחת

חשוב לבדוק מראש מה ההעדפות של מי שעומד לעשות שימוש במקלחת. האם הזרם הרצוי הוא חלש או חזק? האם הוא צריך להיות זרם אחיד וישר או עגול שמורכב מכמה זרזיפים?

שטיח אמבטיה

מכיוון ששטיחי האמבטיה נוטים להיות רטובים במשך לא מעט זמן, חשוב לבחור את אלה שעשויים מחומרי גלם שהרטיבות תתייבש או תתנדף מהם כמה שיותר מהר ולא יפתחו לכלוך או עובש.

לפעמים מה שצריך במקלחת או בחדר הרחצה הוא את המינימום הדרוש לשם שימוש נוח ויעיל בחדר וזה הכל. תוספות שונות שהמטרה שלהן היא עיצוב או נוי עלולות דווקא להפוך את החלל לפחות נוח, ולכן עדיף לחשוב פעמיים לפני שקונים עוד ועוד אביזרים.

יחד עם זאת, כאשר מחליטים שיש חפץ שדרוש לקנות והוא חסר, הרי שהוא יכול לעשות את ההבדל בין שימוש יעיל ונוח בחדר הרחצה לבין חלל שהשימוש בו מסורבל ולא נעים.

1
נגישות