שפעת העופות: האם מסוכן לאכול ביצים ועוף?

שפעת העופות: האם מסוכן לאכול ביצים ועוף?

צרכנים רבים חוששים לרכוש ולצרוך ביצים ועופות, לאחר שבימים האחרונים התגלתה שפעת העופות במספר לולים. האם יש סיבה לחשש?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאור החשש הגובר בקרב צרכנים רבים בעקבות חשיפתה של שפעת העופות במספר לולים בארץ, הודיע היום משרד החקלאות כי אפשר להמשיך לצרוך ביצים ועופות. במשרד מציינים כי אין פגיעה באספקת העוף לחנויות, כיוון שהלולים הנגועים הינם כחלקיק האחוז מכלל אוכלוסיית העופות בישראל.

המחלה התגלתה בלולים בארבעה משקים ביישובים עין צורים, רבדים, באר טוביה ושפיר, וכדי למנוע את התפשטותה הם נמצאים בהסגר. במשרד מציינים כי אין מנוס למהמית את כל העופות הנגועים, וכי הדבר ייעשה תוך הקפדה על מינימום סבל לעופות. הנזק הכלכלי הוא כ-10 מיליון שקל.  

מדובר בשפעת שעופות אמנם מסוגלים להתמודד איתה, אך הזן האלים שלה (H5N1) עלול להיות קטלני לבני אדם – ומכאן החשש הגדול מהדבקה. שפעת העופות תוקפת בעיקר בני אדם צעירים. עד כה, מרבית הנדבקים בעולם היו במגע ישיר עם עופות נגועים, אך ישנם גם דיווחים שלא הוכחו על בני משפחה שנדבקו זה מזה. התסמינים הקליניים אמנם דומים לאלו של שפעת רגילה, אך קיים סיכוי למוטציה קטלנית הגורמת למוות מהיר.

באשר לזיהוי מקור המחלה, במשרד מניחים שהמקור הוא לשלשת של ציפורים נודדות חולות, והעברתה בין הלולים הסמוכים אחד לשני.

בכל מקרה, ולאור מקרים רבים של ניסיונות להבריח ביצים לא מפוקחות לשטחי ישראל (כפי שאני מדווחת כאן לא מעט), יש להקפיד על צריכה נבונה של ביצים ועוף.

צריכת ביצים ועוף 3

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות