פרגולת אלומיניום – מהן האפשרויות המובילות בשוק שכדאי להכיר?

פרגולות אלומיניום – מהן האפשרויות המובילות בשוק שכדאי להכיר?

פרגולות אלומיניום הן פתרון הצללה שהולך ונעשה נפוץ יותר ויותר, יש כמה סוגים ויש לא מעט מידע שכדאי להכיר לפני שבוחרים בפרגולה המתאימה

פרגולת אלומיניום של סקיירוף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

פרגולה היא פתרון הצללה נפוץ ומתבקש במדינה שטופת שמש כמו ישראל, ובשנים האחרונות ניכרת בענף פתרונות ההצללה מגמה ברורה של מעבר לפרגולות אלומיניום כפתרון ההצללה המרכזי והעיקרי. הסיבות לשימוש באלומיניום הן טריוויאליות – מדובר במתכת חזקה ועמידה, קלת משקל יחסית וחשוב במיוחד – כזו שאינה מחלידה או נהרסת כתוצאה מחשיפה לרטיבות, לחות, מליחות או קרינת שמש ישירה לאורך זמן.

עבור כל מי שמתעניין בפתרון הצללה חדש למרפסת הדירה, חצר הבית או שטח פתוח זה או אחר בבית העסק, להלן כמה מסוגי פרגולות האלומיניום המובילים והמעניינים ביותר שכדאי להכיר.

פרגולה חשמלית

במרבית הפרגולות ופתרונות ההצללה, כולל פרגולה למרפסת ולגינה, מדובר במבנה קבוע אשר אינו ניתן לשום סוג של תזוזה או שינוי.

במקרה של פרגולה חשמלית המצב שונה. זוהי פרגולת אלומיניום אשר ניתן לשלוט ולשנות את מצב הפתיחה של השלבים העליונים שלה, באמצעות מנוע חשמלי קטן.

פתרון זה מספק יתרונות משמעותיים: פרגולה חשמלית מאפשרת לנו ליהנות מאור טבעי מצד אחד ומהגנה משמש ישירה מצד שני לכל אורך שעות היום ולכל אורך השנה, גם כאשר השמש משנה את מיקומה בשמיים. ניתן בכל שלב ובכל רגע של היום לבחור האם להטות את השלבים עוד קצת, על מנת לאפשר למעט שמש להיכנס בכל זאת ביום קריר, או לחילופין להגן בצורה מלאה לכל אורך שעות היום במהלך הימים החמים של הקיץ. כמו כן, ניתן לפתוח את שלבי הפרגולה החשמלית באופן מלא, וכך לנקות ולשטוף אותם מאבק ביתר נוחות וקלות.

פרגולה סגורה ומוגנת ממים

פרגולות אלומיניום אמנם מהוות בראש ובראשונה פתרון הצללה והגנה מפני השמש, אך אין כל סיבה שלא יגנו גם מפני גשם במהלך החורף. בפרט, פרגולות סגורות הן כאלו הכוללות שכבת איטום עליונה, המונעת כניסה של מים ומאפשרת להשתמש בשטח שמתחת לפרגולה לכל אורך השנה.

את שכבת ההגנה והאיטום העליונה ניתן כמובן גם להזמין מחומר גלם שקוף, אשר יאפשר לאור טבעי להיכנס מבעד לשלבי הפרגולה כאשר השמש יוצאת מבעד לענני החורף.

כך ניתן ליהנות משני העולמות – גם הגנה והצללה בקיץ וגם הגנה מפני הגשם בחורף, בלי לוותר על אור השמש הטבעי החשוב במיוחד בימים הקרים.

פרגולת אלומיניום תלויה

בעוד פרגולות לרוב עומדות על עמודים חזקים ויציבים, קיימים גם סוגי פרגולות אלומיניום אשר אינם מצריכים עמודים כלל. בפרט, פרגולה תלויה היא כזו אשר מחוברת אל קירות המבנה מחלקה העליון, ולכן אינה כוללת כלל עמודים תחתונים.

פתרון זה מספק כמה יתרונות: השטח שמתחת לפרגולה נותר פתוח לחלוטין וניתן להשתמש בכולו בלי "לוותר" על חלק ממנו לטובת עמודים. בנוסף, המראה המתקבל הוא אלגנטי ויוקרתי במידה רבה. הפרגולה נראית כאילו מרחפת מעל פני השטח, ומשדרגת משמעותית את העיצוב של כל מרפסת, חצר או גינה.

1
נגישות