מדד חברות התעופה של אתר AirHelp: קטאר איירליינס בראש, אל על במקום סביר - פואנטה

מדד חברות התעופה של אתר AirHelp: קטאר איירליינס בראש, אל על במקום סביר

אמריקן איירליינס, אל על או איזי ג'ט? מה קורה במקרה של ביטול טיסה? איוז חברת תעופה תפצה אתכם הכי מהר? ובאיזו חברת תעופה אין סיכוי שתצאו בזמן? הציצו בדירוג חברות התעופה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתכננים טיסה – אתם ודאי משווים בין המחירים ומנסים לאתר טיסות זולות יותר ליעד הרצוי – אולי אפילו באמצעות טיסות המשך. אך כשמדובר בטיסות – מחיר הוא ממש לא חזות הכול. חברת התעופה נמדדת בשירות שהיא נותנת, בעמידתה בזמנים, בנוחות הטיסה ובאופן הטיפול בבעיות – למשל במקרה של אובדן המזוודה או ביטול הטיסה. מבחינה זו, החברה המצטיינת בעולם היא חברה שהישראלים לצערנו לא יכולים לטוס בה: קטאר איירליינס, אשר קיבלה את הציון 8.23 מתוך 10 במדד חברות התעופה של אתר AirHelp. את המקום השני חולקות חברת אמריקן איירליינס, SAS הסקינדיבית וAeroMexico המכסיקנית. במקום השלישי חברת התעופה QANTAS, עם ציון של 8.04.

במקום האחרון מתוך 72 חברות התעופה שנמדדו, דורגה חברת תומאס קוק, עם הציון 5.26 מתוך 8 – ורק מעט לפניה עם הציון 5.28 מתוך 8, חברת איזי ג'ט שנהנית מפופולריות רבה בארץ.

כיצד נקבע הדירוג?

אתר AirHelp הוא אתר ששם לו למטרה לדאוג לזכויות הנוסעים ולאפשר להם לקבל את הפיצוי שמגיע להם. בשש השנים האחרונות, האתר סייע ל-10 מיליון נוסעים ביותר מ-30 מדינות. כדי לייצר את המדד, בחן האתר שלושה מדדים:

  • עמידה בזמנים של חברות התעופה: האתר אסף את נתוני ההמראות והנחיתות של כל מטוס, וחישב כמה מתוך הטיסות של כל חברת תעופה עמדו בזמנים.
  • איכות השירות: האתר סקר אלפי נוסעים בכל רחבי העולם וביקש מהם לדרג את המזון, הנוחות והצוות בחברת התעופה שהם טסים בה הכי הרבה.
  • טיפול בתלונות: האתר בדק את יעילות ההתמודדות של חברת התעופה עם תלונות, כולל את משך הזמן שלוקח לחברות התעופה לשלם פיצויים.

איפה מדורגת אל על?

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בשנת 2018, חברות התעופה המובילות מנתב"ג היו אל על, טורקיש איירליינס, אירופלוט (AeroFlot), וויז אייר (Wizz Air), יוקריין (Ukraine Airline), ארקיע וישראייר. לא כל החברות הללו נכנסו לדירוג, אך כמה מהן כן.

כך למשל אל על מדורגת במקום 30, עם ציון של 7.24 מתוך 10. מבין שלושת הפרמטרים שמרכיבים את הציון. הטיפול בתלונות של אל על קיבל את הציון 7 ואיכות השירות 8.6. נקודת התורפה של אל על היא העמידה בזמנים, שם היא קיבלה את הציון 6.1 מתוך 10. זה לא מפתיע, בהתחשב במשבר שליווה את אל על בשנתיים האחרונות כתוצאה ממאבק בין הטייסים להנהלה – מה שגרם לביטול טיוסות רבות. כזכור, לא פעם הוגשה בקשה לייצוגית נגד אל על בגין סיבות אלה.


טורקיש איירליינס, שהיא חברת התעופה השנייה בגודלה מבחינת התעבורה בנתב"ג, מדורגת במקום הרבה יותר גבוה – מקום 18 – עם ציון של 7.63. העמידה של טורקיש איירליינס בזמנים קיבלה את הציון 7.2, הטיפול בתלונות קיבל 6.8 ואיכות השירות 8.8.

חברת הלואו קוסט וויז אייר (Wizz Air) מדורגת גם היא גבוה יותר מאל על, במקום 22, עם ציון משוקלל של 7.56. העמידה שלה בזמנים אינה מעולה – שם היא קיבלה 6.3, אך איכות השירות מדורגת גבוה (8.1) והטיפול שלה בתלונות יחסית מרשים (8.4).

חברת אירופלוט מדורגת קצת יותר נמוך מאל על – בציון 32, אך העמידה שלה בזמנים הרבה יותר טובה: היא קיבלה על כך 8.4 מתוך 10.

חברת הלואו קוסט ריינאיר (Ryan Air), שנהנית גם היא מפופולריות גבוהה בישראל, קיבלה ציון יחסית נמוך (5.60), ומדורגת רק במקום ה-68.

10 חברות התעופה המובילות בעולם מבחינת שירות

1 קטאר אייווייס (Qatar Airways) 8.23
2 אמריקן איירליינס (American Ailines) 8.07
3 אירו מכסיקו (AeroMexico) 8.07
4 סאס (SAS Skandinavian Airlines) 8.07
5 קנטאס (Qantas) 8.04
6 לטאם (LATAM Airlines) 8.01
7 ווסט ג'ט (West Jet) 7.96
8 לוקסאייר (Lixair) 7.90
9 אוסטריאן איירליינס (Austrian Airlines) 7.90
10 אמירייטס (Emirates) 7.80

10 חברות התעופה שדורגו בציון הנמוך ביותר

63 אדריאה אייווייס (Adria Airways) 5.98
64 ארג'נטינה איירליינס (Aerolineas Argentinas) 5.97
65 טראנסאוויה (Transavia) 5.84
66 לאודמושן (Laudamotion) 5.69
67 נורווג'יאן (Norwegian) 5.67
68 ריינאייר (Ryanair) 5.60
69 קוריאן אייר (Korean Air) 5.49
70 כוויית איירווייס (Kuwait Airways) 5.40
71 איזי ג'ט (easyJet) 5.29
72 תומאס קוק (Thomas Cook Airlines) 5.26

בשורה התחתונה, נראה שמחיר תמיד יהיה השיקול המרכזי בבחירת יעד, אבל כאשר מלחמת המחירים מביאה את החברות להציע לעתים מחירים דומים – נושא השירות מקבל משנה תוקף, ויש משמעות לאיכותו.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות