מהם היתרונות של רכב יד שנייה?

מהם היתרונות של רכב יד שנייה?

אמנם הרבה אנשים מפנטזים על קניית רכב חדש מהחברה, אבל לקניית רכב יד שנייה יש יתרונות שקשה להתווכח איתם. היכנסו לפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בעבר, ההחלטה לרכוש מכונית יד שנייה הייתה מכניסה אותנו לכאב ראש מתמשך. גם אחרי שנברנו בכל מודעות ה"דרושים" בעיתון וביצענו מחקר מעמיק בכל האתרים המציעים רכבי יד שנייה, סביר להניח שנגלה שנדרשת עבודת סינון מקיפה כדי להגיע למוכרים רציניים באמת. גם אז, הפער בין הנתונים במודעה למציאות בשטח לרוב עצום כמעט כמו הקילומטראז' שימתין לנו בלוח המחוונים. 

המציאות הזו השתנתה באופן דרמטי בשנים האחרונות עם כניסתם של אתרי המכירות לרכבי יד 2. כיום יותר מאי פעם, ניתן להשיג רכבים משומשים במצב לא פחות ממעולה וליהנות ממגוון יתרונות בולטים. אז האם אכן משתלם לוותר על הרכב החדש ולקנות יד שנייה? אלו כמה יתרונות משמעותיים שכדאי לקחת בחשבון.

מחירים משתלמים יותר

כשזה מגיע לשיקולי עלות-תועלת, החישוב הוא מאוד פשוט: מדי שנה בשנה, הרכב מאבד לכל הפחות 10% מערכו. משמעות הדבר היא שגם רכב בשווי 100,000 ש"ח שעוד הגיע "מהניילונים" רק לפני שנתיים, יהיה זמין לנו ב-55,000-75,000 ₪. זהו הזמן להוציא מהראש את הדימוי של רכב ישן שנסע שנים על הכביש וללמוד על ההיצע המגוון של רכבים חדשים, מבוקשים ומאובזרים היטב שמוצעים היום גם בקטגוריית יד שנייה.

טווח האפשרויות שלך רחב יותר

מאחר שהמחיר נגיש יותר, ניתן לבחור מתוך היצע מגוון של רכבים. לרוב, חברות המציעות רכב יד שנייה למכירה יציעו את הדגמים הנמכרים ביותר בשוק ויאפשרו לך לבחור מתוך מערך מגוון של רכבים המוצעים במגרשי המכירה השונים.

כל הצרכים לרכב במקום אחד

יתרון נוסף של קניית רכבים מיד 2 דרך חברה, היא שהשירות אינו מסתיים רק ברכישת הרכב ובפתרונות המימון. ברוב המקרים, ניתן יהיה לרכוש את הביטוח ולשלם את כל האגרות דרך סוכן המכירות. זהו הזמן לבחון אילו אביזרים נוכל לשלב ברכב החדש שלנו וככל שמדובר בחברת ליסינג, ייתכן מאוד שנוכל לשלב גם שירותי תחזוקה ותיקונים. גם אם לא נלך על שירותי ליסינג תפעולי, לרוב נוכל ליהנות מאחריות לתקופה משתנה ולפנות אל החברה עם כל תקלה שתהיה לנו. גם כאן, יש לנו כתובת גם זמן רב לאחר שנעזוב את המגרש עם הרכב החדש שלנו. התוצאה הסופית היא רכב כמעט חדש במינימום כאבי ראש.

כיום ניתן לרכוש רכב גם ללא כל הון התחלתי 

זהו ככל הנראה אחד הגורמים העיקריים למגמה החמה הזו. האפשרות לרכוש רכב במצב מעולה ב-100% מימון הופכת את הרכישת רכב לפשוטה מאי פעם. בתשלום חודשי נוח שקל לחשב בתקציב השוטף שלנו, הרכב שתמיד רצינו נמצא במרחק נגיעה. אפשרויות המימון מגוונות וגמישות ותמיד תעמוד לנו האפשרות גם להחליף את הרכב אם רק נרצה, גם לפני שנסיים את החזר ההלוואה הקודמת. 

כך, בלי להוציא סכומי עתק ולהתרוצץ, רכישת הרכב החדש הופכת לפשוטה ומשתלמת יותר.

נגישות