מריחים את זה? ריח של חו"ל... סבן-אילבן (7eleven) בדרך לישראל

מריחים את זה? ריח של חו"ל… סבן-אילבן (7Eleven) בדרך לישראל

רשת חנויות הנוחות סבן אילבן צפויה להגיע לישראל ולהגדיר מחדש את המונח "חנויות נוחות". החל מפיצה בטאבון ועד מרק – מה תמצאו שם?

סבן אילבן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אין ישראלי שביקר בחו"ל ולא קנה בחנויות 7eleven (סבן-אילבן), ובעוד כשנה ייתכן שנראה את הרשת הבינלאומית הזאת גם בישראל. חברת אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה הבוקר (ג') לבורסה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם הענקית העולמית סבן אילבן לפתיחה של רשת חנויות הנוחות בישראל.

אם התרגלתם לחטוף קפה ומאפה או לבצע השלמת קנייה בחנויות yellow או SO GOOD, שבדרך כלל ממוקמות בתחנות דלק, בקרוב כנראה תראו את הלוגו המוכר של סבן אילבן בתחנות דלק ובנקודות אחרות בכל רחבי הארץ (בתחילה מדובר בעיקר במרכז הארץ).

7eleven – המותג הבינלאומי מגיע לישראל

הרעיון ברשת 7Eleven הוא להציע ללקוחות יותר מאשר קפה ומאפה, אלא להציע מגוון רחב של מוצרי מזון טריים, החל ממרק ועד פיצה בטאבון.

חנויות הרשת פועלות כ-ONE STOP SHOP. אמנם הן לא מתיימרות להציע את המבחר שיש בסופרמרקט, אבל הן כן מתיימרות לתת מענה לצרכים דחופים של השלמת קנייה או הצטיידות בתרופות ללא מרשם. בעולם, החנויות של 7eleven מתאפיינות במכירת מזון טרי, ארוחות (למשל ארוחת צהריים מלאה או ארוחת ערב מלאה) ובמוצרים ייחודיים של הרשת.

חלק מהמודל של הרשת מתבסס על שירות עצמי, למשל, מכונות למזיגה עצמית של קפה או ברד.

7eleven
חנות 7eleven בחו"ל. ממש לא רק בתחנות דלק

 

הרשת פועלת גם אונליין ומפעילה אתר e-commerce ואיסוף מהסניפים.

עקרונית, שמה של הרשת -7eleven – מרמז גם על שעות הפעילות שלה, מ-07:00 בבוקר עד 23:00 בלילה, אבל בעידן של חנויות נוחות הפעילות גם בלילה, ייתכן שהרשת תתאים את עצמה לשעות הפעילות של YELLOW, אשר מפעילה חלק מהחנויות 24 שעות ביממה.

בא לכם להצטרף למועדון לקוחות 7eleven?

כניסתה הצפויה של 7eleven ללא ספק תחולל שינוי ותעודד תחרות על הצרכנים, במיוחד לאור העובדה שאלקטרה מוצרי צריכה ככל הנראה תחבור לשם כך לקבוצת פוקס של הראל ויזל, אשר מפעילה מועדון לקוחות עצום (DreamCard).

מוקדם עוד להעריך אם חברי מועדון דרים קארד של פוקס יהיו גם חברי מועדון סבן אילבן, אבל יש סיכוי לא רע שכן. במדינות בהן seven eleven פעילה, היא מפעילה מועדון לקוחות שבאמצעות בינה מלאכותית לומד את הצרכן ואת הרגלי הקנייה והצריכה שלו, ומציע לו מוצרים ושירותים רלוונטיים עבורו ועבור בני משפחתו.

סבן אילבן – 70,000 חנויות בעולם

סבן אילבן היא הרשת הגדולה ביותר בעולם בתחום חנויות הנוחות, והיא מונה כ-70,000 חנויות נוחות בכ-17 מדינות. ככל שייחתם הסכם בין הצדדים, ישראל תהיה המדינה הבאה שהרשת העולמית תיכנס אליה.

מספר חנויות סבן אילבן בעולם

  • ארה"ב: 9,000
  • יפן: 21,000
  • תאילנד: 11,983
  • פיליפינים: 2,285
  • אמירויות: 13

החברה פעילה גם בקנדה, מקסיקו, אוסטרליה, שוודיה, נורווגיה, דנמרק, ויאטנאם, דרום קוריאה, סינגפור, מלזיה, סין ואינדונזיה.

לחצו להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו וקבלו את כל העדכונים >

כפי שניתן לראות, אחת המדינות הבולטות שבה סבן אילבן פעילה היא תאילנד, ולאור מספרם הרב של הישראלים שביקרו בתאילנד בעשורים האחרונים, לא יהיה מופרך להניח כי קנייה בחנויות סבן אילבן תהיה עבורם טבעית מאוד.

חנויות נוחות: 10 מיליארד ש"ח בשנה

אם לפני כמה שנים היה צריך להסביר לישראלים את הקונספט של "חנות נוחות", היום שוק חנויות הנוחות בישראל כבר מגלגל כ-10 מיליארד שקל בשנה והוא צומח בקצב מהיר.

כאמור, בדרך כלל ממוקמות החנויות הללו בתחנות דלק, כאשר הבולטות שבהן הן רשת Yellow (השייכת לפז), רשת So Good (השייכת לסונול), מנטה (השייכת לדלק) ואלונית (של דור אלון).

כדי לחזק את הנאמנות של הלקוחות לארבע חברות הדלק הגדולות הללו, בכל אחת מהן ממוקמת בדרך כלל חנות הנוחות של הרשת שלה ומדי פעם ניתנות הטבות ללקוחות. אחת הדרכים שתופסות תאוצה להגדיל את החיבור הזה היא באמצעות האפליקציות שלהן. כך למשך, אפליקציית ילו (yellow) מאפשרת לשלם באמצעותה, ללא ארנק, ולצבור 10 אג' לליטר בתדלוק ו- 10% מערך הקניה ב-yellow, באתר ובהזמנת שירות YELLOWBOX באתר ובאפליקציה.

לאחרונה הושקה גם אפליקציית "דלק", שמזהה את מיקום תחנת הדלק, מאפשרת להזדהות באמצעות קוד או טביעת אצבע וכן לשלם באמצעות ביט ברשת חנויות הנוחות מנטה.

 

אל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!




    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות