לא רק בגלל הקורונה: פואנטה עם השוואת מחירי מוצרי ניקיון שתחסוך לכם כסף

פואנטה עם השוואת מחירי מוצרי ניקיון שתחסוך לכם כסף

מנקים לפסח? לחוצים מהקורונה? היכנסו להשוואת מחירי מוצרי ניקיון של אתר פואנטה ואתר CHP. לא תאמינו כמה תחסכו בעזרת שינוי קטן בהרגלים

מחירי חומרי ניקוי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה הייתם אומרים אם היינו חוסכים לכם עשרות אחוזים מההוצאה על מוצרי ניקיון? בימים אלה במיוחד, כשהקורונה מצד אחד ופסח בפתח מצד שני, אנחנו מוציאים יותר כסף על קניית חומרי ניקוי ועל מזון. זאת, בזמן שההכנסות שלנו קטנות. השוואת מחירי מוצרי ניקיון של פואנטה מדגימה פער עצום בין חומרי ניקוי של המותג הפרטי לבין מוצרי ניקיון ממותגים כמו אקונומיקה של סנו או נוזל כלים של פיירי. הפעם מתעצם כאשר משווים בין מחיר סל של המותג הפרטי ברמי לוי לעומת סל של חומרי ניקוי של החברות הגדולות ברשת סופר-פארם.

רוב הישראלים שואלים את עצמם איזה סופר הכי זול, אך לא תמיד יודעים שלפעמים החיסכון מסתתר מתחת לאפם ברשת שבה הם נוהגים לקנות. ההשוואה מראה כי אפשר לעשות זאת אם קונים את מוצרי המותג הפרטי של הרשת במקום את המותגים המובילים. בלי קשר לקורונה, מדובר בהתנהלות צרכנית שכדאי לאמץ, או לפחות לבדוק.

מוצרי ניקיון של המותג הפרטי – שווה בדיקה

בעזרת אתר השוואות המחירים CHP, בדקנו את מחיריהם של כמה מוצרי ניקיון שמככבים בכל בית ישראלי כל השנה, במיוחד לפני פסח וכמובן בימי הקורונה: נייר טואלט, נוזל כלים, מרכך כביסה מרוכז, אקונומיקה סמיכה וקצף ניקוי לכלים סינטריים. רצינו לבדוק את פער המחירים בין המותג המוביל במוצרים האלה לבין המותג הפרטי של רמי לוי, שופרסל וסופר פארם.

בתחום חומרי הניקוי, יש כמובן מותגים מובילים כמו אקונומיקה של סנו, נייר טואלט לילי, נוזל אסלות דאק, נוזל כלים פיירי, מרכך כביסה בדין ואחרים.

רוב הצרכנים הישראלים קונים את המותגים האלה באופן אוטומטי, למרות שעל ידם במדף עומדים גם מותגים אחרים, ביניהם המותג הפרטי של הרשתות.

השוואת המחירים מפורטת בהמשך הכתבה, אך עוד לפני כן – הנה כמה עובדות על המותג הפרטי: בכל העולם, וגם בישראל, רשתות שיווק גדולות משווקות מותג פרטי משלהן. המותג הפרטי מיוצר על-ידי יצרנים בארץ ובעולם, כך שלעתים קרובות קנית המותג הפרטי מהווה סיוע למפעלים קטנים ובינוניים שמנסים להתחרות בתאגידי ענק בינלאומיים.

אפשר לדעת בקלות מי היצרן, פשוט באמצעות קריאת האותיות הקטנות בכיתוב על האריזה.

באשר לאיכות, בדרך כלל האיכות של מוצרי הניקוי דומה, אך ההמלצה היא פשוט לנסות.

האם מוצרי ניקיון של המותג הפרטי זולים יותר מהמותגים הגדולים?

לצורך הכתבה בחרנו כמה חומרי ניקוי פופולריים, ובדקנו כמה הם עולים ברשת רמי לוי, שופרסל וסופר-פארם. ביצענו השוואת מחירי חומרי ניקוי מקבילים של המותג הפרטי של אותן רשתות.

המסקנה: חומרי ניקוי של המותג הפרטי זולים יותר באופן גורף מחומרי הניקוי הממותגים.

השוואת מחירי חומרי ניקוי של פואנטה ו-CHP מגלה פער של כ-46 שקל בין סל מוצרים של המותג הפרטי של רמי לוי לבין סל מוצרים ממותגים ברשת סופר-פארם.

מדובר בסל מצומצם שכולל 5 מוצרים: נייר טואלט, אקונומיקה, מרכך כביסה, תרסיס חיטוי ונוזל כלים, כך שיש להניח שככל שהסל יגדל – כך גם הפער יגדל.

השוואת המחירים בוצעה ב-27.3.20 ומתבססת על מאגר המחירים שרשתות המזון מחויבות לפרסם לפי חוק שקיפות המחירים. מבצעים נלקחו בחשבון.

השוואת סל מחירי מוצרי ניקיון – מותג פרטי לעומת מותג מוביל

רמי לוי באינטרנט רמי לוי שופרסל דיל +אונליין שופרסל שלי סופר פארם סופר פארם אונליין
סל מוצרי ניקיון ממותגים 90 82 90.50 103 106 106
סל מוצרי ניקיון מותג פרטי 60 62.50 75.50 81 82 73

נייר טואלט לילי (מותג) לעומת נייר טואלט של המותג הפרטי

הפער בין חבילת נייר טואלט לילי 32 גלילים לבין חבילת נייר טואלט 32 גלילים מקבילה של המותג הפרטי מגיע ברשת רמי לוי עד 7 שקלים על כל חבילה:

רמי לוי רמי לוי באינטרנט סופר פארם  שופרסל דיל ואנליין שופרסל שלי
מותג מוביל (לילי 32 גלילים) 30 35 32 35 35
מותג פרטי 27 27 27 30 32

 

ג'ל חיטוי לאסלה – כמה עולה דאק לעומת המותג הפרטי?

מותג פרטי שופרסל

רמי לוי רמי לוי באינטרנט שופרסל דיל ואונליין שופרסל שלי סופר-פארם אונליין סופר-פארם 
מותג מוביל (דאק) 7.50 10 10 12 15 15
מותג פרטי 6 6 7.50 8 9 13

 

אקונומיקה מבושמת: מחיר אקונומיקה סנו לעומת המותג הפרטי

מוצרי ניקיון

רמי לוי באינטרנט רמי לוי שופרסל דיל ואונליין שופרסל שלי סופר-פארם סופר-פארם אונליין
מותג מוביל (דאק) 15 16 15.00 17.50 18 18
מותג פרטי 7.50 9 9 10 10 10

 

קצף ניקוי לכלים סניטריים: מחיר המותג המוביל לעומת המותג הפרטי

רמי לוי  שופרסל שלי שופרסל דיל ואונליין סופר-פארם
מותג מוביל  7 14 7.50 10
מותג פרטי 7 10 10 10

 

סבון כלים: מחיר מותג מוביל לעומת המותג הפרטי

רמי לוי רמי לוי באינטרנט שופרסל דיל ואונליין שופרסל שלי סופר פארם
מותג מוביל (דאק) 9 10 10 10 11
מותג פרטי 6 6 8 9 7

 

מרכך כביסה מרוכז: מחיר מותג מוביל (בדין) לעומת המותג הפרטי

רמי לוי באינטרנט רמי לוי שופרסל דיל ואונליין שופרסל שלי סופר פארם אונליין סופר פארם 
מותג מוביל (בדין) 13 13 13 15 20 20
מותג פרטי 7 8 11 12 10 15

חומרי הניקוי התייקרו בתחילת המשבר

סיבה נוספת לפחות לנסות את מוצרי המותג הפרטי היא העובדה שחומרי ניקוי רבים התייקרו בזמן האחרון. בדיקת פואנטה גילתה עוד בפברואר עליית מחירים של מוצרי הניקיון בשיעור של עשרות אחוזים.

 

ממש לאחרונה פרסמנו כאן במדור השוואות ובדיקות של אתר הצרכנות פואנטה כי גם המועצה לצרכנות פרסמה השוואת מחירים שמצביעה על התייקרות במוצרי הניקיון.

המועצה לצרכנות אף הקימה סיירת חירום שבודקת אם אין הפקעת מחירים של חומרי חיטוי ומוצרי ניקיון.

הבדיקה האחרונה של המועצה לצרכנות גילתה כי בזמן שמוצרי הניקוי התייקרו, הייתה ירידה במחירים של מוצרי מזון ומוצרים אחרים, ולכן המגמה הכללית של מחירי סל הצריכה שנבדק הייתה בשבועות האחרונים מגמה של ירידת מחירים. אפשר לייחס זאת לקרבה לחג הפסח – תקופה שבה בדרך כלל יש מלחמת מבצעים בין רשתות המזון.

היה לכם מעניין? אנחנו עושים מאמץ לספק לכם מידע מועיל, נשמח אם תפרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עוד מידע על קורונה בפואנטה





 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות