ביטול אירוע, ביטול כרטיס להופעה ועוד - מה מגיע לכם על רקע התפרצות הקורונה?

ביטול אירוע, ביטול כרטיס להופעה ועוד – מה מגיע לכם על רקע התפרצות הקורונה?

מה מגיע לכם במקרה של ביטול אירוע ביוזמתכם או ביוזמת המארגנים על רק הקורונה? מי יכול לקבל החזר כספי ומתי? פואנטה בודקת

הופעה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ככל שגדל מספר חולי הקורונה בישראל ומתבהרת תמונת ההתפשטות המהירה, כך גדל גם החשש מפני שהייה במקומות הומי אדם. ביטול הופעה, ביטול אירוע או ביטול כנס בגלל הקורונה הפכו למגפה בפני עצמה – והדבר כרוך בהפסד כספי ניכר לכל הצדדים הנוגעים בדבר. משרד הבריאות הוציא הנחיה לא לקיים אירועים יותר מ-2000 משתתפים, ובכך החמיר את ההגבלות שהיו עד כה (שהגבילו את האירועים ל-5000 איש). במשרד אף צופים כי ההנחיות יוחמרו. נזכיר כי ההידבקות בקורונה מהירה מאוד, ונובעת ממגע הדוק של חולים עם אנשים בריאים במקומות שונים בכל הארץ. החולים בקורונה נמצאים בשלב שבו הם אינם יודעים שהם חולים, וכך ייתכן שהם יושבים לידנו ברכבת או עומדים לפנינו בתור לקופה.

ביטול אירוע, ביטול הצגה וכו' – מה מגיע לצרכנים?

אתר הצרכנות פואנטה פנה למועצה לצרכנות ולרשות להגנת הצרכן כדי לקבל תשובות לשאלות שמעסיקות עשרות אלפי צרכנים ישראלים שמתמודדים עם ביטול אירועים, ביטול כרטיסים להצגות ועוד.

ברשות להגנת הצרכן מדגישים כי בחוק אין התייחסות למקרה כזה כמו הקורונה: "הצרכנים (כמו גם העוסקים) לא מוגנים במקרה כזה ונותר להם רק לפנות לבית המשפט וגם שם לא ברור מה יקרה".

1. האם מגיע החזר לצרכנים שהזמינו כרטיסים להופעות – אך האירועים בוטלו בשל הקורונה?

ברשות להגנת הצרכן ובמועצה לצרכנות מדגישים: "כאשר צרכן שילם על מוצר/שירות ולא קיבל אותו, כמו במקרה שהמופע בוטל על ידי המארגנים, הוא זכאי להחזר כספי מלא".

עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות מוסיף: "יש לפנות לחברה שממנה רכשתם את הכרטיסים וכן לחברת האשראי (בתנאי שחשבונכם טרם חויב) בדרישה לעצור תשלומים עתידיים".

2. האם מגיע החזר לצרכנים שהזמינו כרטיסים להופעות – אך מחליטים על ביטול הכרטיס ביוזמתם?

תלוי איך ומתי הוזמנו הכרטיסים.

במועצה לצרכנות מדגישים כי כרטיסים שהוזמנו בעסקת מכר מרחוק – כלומר, בטלפון או באינטרנט, ניתנים לביטול בהתאם לחוק בתוך 14 ימים ממועד ביצוע העסקה, או קבלת טופס גילוי נאות לפי המאוחר, ובלבד שיש למעלה מ – 7 ימים (לא כולל שבת וחג) לפני מועד האירוע.

לאחר מועדי הביטול הקבועים בחוק, יש לבדוק את מדיניות ביטול העסקה של החברה ממנה רכשתם את הכרטיסים.

המועצה לצרכנות פונה לבתי עסק ומצפה מהם לגלות רגישות כלפי צרכנים ולשקול שינוי של מדיניות ביטולי עסקה לטובת הצרכנים, לאור התפרצות נגיף הקורונה.

אם חלף המועד הקבוע בחוק או המדיניות אינה מאפשרת ביטול, בדקו האם קיימות המלצות של משרדי הממשלה שלא לקיים אירועים מסוג זה. ככל שקיימות המלצות להימנע מלהגיע לאירועים מהסוג שהזמנתם, לעמדת המועצה לצרכנות, ההמלצה מקימה לצרכן זכות לבטל את העסקה בשל טענת סיכול. לבית המשפט הסמכות לקבוע אם בנסיבות העניין לצרכן הזכות לבטל את העסקה ולקבוע את ההחזר המגיע לו, בהתאם לשיקול דעתו.

3. צרכנים שהזמינו שירות כמו אולם אירועים וכעת מבטלים – האם מגיע להם החזר?

עופר מרום, המועצה לצרכנות: "במקרה שהזמנתם אירוע באולם, בדקו את החוזה שעליו חתמתם ואת תנאי הביטול המפורטים בו. אף אם המועד הקבוע בחוזה חלף, פנו למנהל האולם ונסו להגיע איתו להסדר, או לקבוע תאריך אחר לאירוע. לאור החשש הכבד של האזרחים מהידבקות, בעיקר של מוזמנים מאוכלוסיה מוחלשת – קשישים, בעלי מערכת חיסונית לקויה, המועצה מבקשת מבעלי עסקים לגלות התחשבות וגמישות שיאפשרו לצרכנים לקיים את האירוע או לבטל את העסקה, מבלי לאבד את כל כספם.

ברשות להגנת הצרכן מוסיפים לגבי אולמות אירועים: "במקרים כאלה קיים חוזה שנערך בין הצדדים, ובו בדרך כלל יש התייחסות למקרה של "כוח עליון". במידה שמתגלעת מחלוקת, בית משפט יקבע אם הקורונה היא כוח עליון".

היה לכם מעניין? למה שלא תעשו לנו לייק בפייסבוק?


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות