הזמנת תרופות עד הבית אפשרית כעת בכל קופות החולים. מדובר בתרופות מרשם

כך תקבלו תרופות עד הבית

בין אם אתם מבוטחי קופת חולים מכבי, מאוחדת או כללית ובין אם מבוטחי לאומית, אינכם חייבים לעמוד בתור. כמה עולה הזמנת תרופות עד הבית בסופר-פארם וב-BE?

תרופות עד הבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אנחנו כבר רגילים להזמין בגדים ואוכל הביתה, אבל הזמנת תרופות עד הבית היא עניין חדש וללא ספק נוח מאוד, משום שבדרך כלל אנחנו זקוקים לתרופות בעיקר כשאנחנו לא מרגישים במיטבנו. לכן, אין ספק שהזמנת תרופות אונליין היא מהפכה בריאותית-צרכנית, והיא אפשרית כעת למעשה בכל קופות החולים. מבוטחי מכבי, מאוחדת וכללית יכולים להזמין תרופות מרשם בסופר-פארם, ומבוטחי לאומית יכולים בשלב זה להזמין תרופות עד הבית בחלק מסניפי רשת הפארם BE.

נזכיר כי הזמנת תרופות עד הבית אינה דומה להובלה של שום פריט אחר, משום שתרופות מצריכות לעתים קירור ואחסנה בתנאים מסוימים ומשום שחובה לזהות את המזמין בצורה ברורה ומדויקת. התהליך שמאפשר כעת לצרכנים לקבל תרופות מרשם בהזמנה אונליין כלל כמה שלבים, שעליהם דיווחנו כאן לאורך הדרך. כך למשל, קיבל אתר BELA אישור לספק תרופות אונליין, ולאחר מכן חתם על הסכם עם קופת חולים לאומית. לאחר מכן לאומית חתמה על הסכם עם BE (רשת הפארם השייכת לסופר-פארם). רשת סופר-פארם מצדה חתמה על הסכמים עם מכבי, מאוחדת וכללית.

פואנטה

במקביל לכל זה, כפי שדיווחנו כאן במדור בריאות, אישרה הכנסת את הצעת החוק לאפשר להנפיק מרשם דיגיטלי.

בפברואר 2019 פרסמנו כאן באתר פואנטה כי הסכם בין מכבי לסופר פארם יאפשר למבוטחי מכבי הזמנת תרופות מרשם אונליין דרך אתר סופר-פארם, ולאסוף אותן ללא תור. המהלך הזה יצא לדרך, אך איפשר בשלב ראשון רק הזמנה באינטרנט ואיסוף מהסניף.

עם הזמן המהלך התרחב להזמנת תרופות עד הבית והצטרפו אליו גם קופת חולים מאוחדת ושירותי בריאות כללית. זו כנראה הסיבה שבימים האחרונים קיבלו מבוטחי מכבי הודעה למייל – וגם באתר מכבי מתנוססת הודעה על הבשורה למבוטחים: אפשר להזמין תרופות אונליין בסופר-פארם.

נזכיר כי מדובר בתרופות מרשם שמבוטחי מכבי מקבלים מהרופא באמצעות מרשם דיגיטלי – החל מאנטיבוטיקה ועד גלולות נגד היריון, אך לא בכל התרופות.

כמה עולה משלוח תרופות עד הבית מסופר פארם?

כאמור, שתי רשתות הפארם הגדולות מספקות את השירות – אך התנאים בשלב זה לא זהים.

בסופר-פארם מציעים משלוח באותו יום והמחיר עומד על כ-30 שקל, וברשת BE מדובר במשלוח תוך 48 שעות והמחיר עומד על כ-9 שקלים בלבד. בנוסף, בקופת חולים לאומית אין עדיין פריסה ארצית.

ההסכם בין סופר-פארם לקופות החולים מציע שתי אפשרויות: איסוף עצמי או משלוח הביתה. בפני המבוטחים עומדת אפשרות חינמית של הזמנת תרופות מרשם באתר סופר-פארם ואיסופן לאחר 3 שעות מסניף סופר פארם שבו בחרו, או אפשרות בתשלום – להזמין משלוח עד הבית. כאמור, משלוח עד הבית עולה כ-30 שקל. לקוחות שירכשו באותה הזמנה מוצרים בסופר-פארם בשווי של 249 שקל (לא כולל תרופות המרשם עצמן) – יקבלו משלוח חינם.

ומה לגבי עלות התרופות? זה תלוי בביטוח המשלים שיש למבוטח.

עלות התרופות נקבעת בהתאם לזכויות המבוטח ולתכנית הביטוח שלו. כאשר מבוטח זכאי להנחה במחיר התרופה, המחיר המוצג באתר סופר פארם כולל את ההנחה.

התשלום מתבצע באתר באמצעות כרטיס אשראי.

תרופות מרשם אונליין בסופר-פארם: מידע נוסף

  • תרופות מרשם ניתן להזמין רק עבור בעל תעודת הזהות המזוהה במערכת
  • לא ניתן להזמין תרופות מרשם עבור בני משפחה אחרים
  • אי אפשר לרכוש באתר סופר פארם תרופות שעבורן הונפק מרשם מודפס
  • לא ניתן לרכוש באתר תרופות נרקוטיות, תרופות המאוחסנות בקירור והכנות רוקחיות
  • איסוף אקספרס זמין לאחר 3 שעות בסניף ונמסר באמצעות הצגת מספר הזמנה ותעודת זהות או רישיון. איסוף ע"י אדם אחר מצריך מהמבוטח למנות אותו כמיופה כוח בעת ההזמנה. על מיופה הכוח להגיע לסניף ולהציג מספר הזמנה ותעודת זהות.
  • הזמנות אקספרס שיבוצעו לאחר השעה 18:00 יסופקו ביום העסקים הבא.
  • הזמנת תרופות אונליין במשלוח עד הבית אשר תבוצע לאחר השעה 20:00 בערב, תסופק ביום העסקים הבא.

ומה עם תרופות ללא מרשם?

זה המקום להזכיר את ההבדל בין תרופות מרשם – שאותן חייב לרשום רופא למטופל, לבין תרופות ללא מרשם הנמכרות או על המדף או בבית המרקחת.

כפי שפרסמנו במדור השוואות מחירים בפואנטה, תרופות ללא מרשם הן סוג של ג'ונגל מבחינת המחירים – וכדאי מאוד לצרכנים לעשות השוואת מחירי תרופות כמו אקמול, אדוויל וכו', לצד השוואת מחירים של ויטמינים ותוספי תזונה.

נזכיר כי התרופות ללא מרשם שנמכרות על המדף (ולא באמצעות רוקח בבית המרקחת) נמכרות באריזות קטנות – ואילו בבית המרקחת אפשר להשיג אריזות גדולות יותר אשר לעתים מפחיתות את המחיר ליחידה.

מעבר לכך, רוב הצרכנים לא יודעים – אך יש מחיר מירבי לתרופות ללא מרשם. המחירון מתפרסם באתר משרד הבריאות, ובתי המרקחת ורשות הפארם יכולות למכור את התרופות במחיר נמוך יותר מהמחיר המירבי.

האם הן עושות זאת? איפה משתלם לקנות תרופות ללא מרשם? שווה להיכנס להשוואת מחירי תרופות ללא מרשם שפרסמנו בפואנטה ותחסוך לכם הרבה כסף.

 

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות