חדש בווייז: אפשר לנווט גם בחניון תת קרקעי. איפה זה מתאפשר?

חדש בווייז: אפשר לנווט גם בחניון תת קרקעי. איפה זה מתאפשר?

היישום של ווייז, שפועל כבר במנהרות הכרמל ובמנהרות בלונדון ובפריז – מגיע אל החניון התת קרקעי ומאפשר לנווט גם מתחת לאדמה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי לא מכיר את ההתלבטות בחניון מאיזו יציאה לצאת כדי להגיע בדרך הקצרה ביותר אל מחוז חפצנו? ומי מאיתנו לא נתקל בבעיה שהווייז לא עובד כאשר אנחנו נמצאים בחניון תת-קרקעי, משום שאין קליטת GPS? חברת ווייז (Waze), שהיא כידוע חברה ישראלית שנקנתה ע"י גוגל, משיקה כעת בישראל לראשונה בעולם ניווט בחניון תת-קרקעי. בשלב זה מדובר בניווט בחניונים התת-קרקעיים שנמצאים מתחת למתחם שרונה בתל אביב (חניון לובה אליאב) – ובהמשך יש להניח שהשירות ייפרס בחניונים רבים נוספים.

הניווט התת-קרקעי מתאפשר רק כאשר הנהג מפעיל את הבלוטות', משום שהוא מתבסס על תקשורת של הסמארטפון עם התקנים שפיתחה ווייז הפועלים בטכנולוגיה זו. מדובר בהתקנים ששמם Waze Beacons – אשר עד כה הותקנו במנהרות בארץ ובחו"ל, וכעת באמצעות שיתוף פעולה עם "אחוזת חוף" – מותקנים לראשונה בחניון תת-קרקעי בתל אביב.

מכשירי ה-Waze Beacons משדרים אות אלחוטי שניתן לקליטה בכל טלפון סלולרי או טאבלט עם חיבור בלוטות' מופעל ומאפשר קבלת מיקום במכשיר. לכן, על הנהג לוודא שהבלוטות׳ פועל במכשירו.

בווייז מסבירים כי התקני Beacons למעשה מוצמדים לקירות המנהרה ומאפשרים קליטת GPS מתחת לפני האדמה: "הטכנולוגיה הייתה זמינה עד כה במנהרות הכרמל ובמנהרות נוספות ברחבי העולם, למשל בבוסטון, ריו דה ז׳נרו, ניו יורק, פריז ועוד. שיתוף הפעולה עם אחוזות החוף בדרך אליאב יהיה לפעם הראשונה בעולם בה מיושמת הטכנולוגיה לטובת ניווט תת קרקעי בכניסה וביציאה מחניונים".

כפי שפורסם במדור רכב ותחבורה כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, ווייז כל הזמן מרחיבה את השירותים שהיא מציעה, ובמסגרת זו השיקה לפני כשנתיים את ווייז קארפול – שירות למציאת שותפים לנסיעה שיתופית. שירות זה מתגלה לחלק מהנהגים הישראלים כשימושי במיוחד בחודש האחרון, מאז החלה רפורמת "נתיב פלוס" שמאפשר לנהגים שאינם נוסעים לבד לנסוע בנתיב ייעודי לתל אביב.

שירות אחר שהשיקה ווייז בחודשים האחרונים הוא מתן מידע על עלות הנסיעה בכבישי אגרה. המטרה היא לאפשר לנהג לדעת מבעוד מועד כמה צפויה לעלות הנסיעה, כדי לאפשר לו לקבל החלטה מושכלת ולבחור בנתיב לא רק על פי משך הזמן אלא גם על פי ההוצאה (במילים אחרות, כמה כסף הוא מוכן להשקיע כדי לקצר את הפקק).

כעת, כאמור, היא משיקה את שירות הניווט בחניון התת-קרקעי של אחוזת חוף בתל אביב באזור שרונה וקריית הממשלה. לדברי גיל דיסטניק, מנהל תחום הביקונים בווייז, ההתקנה מאפשרת למשתמשי Waze לקבל הוראות ניווט מדויקות, כמו מאיזו יציאה לצאת מהחניון: ״אני שמח מאוד שפרויקט הביקונים שלנו מגיע לתל אביב, ובפעם הראשונה – לטובת מנהרה המשמשת כמבואה לחניונים תת קרקעיים".

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות