סלקום חייבה לקוחה על גלישה בחו"ל ב-682 שקל, וכעת תשלם 15 מיליון

סלקום חייבה לקוחה על גלישה בחו"ל ב-682 שקל, וכעת תשלם 15 מיליון

הלקוחה לא קיבלה מהחברה הודעה כי המכסה הסתיימה, וגלשה בתעריף מזדמן ללא ידיעתה 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איך קרה שלקוחת סלקום חויבה על גלישה מהסלולרי בחו"ל ב-682 שקל למרות שהפסיקה לגלוש מיד כשקיבלה מהחברה מסרון שהיא סיימה את המכסה? מסתבר שלעתים סלקום נוהגת לשלוח את הודעת החריגה לאחר שהחריגה כבר בוצעה, כך שהלקוח אינו יודע שהוא גולש בתעריף אסטרונומי. אלא שבעוד שרוב הצרכנים היו כנראה מתרגזים ומשלמים, הלקוחה הזאת הגישה נגד סלקום תביעה ייצוגית (17420-12-11). 5 שנים נמשכה הסאגה, מאז שנת 2011, והיום התקבלה הפשרה שלפיה סלקום תשלם כ-15 מיליון שקל.

הסכום הזה משקף 65% מהסכומים שנגבו מהלקוחות שלא בצדק בגין גלישה בתעריף מזדמן עד לתאריך 27.4.15, כשהסכום המקורי עמד על כ-23 מיליון שקל. לאחר בדיקת הנתונים שאחרי אפריל 2015, יש להניח שסכום הפיצוי לקבוצה יגדל.

שופטת המחוזי מרכז בלוד, מיכל נד"ב, אף מחייבת את סלקום לשנות את המערכות כך שהודעות הניצול יישלחו בזמן אמת, ולא פחות חשוב – מיד כאשר הלקוחות יסיימו את מכסת הגלישה, הגלישה פשוט תואט, כך שלא יחויבו בתעריף מזדמן.

רק לפני מספר שבועות משרד התקשורת נתן קנס לסלקום בגובה ב-1.5 מיליון שקל משום שלא יידעה את הלקוחות כדין על ההיקף המוגבל של חבילה שהיא מכנה ללא הגבלה, וגבתה מהם אלפי שקלים. בחברה כנראה הסתמכו על שיטת מצליח, אבל מסתבר שזה לא תמיד מצליח.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות