מנויי yes יוכלו בקרוב להפעיל את הטלוויזיה באמצעות הפעלה קולית לשלט

מנויי yes יוכלו בקרוב להפעיל את הטלוויזיה באמצעות הפעלה קולית לשלט

"תמליץ לי על סדרה לילדים", "עבור לערוץ 13"… yes משדרגת את השירות לחלק מהמנויים ומאפשרת הפעלה קולית. זה מה שתוכלו לעשות באמצעות הפקודות הקוליות

הפעלה קולית YES
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מנויי yes שיש להם ממיר אולטרה ושלט קולי – יוכלו להפעיל את הטלוויזיה באמצעות פקודות קוליות. בין הפעולות שאפשר לבצע באמצעות השלט הקולי של yes ע"י דיבור: מעבר לכל ערוץ רק על ידי אמירת שם הערוץ או מספרו, הרצת תוכן קדימה ואחורה, מעבר לפרק הבא, צפייה בשני ערוצים במקביל, האזנה למוסיקה ורדיו, חיפוש תכנים לפי שחקן או במאי, קבלת המלצות צפייה פרסונליות ועוד.

כך למשל, אם רוצים להגיע לערוץ מסוים ולא זוכרים את מספרו, מדברים לשלט, אומרים את שם הערוץ ומגיעים אליו.
אם רוצים לצפות בסרטים חדשים שהגיעו ל- VOD מהקולנוע, מבקשים מהשלט: "תמליץ לי על סרטים חדשים מהקולנוע", ואם רוצים לדעת כמה זמן נשאר עד סוף הסרט, אפשר לשאול "כמ זמן נשאר לסוף הפרק?".
שאלות ובקשות אחרות, לדוגמה: "אני רוצה לשמוע רדיו", "על מה הסרט/הסדרה", "תמליץ לי על סרט אקשן/דרמה/קומדיה", "הצגות לילדים" או "תמצא לי על סרטים של קוונטין טרנטינו".
כאמור, אפשר כמובן גם לבצע פעולות כמו הרצת תוכן קדימה ואחורה, ניגון תוכן מההתחלה ועוד מאות אפשרויות נוספות.

למי זמין שירות ההפעלה הקולית של yes?

כרגע מדובר ב-100,000 לקוחות. השירות ניתן ללא תשלום, ומצריך הרשמה באתר yes. ההרשמה המוקדמת פתוחה ללקוחות המחזיקים כבר עתה בידיהם את השלט הקולי והן ללקוחות חדשים המעוניינים בשלט.

כיצד זה עובד? שלט קולי הוא למעשה השרת שנמצא ברוב בתי המנויים – אך עד עתה לכפתור הפקודות הקוליות שנמצא במרכזו לא היה שימוש, כעת לחיצה על הכפתור מאפשרת לתת לשלט הוראה להעביר ערוץ, להריץ את התוכן אחורה וקדימה, לקבל המלצות צפייה אישיות, להאזין לרדיו ועוד. המשתמש יכול לבקש למשל לקבל המלצה על סרט של במאי מסוים ולקבל מענה.

הפעלה קולית YES
רואים את הכפתור המואר באמצע השלט? משם מתבצעת ההפעלה הקולית בשלט של YES

 

בשלט הקולי מוטמע מיקרופון ייעודי אשר יודע לבודד רעשים מהסביבה ולזהות דיבור טבעי של אדם, בעת לחיצה על מקש הזיהוי הקולי המיקרופון מזהה את הדיבור וטכנולוגיית הזיהוי הקולי ממירה אותו לטקסט אשר מועבר לממיר. הממיר מפענח את הטקסט ומתרגם אותו לפקודה. מאחורי הקלעים, המערכת מנתחת ומתרגמת את הפקודה לרצף פעולות אשר מאפשרות גישה ישירה לתוכן מבלי צורך לחפש, להקליד או לזכור היכן כל דבר נמצא בממשק. כל התהליך הזה קורה בפחות משנייה.



ב-yes מסבירים כי המערכת של השלט הקולי היא מערכת לומדת: "ברגע שאנו מזהים שהלקוחות מבקשים פעולה בדרך מסוימת, אנו מטייבים את הבקשה בזמן אמת וכך נבנית שפה חופשית בעברית הקולעת לכל האפשרויות".

yes: חלוצה בתחום העוזרות הקוליות

הפעלה קולית YES

שירות ההפעלה הקולית דרך השלט הוא שירות ייחודי ל-yes בשלב זה, ובחברה גאים בו מאוד. אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של yes, אומר כי בכך ys מתאימה את עצמה למגמות העולמיות של הפעלה קולית: "yes היא מפעילת הטלוויזיה הראשונה בישראל, ובין הראשונות בעולם, שמשיקה שירות פעולות והמלצות קוליות המאפשר לבצע מאות פעולות שונות ומגוונות רק על ידי דיבור. yes פועלת בצמוד לענקיות הטכנולוגיה אפל, גוגל ואמזון, ומבינה שעושר התכנים מחייב פתרון נוח ומהיר המאפשר גישה ישירה לתוכן באמצעות שפה טבעית".

עוזרת קולית: נפוצה בארה"ב, בישראל עדיין לא

שירות של עוזרת קולית הולך ונעשה נפוץ בעולם, בזכות הבינה המלאכותית שהתפתחה וחדרה לרמקולים חכמים (כמו אלקסה של אמזון, או גוגל HOME של גוגל) ולסמארטפונים (כמו "סירי" של אפל). הרעיון הוא שהמשתמש יכול לשאול או לבקש משהו – ולקבל מהרמקול או מהסמארטפון את התשובה – החל מבירור מזג האוויר ועד הנחיה להדליק את המזגן. באנגלית החיפוש והמענה עובדים מצוין, בעברית פחות – ולכן בארץ הנושא עדיין לא מפותח. לכן, אין פלא שלפי הנתונים, כמיליארד וחצי אנשים ברחבי העולם עושים שימוש יומיומי בעוזרות קוליות – אך בישראל מדובר בחדירה איטית מאוד.

YES מחיר



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות