סל מוצרים זהה - פער של 323 שקל. איפה כדאי לקנות ומהיכן להתרחק?

סל מוצרים זהה – פער של 323 שקל. איפה כדאי לקנות ומהיכן להתרחק?

בדיקת המועצה לצרכנות ואתר פרייסז מגלה קרב צמוד בין מחסני השוק לרמי לוי על תואר הרשת הזולה. מי ניצחה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רגע לפני פסח, הקרב על תואר הרשת הזולה מתחמם – והשבוע מי שזכתה בתואר הזה היא רשת מחסני השוק, שעושה כבר כמה שבועות מאמץ להציע מחירים נמוכים יותר מאלה שמציע רמי לוי.

בכל שבוע מפרסמת המועצה לצרכנות את מחיריו של סל מוצרים זהה שנבדק במאות סניפים ברשתות המזון בארץ – כשהיא בודקת גם כל סניף בנפרד וגם את ממוצע המחירים בכל רשת ורשת.

הסל שנבדק השבוע היה הכי זול בסניף סופר דבאח שנמצא בעין המפרץ, ומחירו 469 שקל – זול ב-323 מהסניף היקר בארץ, השייך, כמו תמיד, לרשת טיב טעם. אותו סל בדיוק נמכר שם ב-792 שקל. 

הסניפים הזולים 19.3

שופרסל שלי: יקרה משמעותית מהממוצע

בהשוואת המחירים שבודקת את הממוצע בקרב הסניפים של כל רשת ורשת, המחיר הממוצע לסל שנבדק עמד על 620 שקל. 

מיהן הרשתות שבלטו לטובה ומוכרות בהרבה פחות מהממוצע? מחסני השוק היא, כאמור, הרשת הזולה. המחיר הממוצע במחסני השוק לזל שנבדק עומד על כ-530 שקל. המחיר הממוצע ברשת רמי לוי מעט גבוה יותר ועומד על כ-545 שקל, וברשת סופר דבאח כ-560 שקל.

כל יתר הרשתות שנתפסות מוזלות, כמו אושר עד שופרסל דיל, יש חסד, יינות ביתן, יוחננוף, ויקטורי וקינג סטור, מוכרות את הסל הזה סביב המחיר הממוצע. 

הרשת היקרה ביותר היא טיב טעם, בפער עצום ועם מחיר ממוצע של 745 שקל, ומי שעוד בולטת לרעה היא שופרסל שלי – שבלי להתבלבל גובה על הסל הזה כמעט 700 שקל – כמעט 100 שקל יותר מרשת האחות שופרסל דיל.

איפה זול יותר, במרכז או בפריפריה?

הפראיירים הגדולים במדינה הם כנראה הלקוחות התל אביביים של רשת טיב טעם.

ככלל, הבדיקה מגלה שהסניפים הזולים בארץ נמצאים בצפון ובדרום, ואילו היקרים ביותר בגוש דן.

הנתונים הופקו ממאגר הנתונים האינטרנטי באמצעות מערכת פרייסז, כאשר נתוני סופר דבאח וטיב טעם נאספו ע"י תצפיות סיירי המועצה לצרכנות בשטח.

מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי.

לצפייה בכל מאות הסניפים שנבדקו, לחצו כאן.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות