קרב משלוחים: אמזון תציע משלוח עם רחפן, וולמארט תכניס את המצרכים למקרר - פואנטה

קרב משלוחים: אמזון תציע משלוח עם רחפן, וולמארט תכניס את המצרכים למקרר

אין לכם זמן לחכות? אין לכם כוח לסדר את הירקות במקרר? משלוח עם רחפן הוא רק עניין של זמן, וגם שליח שיניח כל פריט במקום

אמזון Prime Air - משלוח עם רחפן. כך זה נראה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עד לאן תגיע התחרות בין אמזון לוולמארט (ועד לאן תגיע העצלנות האנושית)? שירות חדש של רשת Walmart האמריקנית, שנקרא "InHome", מציע ללקוחות לא רק משלוח עד הבית, אלא גם סידור של המצרכים במקרר. לקוחות וולמארט שיבחרו בשירות "InHome", יצטרכו להתקין אמצעי גישה אלקטרוניים שיאפשרו גישה לביתם, בדומה לתוכנית שיש כבר לאמזון, שנקראת Amazon Key והושקה ב-2017. השירות יושק בהמשך השנה בכמה ערים בארה"ב.

בוולמארט מסבירים כי המצרכים יגיעו מהחנות הקרובה לבית הלקוח, כאשר מדובר רק בחנויות שעובדות עם וולמארט לפחות שנה: "ייתכן שתזהו אפילו את פני השליח", אומרים בוולמארט.

אנשי צוות המשלוחים יהיו מצוידים במוצרים לבישים, כך שהלקוח יוכל לעקוב אחר התהליך ולראות את תהליך הסידור של המקרר.

בתחילה השירות יהיה זמין בפיטסבורג, פנסילבניה, קנזס סיטי, מיזורי ו-ורו ביץ' בפלורידה, ובהמשך יתרחב לערים נוספות.

נזכיר כי רק לפני חודש הכריזה וולמארט על מהלך תחרותי משמעותי אחר מול אמזון: משלוח חינם יום אחרי ההזמנה. זאת, כדי לתת מענה לשירות "פריים", של אמזון.

אמזון: "נתחיל משלוחים באמצעות רחפנים בחודשים הקרובים"

כפי שאפשר לצפות מאמזון, היא לרגע לא נחה. אם משלוחים באמצעות רחפן נשמעו לפני כמה שנים כמו פנטזיה עתידנית, כיום הנושא של משלוחים באמצעות רחפנים הוא נושא מדובר שלא מעט גופים מתעניינים בו. כזכור, כפי שפורסם בעבר בפואנטה, רשת דומינו'ס פיצה הציגה משלוח פיצה באמצעות רחפן בשנת 2016.

אמזון מפתחת את שירות Prime Air כבר לפני מספר שנים. משלוח עם רחפן מיועד לחבילות עד כ-2.3 ק"ג (5 פאונד), והלקוחות יקבלו אותו לביתם תוך חצי שעה מרגע ההזמנה.

לאורך השנים האחרונות AMAZON הולכת ומשפרת את הדגמים שלה, ולפני מספר ימים חשפה בכנס בלאס וגאס את הרחפן המתקדם שלה. מדובר ברחפן היברידי שמסוגל להמריא בצורה אנכית  וגם לטוס קדימה. באמזון אמרו שהם מתכונים להשיק את Amazon Prime, אך לא נקבו בתאריך.

באשר לבטיחות הרחפן, אומרים באמזון כי הוא יציב כמו מטוס מסחרי. הרחפן עושה שימוש במצלמות תרמיות, מצלמות עומק וסונאר כדי לזהות מכשולים. הוא מתבסס על למידת מכונה, כך שהמחשבים שמותקנים בו מזהים את המכשולים באופן אוטומטי וגורמים לו לעקוף אותם ולא להתנגש בהם. מדובר בכל סוגי המכשולים – החל מחוטי חשמל ועד חיות מחמד בחצר.

באמזון אומרים כי הם פועלים בתיאום עם רשויות התעופה האמריקניות והשקת השירות תהיה כמובן מתואמת עמן. באזור קיימברידג' בבריטניה אמזון כבר החלה בניסוי עם שני לקוחות, והיא מרחיבה אותו בהדרגה. ההבטחה היא להרחיב את שירות amazon prime air לעשרות לקוחות שמתגוררים באזור המחסנים של אמזון בקיימברידג' תוך מספר חודשים.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות