שמות לא שגרתיים לילדים - כן או לא?

שמות לא שגרתיים לילדים – כן או לא?

שאלת מיליון הדולר של הורים לתינוקות היא איזה שם לתת להם. מתי כדאי לבחור אופציה פחות שגרתית, מה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ומה יגידו על זה במשרד הפנים? קבלו את המדריך המלא לשם שינוי

שמות לא שגרתיים לבנים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפי נתונים רשמיים של רשות האוכלוסין וההגירה, מדי שנה נולדים בישראל כ-180 אלף תינוקות.

האוכלוסייה היהודית מונה נכון להיום כ-6.5 מיליון תושבים והאוכלוסייה הערבית עוד 1.7 מיליון , בעוד כל השאר מגדירים את עצמם כנוצרים לא-ערבים ואנשים שאינם מסווגים לפי דת.

השאלה המעניינת היא מה כל הורה לתינוק חדש עושה כדי לבחור לו שם והאם כדאי ללכת על האופציות הפחות שגרתיות.

הדילמה כפי שמוצגת לעיל מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב, וזאת מכמה סיבות מרכזיות. ראשית, אין עוררין על כך שההורים הם היחידים שיש להם מנדט לתת שם לילד, כאשר המשמעות היא שכל שם שנבחר על ידם צריך להיות מקובל גם על ידי החברה.

מנגד, קיימים המון שמות ייחודיים ולפעמים אפילו מוזרים, אז לחברה אמורה להיות איזושהי אחריות שתמנע מהעולל עוגמת נפש.

היתרונות וחסרונות של שמות לא שגרתיים

מומחים גורסים שיש לשמות לא שגרתיים המון יתרונות. אלו שמות שמייצרים ייחודיות עבור הילד, חושפים בפניו את עולם הערכים וההשפעות של הוריו ובחלק מהמקרים גם מעודדים אותו לחשוב מחוץ לקופסא. השמות גם מושכים תשומת לב ויש ילדים שאוהבים את זה.

מצד שני, שמות יותר מדי מוזרים עלולים להשיג את התוצאה ההפוכה.

הם עלולים לגרום לילד להרגיש יוצא דופן כבר מגיל הגן, דרך בית הספר ועד התיכון והצבא, לייצר אצלו רגשי נחיתות ובמקרים מסוימים לעודד אותו לפנות בעצמו לגורמים המוסמכים בגיל 16 כדי להחליף את השם.

כמו כן, הילדים עצמם משייכים לשמות שלהם עוד המון משמעויות שהן לא תמיד נכונות, אבל לא כדאי להתעלם מהם.

יש למשל הורים שתולים בהורים את כל תחלואיהם ומשתמשים בשם על מנת להוכיח את זה, או ילדים שמשווים את עצמם לסביבה ולכן חושבים שההורים שלהם עשו להם בכוונה.

מילת המפתח היא איזון

כמו בדברים אחרים, גם בבחירת שמות לבנים ושמות לבנות צריך למצוא את האיזון בין המצוי והרצוי.

אם נתעלם לרגע מהורים שבטוחים במאת האחוזים שהם רוצים שם מסוים וזאת בלי קשר לשאלה עד כמה הוא פופולארי, נישאר עם כאלה שמתלבטים עד לרגע האחרון.

אותם הורים צריכים לבחון את מה שקורה בארץ ובעולם מבחינת שמות ופשוט לדאוג לא להגזים.

בסופו של דבר, הורים ששלמים עם השם שנתנו לילדיהם יעבירו אליהם את אותה תחושה. אם ההורים בוחרים שם שהם אוהבים ולא מרגישים נקיפות מצפון, אין שום סיבה שהילד יתאכזב כאשר יגיע לבגרות או יבזבז זמן על התור במשרד הפנים.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0

נגישות