דמי אבטלה, מענק לגמלאים ודחיית תשלומים לעצמאים: אלה ההקלות

דמי אבטלה, מענק לגמלאים ודחיית תשלומים לעצמאים: אלה ההקלות

משבר הקורונה. לאור מספר המובטלים הרב, הממשלה החליטה על מספר הקלות לגבי דמי אבטלה, מענק לגמלאים עובדים וביטוח לאומי לעצמאים. פואנטה עם הפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שיעור האבטלה הנוכחי בעקבות משבר הקורונה עומד על המספר הבלתי נתפס של כ-21%. המשמעות היא שכל אדם חמישי בישראל זקוק כעת לדמי אבטלה. רבים מהמובטלים הם עובדים שהוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום), וחלק מהמובטלים הם גמלאים-עובדים שהוצאו לחל"ת ואין להם זכאות לדמי אבטלה, משום שהם מקבלים קצבת זקנה (כ-2000 שקל בחודש!). לאחר ימים ארוכים שבהם הייאוש מטפס וחוסר הוודאות מכרסם – הממשלה מפרסמת סוף הקלות למקבלי דמי אבטלה, גמלאים ועצמאים.

תקופת האכשרה לקבלת דמי אבטלה קוצרה

הממשלה אישרה את תקנות הביטוח לאומי, במסגרתן קוצרה תקופת האכשרה הנדרשת לשם קבלת דמי אבטלה. עד היום היה נדרש לעבוד לפחות שנה מתוך השנה וחצי האחרונות כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, ובעקבות משבר הקורונה הוחלט על קיצור התקופה לחצי שנה, כך שגם מי שעבד חצי שנה מתוך השנה וחצי האחרונות יהא זכאי לדמי אבטלה.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

הארכת זכאות לקבלת דמי אבטלה

בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות, כך שמי שהסתיימה לו התקופה בה זכאי לקבל אבטלה בחודשים מרץ ואפריל, וככל שלא מצא עבודה, מוארכת לו אוטומטית תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה עד סוף חודש אפריל.

פרסום לעסקים

מקדמה מהביטוח הלאומי

כמו כן, עקב העומס על מערכות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה, אישרה הממשלה לביטוח הלאומי להעניק מקדמה של עד 2,000 שקלים גם למי שטרם הסתיימה הבדיקה של תביעתו לפני חג הפסח.

דחיית תשלומי ביטוח לאומי לעצמאים

הוחלט על דחיית תשלומי הביטוח הלאומי לעצמאים לחודש אפריל על מנת להקל עליהם בתקופה זו.

מענק של 6000 לגמלאים עובדים

עוד אושרו תקנות נוספות עבור מבוגרים מעל גיל 67 שהופסקה עבודתם. במסגרת התקנות נקבע כי מבוגר שהופסקה עבודתו יהא זכאי למענק הסתגלות חד פעמי של עד 2,000 שקלים עבור חודש מרץ ובנוסף, מענק של עד 4,000 שקלים עבור חודש אפריל.

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף בוואטס-אפ, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    תגובות: 0

    נגישות