סקירה: אדידס אולטרה-בוסט parley - נעל הריצה שעשויה מפלסטיק ממוחזר

סקירה: אדידס אולטרה-בוסט parley – נעל הריצה שעשויה מפלסטיק ממוחזר

מה דעתכם לרוץ על בקבוקי פלסטיק? אדידס אולטרה בוסט Parley הוא הוכחה שאפשר לייצר את דגם הדגל של אדידס, ובד בבד לנקות את האוקיינוס מבקבוקים. אמנם טיפה בים, אבל בכל זאת מעודד

אדידס אולטרה בוסט פרליי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם ביקרתם בזמן האחרון בחנויות של אדידס, ודאי לא יכולתם להתעלם מאחת הנעליים הכי בולטות בחנות ומהכיתוב על קירותיה. מדובר בנעל UltraBOOST Parley, שהיא לא רק נעל יפה שמציעה את הטכנולוגיות שאדידס משלבת בנעליה, אלא גם מיוצרת מפלסטיק שמוחזר מ-11 בקבוקי פלסטיק אשר נאספו מהאוקיינוס.

הנעל לא מסגירה את היותה עשויה מפלסטיק ממוחזר – לא כאשר מביטים בה ולא כאשר נועלים אותה. היא נוחה להפליא, מעוצבת מאוד ומספקת את בלימת הזעזועים ואת זריקת האנרגיה שמאפיינות את דגמי האולטרה בוסט מאז השקתם לפני חמש שנים.

לייצור המוני של נעלי אדידס מפלסטיק ממוחזר יש חשיבות גדולה, שכן היא מגבירה משמעותית את המודעות לזיהום הקטלני שיוצרים מיליארדי בקבוקי פלסטיק אשר מושלכים לאוקיינוסים. דגם אולטרה בוסט פארליי של אדידס הוא פרי שיתוף פעולה שהחל כבר לפני מספר שנים בין אדידס לבין הארגון הסביבתי העולמי Parley for the Oceans (פארליי), שבמסגרתו הוקם הפרויקט הסביבתי adidasXParley, והוא למעשה הנעל הרשמית של 'מרוץ האוקיינוסים 2018'.



אדידס ופארליי הקימו את תנועת הריצה הגלובלית "מרוץ האוקיינוסים 2018", שבמסגרתה הן מארחות אירועי ריצה בערי מפתח מסביב לעולם וביניהן: לוס אנג'לס, ניו יורק, פריס, ברלין, לונדון, ברצלונה, מילאן ושנגחאי. בישראל התקיים המרוץ ב-27.06 בחוף הים בתל אביב, בהשתתפות מאות רצים מרחבי הארץ ובהובלת קהילת הריצה Adidas Runners.

מטרת העל של המרוץ היא להראות כמה חשוב הים לכל אחד בעולם, באמצעות האמירה שמיליוני צעדים קטנים יכולים לגרום לשינוי ענק. מעבר למסר הזה, אדידס התחייבה לאחרונה כי עד שנת 2024, כל מוצרי החברה ייוצרו מפלסטיק ממוחזר. בנוסף גם במשרדים של החברה ייעשה שימוש בחומרים ממוחזרים.

אדידס Parley UltraBoost – לרוץ על 11 בקבוקי פלסטיק בכל נעל

מבחינת Parley, לחיבור הזה יש גם יתרון הסברתי וגם יתרון כלכלי: אדידס התחייבה לתרום דולר אחד לכל קילומטר ריצה שירוצו הרצים במרוץ האוקיינוסים 2018 ברחבי העולם, באמצעות אפליקציית Runtastic, עד לסכום של מיליון דולר. הכסף יועבר כמובן לתמיכה בתכנית של פארליי לטיהור האוקיינוס מפלסטיק.

באדידס מציינים כי הגוון הכחול כהה שבו הושקה הנעל תחילה, נוצר בהשראת "תהום מריאנה", הנקודה העמוקה ביותר הידועה בקרום כדור הארץ ובה נמצא לאחרונה פריט פסולת הפלסטיק המפורסם ביותר – שקית פלסטיק שנעשה בהן שימוש אחד בלבד.

איך הופכים פלסטיק לאריג?

ייצורה של נעל ריצה מפלסטיק ממוחזר הוא לא תהליך טריוויאלי או פשוט. הייצור התאפשר בזכות טכנולוגיה מתקדמת של המפתחים באדידס ובארגון פרליי, שהצליחה להפוך את Parley Ocean Plastic לאריג המרכיב את גפת הנעל. בתוך כל נעל כזאת שזורים 11 בקבוקי פלסטיק שנמשו מהים. למעשה, באופן אינטואיטיבי אפשר היה להניח שדווקא הסוליה היא זו שמיוצרת מהפלסטיק, אך זהו דווקא האריג. הסוליה בדגם Parley UltraBoost היא סוליית Continental מגומי טבעי, אשר מספקת את אותה אחיזה שמאפיינת גם את דגמי ה-Boost הקודמים.

בנעל הימנית מסתתר לא רק פלסטיק בקבוק פלסטיק לשעבר, אלא גם שבב NFC שאמצעותו אפשר לחבר את הנעל לסמארטפון ולקבל מידע נוסף על צמצום השימוש בפלסטיק בחיי היומיום.

מעבר לכל אלה, כאמור, מדובר בנעל ריצה משובחת המעוצבת בסגנון הגרב המאפיין דגמים רבים בענף. תחושת הריחוף שמאפיינת את דגמי ה-Boost של אדידס נשמרת כאן, והיא מגיעה בשני צבעים סולידיים, הכחול המפורסם ומעין שמנת. שני הצבעים,לצד העיצוב האלגנטי, מאפשרים כמובן שימוש יומיומי בנעל ולא רק שימוש כנעל ריצה.

מחיר בחנויות אדידס: כ-750 שקל.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות