ארגון רבני צהר מציע שירות חדש וחינמי: ליווי משפחות נפטרים

ארגון רבני צהר מציע שירות חדש וחינמי: ליווי משפחות נפטרים

רב מתנדב ילווה את המשפחה מרגע הפטירה. השירות מתווסף לשורת שירותים שמציע הארגון בתשלום

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ארגון רבני צהר, שמוכר לרבים מהישראלים כמי שהוביל מהפכה בנושא ניהול חופות בחתונות בסגנון לא אורתודכסי, משיק השבוע מיזם חדש שייקרא "צהר לאבלים". מדובר בשירות ללא תשלום, שכולל ליווי של המשפחה לפני ההלוויה, במהלכה ובימי השבעה.

הליווי שיינתן למשפחות שיפנו לארגון כולל הצמדת רב מתנדב שיגיע לבית המשפחה, ישמע על הנפטר ויכין את המשפחה להלוויה.

בארגון מציינים כי הם הכשירו מספר רבנים לליווי משפחות של נפטרים.

חשוב להבין שלא מדובר ביצירת טקס קבורה אלטרנטיבי או משהו בסגנון זה, כך שלא מדובר במענה לחילונים שמחפשים חלופות לטקס ההלכתי. "הליווי יתבטא בשיח לימודי לעילוי נשמת הנפטר ומתן מענה לשאלות הלכתיות שיתעוררו במהלך השבעה בקרב המשפחה", מסבירים בצהר. "כיום משפחות המאבדות את היקר להן מכל לא יודעות איך מתנהל טקס הלוויה, נסייע להן להיות שותפות לטקס ההלוויה – והכול בגבולות ההלכה".

ארגון רבני צהר עורר בתחילת דרכו התנגדות בקרב הציבור החרדי בשל הרוח ה"מודרנית" שהביא למפגש של ציבור חילוני עם הדת בנקודות ממשק כמו תהליך החתונה. הארגון זיהה את הרתיעה שיש לחילונים רבים, ולא רק חילונים, מהדומיננטיות של האג'נדה החרדית בכל מה שקשור לטקסי חתונה ומנהגים יהודיים נוספים, וביסס את עצמו כחלופה הגונה ומודרנית.

הארגון מגדיר את עצמו כארגון הפועל לטפח את הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתוך הידברות וחיפוש אחר מרכיבי זהות משותפים. עם השנים, הוא הלך והרחיב את השירותים שהוא מציע לציבור – החל מכל תהליך החתונה, דרך מוהלים לבריתות ועד ליווי ולימוד לבר מצווה. 

בצוות ההנהלה של הארגון משולבות גם נשים, וזאת כחלק מהאג'נדה שלא להדיר נשים מהשיח ומהעשייה בנושאים הללו שנתפסו לאורך שנים כבלעדיים לגברים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות