גיזום עצים על ידי אנשים מקצועיים - פואנטה

גיזום עצים על ידי אנשים מקצועיים

גיזום עצים וכריתת עצים מצריכים מיומנות ומקצועיות של בעל המקצוע, הן בשל הסיכון שבטיפוס לגובה והן בשל הצורך לקבוע את כיוון נפילת העץ. מה עוד צריך לדעת על גיזום עצים?

גיזום עצים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

גיזום עצים היא פעולה שיש לבצע רק באמצעות בעל מקצוע מיומן – ולא בכדי. פעולת הגיזום כרוכה בסכנות הן לגוזם והן לסביבתו, ולכן בכל פעם שנדרש גיזום עצים, חובה להזמין לשם כך אנשים מקצועיים אשר למדו את התחום.

גוזם מקצועי חייב להכיר היטב את שיטות הגיזום השונות הדרושות לעצים בגילאים השונים, כדי לעודד את צמיחתם לאחר פעולה זו. כאשר מדובר בעצים גבוהים, העבודה מסוכנת. יש לבצע אותה רק באמצעות מכשור ייחודי המתאים לעבודה בגובה רב כמו מנוף או ציוד סנפלינג. כלי הגיזום חייבים להיות מקצועיים, והחשוב ביותר הוא לדעת לאיזה כיוון נופל העץ כדי שמישהו לא ייפגע מהעץ הכבד.

רק איש מקצוע שרואה את העצים השונים בגינה ומבין בגיזום עצים, יודע לקבוע לגבי כל אחד מהם אם צריך לגזום אותו, ואם כן – כמה. העבודה צריכה להיעשות באופן מדויק תוך שימוש בכלי העבודה הנכונים עבור כל סוג של עץ, כשאחת המטרות היא להרחיק מהעצים מזיקים שונים.

טיפול בעצים בגינה

פעולת גיזום עצים היא פעולה חשובה התורמת לגינה מטופחת שנעים לשהות בה. מובן שמעבר לנוי ולעיצוב העץ, גיזום עצים תורם גם לבריאות העץ. ענפים שאינם בריאים נכרתים, והתוצאה היא "זריקת אנרגיה" לעץ כולו. הודות להורדת הענפים הללו מתאפשרת לעץ צמיחה בריאה, ולעתים קרובות, פעולה זו גם מרחיקה מזיקים מהעצים.

עידוד צמיחת הענפים מוביל גם להגברת צמיחת הפירות, כך שאם מבצעים במועד גיזום עצים, היבול הולך וגדל משנה לשנה.

כריתת עצים בבית פרטי

כריתת עצים בבית פרטי היא פעולה המתבצעת על פי צורך בלבד ולעתים גם מחוסר ברירה.

כך למשל, עלולה להיווצר בעיה של נגישות כאשר העץ צומח לכל הכיוונים ומפריע להולכי הרגל על המדרכה, בסמוך לבית או בשביל הכניסה. במקרים אחרים, כאשר העץ צומח בסמוך למרפסת ונושק לתריסים, הוא עלול לשבור אותם.

יש גם מקרים שבהם במהלך הרחבת הבית או ביצוע שיפוץ, כורתים עץ שמיקומו מפריע להליך התכנוני, או לחלופין מעתיקים את מיקומו למקום אחר.

כאמור, רק גורמים מוסמכים יודעים את כל מה שחיוני לדעת לגבי פעולות הכריתה, לאחר שקיבלו לכך אישור מפקיד היערות. הכריתה מתבצעת תוך שמירה על זהירות מרבית, עקב משקלו הרב של העץ, שנפילתו עלולה לפגוע במבנה או חלילה באדם הנמצא בקרבת מקום.

בעלי מקצוע טובים, שמבצעים כריתת עצים בבית פרטי, מפנים בתום הפרויקט את כל הענפים והעלים משטח הגינה ומעבירים את הגזם לחלק החיצוני של הבית כדי שמשאיות העירייה יאספו אותו. לחלופין, הם אוספים את הגזם ואת הענפים ומובילים אותם ברכב שלהם אל אתר פסולת מורשה.

תגובות: 0

נגישות