המאבק בתוכן הפיראטי רושם הישגים: נסגר האתר Torec להורדת כתוביות

המאבק בתוכן הפיראטי רושם הישגים: נסגר האתר Torec להורדת כתוביות

גם שלוש אפליקציות הרחבה לקודי נסגרו לאחרונה בעקבות פעילות ארגון זיר"ה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המאבק בתוכן הפיראטי עולה לכותרות בתדירות גבוהה בגלל המלחמה הבלתי נגמרת של ארגון זיר"ה – המאגד תחתיו יצרניות תוכן כמו הוט, yes, קשת וכו' – באתר "סדרות" שמאפשר צפייה בתוכן פיראטי.

אלא ש-sdarot הוא לא היעד היחיד של זיר"ה, והשבוע הצליח ארגון זיר"ה במאבק נוסף – הפעם נגד אתר Torec, שסיפק תרגום לכתוביות של סרטים וסדרות תמורת תשלום חודשי.

התרגום עצמו מוגדר לפי חוק כ"יצירה נגזרת", כלומר, כהפרה של זכויות היוצרים – כך לפי המחוקק בארץ ובחו"ל. המאבק של זיר"ה נגד Torec לא היה פשוט, כשם שהוא אינו פשוט מול sdarot. לדברי עו"ד מוטי אמיתי, היועץ המשפטי של הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, הארגון הצליח לאתר את המפעילים למרות השימוש בזהויות בדויות.

 הצלחה זו היא המשך ישיר להצלחתו של ארגון זיר"ה במאבק אחר בשבועות האחרונים: הארגון הגיש בקשה לצווי מניעה כנגד שלושה מנהלי אתרים המפיצים הרחבות לאפליקציית קודי, שמאפשרות צפייה בתכנים פיראטיים באמצעות האפליקציה – revivo-kodi.com , kodiwizardil ו-abeksis.com. לפני כשבועיים וחצי הושגה פשרה בין הארגון לשלושת מפעילי האתרים, ולפיה הם ייסגרו, ואם ייפתחו מחדש – מפעיליהם ישלמו קנס בגובה של 100,000 שקל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

לדברי עו"ד אמיתי, ישראל נמצאת בצמרת הרשימה המפוקפקת של צריכת תוכן פיראטי בעולם, לצד סין, הונג קונג, ברזיל ועוד.

הסיבה היא, בין היתר, המחירים הגבוהים שגובות הוט ו-yes על מנוי חודשי – אבל לא רק זאת. כיום יש כבר שירותים מוזלים לצריכת תוכן איכותי בטלוויזיה, ובראשו סלקום TV שמציעה חבילה רחבה מאוד – כולל סדרות מובילות של HBO כמו משחקי הכס ואחרות – ב-100 שקל לחודש בלבד, לצד Smart של חברת טריפל סי שעליו כתבתי כאן בהרחבה, Next של הוט, נטפליקס ועוד. מדובר באווירה ציבורית שבה צריכת תוכן פיראטי היא דבר לגיטימי.  

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות