מרתון תל אביב 2019: המחירים, המסלולים ונייקי במקום אדידס - פואנטה

מרתון תל אביב 2019: המחירים, המסלולים ונייקי במקום אדידס

כמה עולה השתתפות במרתון תל אביב, מי יקבל חולצה שחורה של נייקי ואיך בדיוק כל קלוריה שתשרפו תהפוך למזון לנזקקים? כל הפרטים על מרתון סמסונג תל אביב 2019

מרתון תל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה התוכניות שלכם ל-22.2.2019? אם לשפוט על פי שנים קודמות, יש סיכוי גבוה שביום השישי הזה אתם מתכננים להשכים קום ולהסתער על מרתון תל אביב, שגם השנה מציע מגוון מקצים ומסלולים: 5 ק"מ, 10 ק"מ, 21.1 ק"מ, 42.2 ומרוץ אופני יד. ההרשמה המוקדמת מסתיימת מחר (25.1.2018) ומקנה 20-30 שקל הנחה, בהתאם למסלול. ההרשמה הכללית נסגרת ב-16.2.2019.

ומהן העלויות? קודם כל, משום מה המחירים עלו ב-10 שקלים עבור כל המקצים והמסלולים בהשוואה למרתון תל אביב 2018. בכלל השתתפות במרתון תל אביב היא עסק לא זול, במיוחד אם מגיעים בהרכב משפחתי. השתתפות במסלול המרתון המלא עולה 310 ש"ח (לעומת 300 בשנה שעברה), חצי מרתון עולה 230 ש"ח (לעומת 220 שקל בשנה שעברה) ואם תרוצו רק 5 ק"מ תשלמו 150 ש"ח (לעומת 140 ש"ח בשנה שעברה.

להערכתי, הסיבה להעלאת המחיר היא ההבנה שזה לא יפגע במספר הנרשמים – גם משום שרובם כלל לא זוכרים כמה שילמו בשנה שעברה, וגם משום שבדרך כלל המשתתפים באירועים כאלה מוכנים לשלם כל מחיר.

מה כוללת ערכת הרצים?

כל רץ רשום מקבל ערכת רצים, הכוללת חולצה מנדפת זיעה ממותגת של NIKE, מספר חזה ושבב (צ'יפ) אלקטרוני חד-פעמי למדידת זמנים (למעט הרצים במירוץ 5 ק"מ, אשר אינם מקבלים שבב מדידה).

מי שעקב אחרי מרתון תל אביב בשנים האחרונות, ידע שהוא מאוד מזוהה עם אדידס, שהייתה נותנת חסות ראשית. השנה נותנת החסות היא המתחרה האמריקנית נייקי.

השינוי הזה בא לידי ביטוי בעובדה שהשנה לראשונה תהיינה שתי חולצות רשמיות למרתון, כאשר רצי המרחק המלא, 42.2, יקבלו חולצה בצבע שחור, עם ציון מרחק הריצה, ויבודלו מהרצים במקצים השונים, אשר יקבלו חולצה בגוון ייחודי: sunset glow.

חולצת מרתון תל אביב הייעודית לרצי המרתון המלא. צילום: סטודיו כפיים
חולצת מרתון תל אביב הייעודית. צילום: סטודיו כפיים

שחר הירש, מנכ"ל נייקי ישראל, מסביר: "תפקידנו כחברת הספורט הגדולה בעולם הוא לעורר השראה בקרב אתלטים בכל הרמות. בידול רצי המרתון באמצעות חולצה מיוחדת, יעודד את שאר הרצים לשאוף ולחלום על ההישג הגדול הבא. נייקי מספקת לרצים את המוצרים המתקדמים בעולם, מוצרים בהם הושקעו שנים של מחקר ופיתוח יחד עם ספורטאי העילית של נייקי. החולצות עושות שימוש בטכנולוגיות ובבדים המתקדמים ביותר. חולצת המרתון של מרתון סמסונג תל-אביב היא החולצה הרשמית של נייקי במרוצים בכל העולם, חולצה שפותחה כדי להעניק לספורטאים את התנאים האופטימליים כדי להגיע להישגים מעולים".



את הערכה אפשר לאסוף באחת מכמה נקודות חלוקה הפזורות בקניון גינדי TLV, קניון איילון, נמל תל-אביב, קניון רמת אביב ודיזנגוף סנטר. יש לבחור את נקודת האיסוף בעת תהליך ההרשמה ולבדוק מה שעות הפתיחה שם. איסוף הערכה מותנה בהצגת תעודת זהות ו / או ייפוי כוח של המשתתף. לא תתקיים חלוקה של ערכות רצים ביום המירוץ או ביום הקודם למירוץ.

נותנת חסות אחרת היא מי עדן, שתחלק בקבוקי מים לרצים. יש לקוות שהיא תדאג למחזר את ערימות בקבוקי הפלסטיק שצפויים להתפזר לאורך המסלולים השונים.

הפרס לשובר השיא: 40,000 דולר

במרתון עצמו צפויים להשתתף כ-2,500 רצים ורצות מרחבי העולם, כולל משלחות של רצי עילית, שינסו לשבור את שיא המרתון (שעתיים, 10 דקות ו-30 שניות), אשר קבע הרץ הקנייתי William Kiprono Yagon ב-2015 ומאז עומד בעינו. שובר השיא שיקבע תוצאה של 2:07:59 ומטה יזכה בפרס כספי של 40,000$.

נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח (בין פארק גני יהושע למרכז הירידים), משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים שיבדילו ביניהם ויעברו באתריה המרכזיים של העיר תל– אביב- יפו.

רצים ותורמים: המרת קלוריות לתרומת מזון

גם השנה, נותנת החסות הראשית למרתון היא חברת סמסונג, ולכן הוא כמובן נקרא "מרתון סמסונג תל אביב 2019". השנה הכריזה סמסונג כי מרתן תל אביב יוקדש למטרת תרומת מזון למשפחות נזקקות. התרומה תתבצע באמצעות המרת הקלוריות שישרפו הרצים בזמן המרתון למוצרי מזון ועל כן ייקרא המירוץ "מרתון הקלוריות".

מספר הקלוריות שישרוף כל משתתף יספרו ויקובצו, כאשר בסוף המירוץ יחושב סכום הקלוריות הכולל שנשרף על ידי כלל הרצים אותו תמיר סמסונג למוצרי מזון. כך למשל, אם יישרפו כ-500,000 קלוריות, הן יומרו לאלפי מוצרי מזון אשר מכילים יחדיו 500,000 קלוריות. מוצרי המזון יארזו בקופסאות מיוחדות וייתרמו למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח.

המשמעות היא שככל שיהיו יותר משתתפים, יהיו יותר קלוריות ויותר חבילות.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות