גם ברכב חדש - לא מוותרים על נסיעת מבחן

גם ברכב חדש – לא מוותרים על נסיעת מבחן

נדמה לכם שנסיעת מבחן חיונית רק כשקונים רכב חדש? ממש לא. הנה כמה טיפים לגבי נסיעת מבחן ברכב חדש

נסיעת מבחן ברכב חדש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יש אנשים אשר נוטים לייחס את נסיעת המבחן רק לרכבים משומשים, אבל נסיעת מבחן משמעותית מאוד גם כשמדובר ברכב חדש. אז לפני שסוגרים עסקה, אספנו עבורכם כמה טיפים לביצוע נכון ומועיל של נסיעת מבחן, שיעזור לכם לקבל את ההחלטה המושכלת בבחירת הרכב.

איך נערכים לנסיעת מבחן?

זה נשמע אולי מוגזם, הרי מדובר בסך הכל בסיבוב קצר בעיר, אך כדי שבאמת יהיה ניתן להסיק מסקנות מועילות מנסיעת המבחן לגבי טיב הרכב והתאמתו לדרישותיכם, צריך להגיע ערוכים.

ראשית, חשוב לקבוע מראש נסיעת מבחן בסוכנות, כדי לוודא שמשוריינת עבורכם משבצת זמנים. זמן קבוע מראש יאפשר לכם לתכנן מסלול מדויק, ולבחון למשל עמידות של קרוסאובר בכבישים משובשים באזור תעשייה.

בנוסף, חשוב להדגיש ולוודא שאתם מקבלים לנסיעת מבחן את הדגם המדויק שאתם מעוניינים לרכוש. בסופו של דבר נסיעת מבחן לא נועדה לבדוק רק את ביצועי המנוע אלא גם את חוויית הנהיגה והנוחות ברכב. לכן, אם אתם מעוניינים באבזור מסוים, כדאי לצאת לנסיעה עם רכב שאותו אבזור כבר מותקן עליו. כמו כן, אם מדובר ברכב עבור משפחה, כדאי כבר בנסיעת המבחן לעשות את הבדיקות הנדרשות. להגיע עם בוסטרים ועגלות, ולבדוק שהם אכן נכנסים לרכב בצורה נוחה, וכן לשבת יחדיו ברכב ולוודא שהוא לא צפוף מדי עבורכם.

על מה חשוב להקפיד במהלך נסיעת המבחן?

ראשית, ככל שניתן יהיה לערוך נסיעת מבחן ארוכה יותר, כך עדיף. לפעמים הדבר דורש שינוי בלוחות הזמנים של הסוכנות, אך אם מדובר ברכב יקר שישמש אתכם לצרכים מגוונים, כדאי לעשות את כל הבדיקות הנדרשות לפני הרכישה. במהלך נסיעת המבחן, חשוב לבחון את ביצוע הרכב בתנאים הדומים ככל האפשר לתנאי היום יום שלכם.

סיבוב בחניון לא דומה כלל לנסיעה עירונית בפקקים, נסיעה במהירות גבוהה בכביש בינעירוני וכן ביצוע של תמרונים שונים כמו חניה בהילוך אחורי ברחוב צר. ככל שנסיעת המבחן תהיה מגוונת יותר, היא תאפשר לכם לקבל תמונה מלאה יותר לגבי מאפייני הרכב, ובכך לקבל החלטה מושכלת יותר. בנוסף, אם הרכב צפוי לשמש יותר מאדם אחד, חשוב שכל מי שמיועד לנהוג בו יתנסה בנהיגה במהלך נסיעת המבחן.

סיימתי את הנסיעה – מה עכשיו?

לאחר הנסיעה חשוב לרשום את ההערות והתחושות שהיו לכם במהלכה. לרוב יעברו מספר ימים או שבועות בין נסיעת המבחן לרכישה עצמה, ולכן חשוב לכתוב את הרשמים מהשימוש ברכב מיד כשהם טריים.

בנוסף, שווה לבקש לבצע נסיעת מבחן גם ברכב נוסף על מנת לבצע השוואה יותר מושכלת. לעתים, רק אחרי נסיעה ברכב שקט במיוחד יתברר לנו שהרכב שנהגנו בו היה רועש ולא נעים. זכרו שנסיעת המבחן לא מחייבת אתכם לרכוש את הרכב, ואם החוויה לא הייתה לטעמכם, עדיף לחפש דגם אחר.

נגישות