2,800 איש ייהנו מכניסה חינם לבריכת בית בארבור בתל אביב בזכות פשרה בייצוגית - פואנטה

2,800 איש ייהנו מכניסה חינם לבריכת בית בארבור בתל אביב בזכות פשרה בייצוגית

בנוסף, כ-1,500 ילדים נהנו מהצגות חינם במקום. הבקשה לייצוגית נגד עיריית תל אביב הוגשה בגין הפרת חוק העישון במקומות ציבוריים

בית בארבור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה לא קורה הרבה שבעיצומו של החופש הגדול אפשר להיכנס חינם לברכה העירונית, אבל בברכת בארבור בתל אביב יהיו ארבעה מועדים כאלה. זאת, בזכות הסדר פשרה בבקשה לייצוגית.

מדובר בייצוגית נגד עיריית תל אביב, שניהל עו”ד עומר פיינטוך, בגין אי אכיפת החוק למניעת עישון. כידוע, החוק אוסר על עישון במקומות ציבוריים, ובמידה שהמקום אינו אוכף את האיסור על המבקרים בו – הוא חשוף לענישה. בקאנטרי בית בארבור בבעלות עיריית תל אביב, כמו במקומות רבים אחרים, סבלו המבקרים הלא מעשנים מהעובדה שיש מי שמעשן במקום באין מפריע, עד כי אב וארבעת ילדיו הגישו בעניין בקשה לייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



כאמור, הושגה פשרה ולפיה עיריית תל אביב תפצה את הציבור בסכום של מעל 400,000 ש”ח. הפשרה באה לידי ביטוי במתן כניסה חינם לבריכה ל-2,800 איש ב-4 ימים שונים במהלך הקיץ (עד 700 איש בכל כניסה). בנוסף, בעקבות הפשרה הוענקה כניסה חינם ל-5 הצגות לילדים במתחם (300 איש לכל הצגה), וסוכם על הגדלת האכיפה של הפיקוח העירוני והצבת סדרן קבוע.

כאמור, מדובר בתביעה שעניינה הפרת החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים – חוק שלמרבה הצער רבים מהישראלים מזלזלים בו. לכן, יש חשיבות לייצוגית זו הרבה מעבר לאותן כניסות לברכה. יש לקוות שהיא תהווה תמרור אזהרה בפני מפרי החוק.

באשר לבית בארבור, למותר לציין שכיום לא מעשנים בברכה. במקום יש סדרני עישון, הפיקוח העירוני עושה סיורים יזומים, שילוט ברור וקנסות.

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות