איזה סופרמרקט הכי זול בהשוואה החודשית של משרד הכלכלה?

איזה סופרמרקט הכי זול בהשוואה החודשית של משרד הכלכלה?

מגה בעיר ממשיכה לשמור על התואר הלא מחמיא "הרשת היקרה", והפער בינה לבין רשת המזון הזולה ביותר עומד על כ-300 שקל. ככלל, עלות הסל ירדה מאז תחילת המדידה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות קבועים של מגה בעיר, כדאי שתדעו שהיא שוב הרשת היקרה ביותר בהשוואת המחירים של משרד הכלכלה, כשהפער עומד על 30%. מדובר בהשוואת מחירי מזון ומוצרי צריכה קבועים שנבדקים מדי חודש ברשתות המזון הגדולות, כחלק מפרויקט שהחל לפני מספר חודשים במטרה לאפשר למשרד הכלכלה וללמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) לעקוב אחר סל מוצרים קבוע. רשת רמי לוי ממשיכה להיות הרשת הזולה ביותר, וכך יוצא שמי שקונה במגה בעיר את הסל שנבדק, משלם כמעט 300 יותר מלקוחות רמי לוי על מוצרים זהים (999 שקל לעומת 701 שקל).

המחיר הממוצע של הסל עומד על 893 שקל, כך שרמי לוי זול כמעט ב-200 שקל מהמחיר הממוצע. לפי הבדיקה – הרשת הזולה אחרי רמי לוי היא ויקטורי ואחריה יינות ביתן – כאשר השתיים יקרות מרמי לוי בכ-110 ש"ח. בצד של הרשתות היקרות נמצאות נמצאות חצי חנם, קשת טעמים, שופרסל שלי, שוק העיר, קינג סטור, סופר דוש, פרש מרקט, סטופ מרקט, וכאמור, מגה בעיר.

מאז תחילת המדידה – ירידה של 8% במחירים

השוואת מחירי הסל הקבוע בוצעה לראשונה בדצמבר 2018, אז עמדה עלות הסל על 970 ₪. כאמור, בחודש אפריל 2019 העלות עמדה על 893 ₪, כך שחלה ירידה של כ-8% בחודשים שחלפו. במשרד הכלכלה מרוצים מכך שחלה ירידה במחירי הסל שנבדק – אך צריך לזכור שברגע שהרשתות יודעות אילו מוצרים נבדקים באופן קבוע, ולא קיים גורם של הפתעה, הן יכולות להשתמש בסל כדי לייצר תדמית מסוימת, בעוד שמוצרים אחרים יכולים להיות יקרים.

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון ומהווה כ-45% מסך ההוצאה הממוצעת של משקי הבית.

המוצרים שבהם נרשמה ירידת המחירים המשמעותית ביותר: אפונה ירוקה של סנפורסט, דאודורנט נשים דאב, בצל יבש במשקל, חטיף דוריטוס, שוקולד השחר ושמן זית יד מרדכי.

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות