חוק הספאם: בקרוב אסור יהיה לחברות לפתות צרכנים לבצע שיחה חוזרת כדי לקבל מידע

חוק הספאם: בקרוב אסור יהיה לחברות לפתות צרכנים לבצע שיחה חוזרת כדי לקבל מידע

עם אישור החוק – גם תופעת ה"צנתוק" תהיה לא חוקית. המשמעות למפרי חוק היא חשיפה לתביעות

מערכת דיוור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חוק הספאם אמנם נחקק כבר לפני כמה וכמה שנים, אבל מאז הכנסת נאלצת לסתום עוד ועוד פרצות שמאפשרות לחברות להציק לצרכנים בדרכים שונות ומשונות.

היום אישרה ועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית הרחבה של חוק הספאם, שתאסור על פיתוי צרכנים לבצע שיחה חוזרת כדי לקבל מידע.

כיום החוק אוסר על שיגור פרסומות באמצעות פקס, מערכת חיוג אוטומטית, הודעה אלקטרונית או מסרונים בלי קבלת הסכמה מפורשת מראש, אולם למרות זאת, קיימת תופעה של משלוח מסרים חדשותיים או תכני רכילות עם פרטי מידע חלקיים, כדי לגרום לנמען לחייג למספר שהתקבל.



מכירים את הצנתוק (צלצול-ניתוק)? גם זה ייאסר

יוזם הצעת החוק, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), סיפר בוועדה גם על תופעה נוספת של חיוג באמצעות מערכת אוטומטית וניתוק לפני מענה, כדי לגרום לנמען לחזור למספר ממנו התקבלה השיחה ולקבל את המסר או דבר הפרסומת ("צנתוק" – צלצול-ניתוק).

לכן, הוא מציע לתקן את החוק ולהגדיר גם את ההודעות ההלו כדואר זבל האסור במשלוח.

כאמור, הוועדה קיבלה את ההצעה ואישרה להרחיב את האיסור להפיץ לציבור הרחב גם מסרים הכוללים הצעה להתקשר למספר טלפון מסוים לשם קבלתו.

מי מחוץ לחוק הספאם

ההצעה לא תחול על המדינה ועל מוסדותיה וכן על מסרים שתכליתם העברת מידע מגופי ההצלה שנועדו לשם מילוי תפקידם. עוד אושר כי שר התקשורת יוכל להרחיב את ההחרגה לגופים ומסרים אחרים, וזאת באישור ועדת הכלכלה.

ח"כ מקלב אמר לאחר אישור ההצעה כי את התוצאות של התקדמות בחסימת הספאם רואים בשטח. הוא הסביר כי בהתחלה היו פרסומות שנאסרו, לאחר מכן החלו מוסדות שונים להטריד את הציבור גם הודעות ובקשות לתרומה וגם זה טופל, וכעת ההצעה תטפל בהטרדת הציבור במסרים שהוא לא מעוניין לקבל. "התגלתה בפנינו תופעה של השתלטות על החיים של הציבור, כך שאי אפשר להחזיק טלפון בלי לקבל מסרים ופרסומות, ובהצעה הזו באנו לחסום זאת מבלי לפגוע יתר על המידה במסרים שחשוב שהציבור יקבל", אמר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות