הדרך להקמת מערכת סולארית על הגג מעולם לא הייתה קצרה יותר: בנק אופק מציע הלוואה נוחה

הדרך להקמת מערכת סולארית על הגג מעולם לא הייתה קצרה יותר: בנק אופק מציע הלוואה נוחה

תוך כמה זמן תחזירו את ההשקעה ותהנו מחשמל חינם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני מספר חודשים קיבלה הכנסת כמה החלטות שנועדו להקל על אזרחים פרטיים להקים על גג ביתם מערכת סולארית – כלומר, מערכת שתייצר חשמל מאור השמש ותאפשר לצרכן בעצם לחסוך מעצמו את הוצאות החשמל, ובמקביל לתרום תרומה צנועה להפחתת הזיהות הסביבתי.

אלא שעדיין מדובר בתחום בתולי, שכרוך כמובן בהוצאה ראשונית של כמה עשרות אלפי שקלים, שלא כל אחד יכול לעמוד בה. אם אתם מעוניינים להקים מערכת סולארית על הגג כדי לחסוך את הוצאות החשמל, אבל אין לכם מושג מהיכן להתחיל או שעלות ההקמה גבוהה מדי – ייתכן שתמצאו פתרון טוב בהצעה החדשה של אגודת האשראי אופק (המוכרת יותר כבנק החברתי אופק).

אופק היא אגודת אשראי שיתופית (קואפרטיב), מעין בנק שיתופי, שבעלי המניות בו הם הצרכנים עצמם. לפני מספר חודשים החלו באופק לפעול במתכונת של הלוואות עמיתים וממש לפני שבועיים הוגשה בקשתם להפעלת אגודת אשראי (ראו בהמשך).

כדי להיות אחד מבעלי הבנק, דרושה השקעה של 1,000 שקל בלבד – אך חשוב לדעת שההצעה הנוכחית שלהם רלבנטית לא רק לעמיתי הבנק, אלא לכל מי שמעוניין להקים מערכת סולארית: מדובר הן בליווי וחיבור לאחת מחמש חברות שעוסקות כיום בהקמת מערכות סולאריות, והן במתן ההלוואה לצורך הקמת המערכת.

לדברי תום דרומי-חכים, מנכ"ל "אופק", מרגע ההלוואה, הקמת המערכת וייצור החשמל באופן עצמאי – הצרכן ישלם את החזר ההלואה במקום לשלם את חשבון החשמל.

שאלה: באיזה גובה של הלוואות מדובר?

דרומי-חכים: "תלוי בצורך של הלקוח ובגודל הגג שלו. זה נע בערך בין 45,000 שקל ל-75,000 שקל".

שאלה: לכמה זמן?

דרומי חכים: "מדובר בהלוואה לכ-8 שנים – ואחריהן למעשה הצרכן נהנה מחשמל חינם".

שאלה: לכמה זמן הוא נהנה מחשמל חינם, כמה זמן המערכת יכולה לתפקד?

דרומי חכים: "היא עובדת בערך 25 שנה, אבל החידוש שלה זול יותר מהקמה של מערכת חדשה לגמרי".

שאלה: על אילו ריביות אנחנו מדברים? 

דרומי-חכים: "זה כמובן תלוי בגובה ההלוואה ובמשך ההחזר, אבל כעיקרון החישוב הוא לפי הריבית המינימלית המאפשרת את התקנת הפאנלים. לאופק אין מטרה של מקסום רווחים".

שאלה: ומה קורה אם המשפחה עוברת דירה באמצע התקופה?

דרומי-חכים: "אם מסיבה כלשהי הרוכש יצטרך להפעיל את האחריות – למשל, אם ירצה בעוד 5 שנים לעבור דירה – המתקין יפרק את המערכת, וההלוואה תסתיים ללא קנסות יציאה".

לא רק מימון, גם ליווי ותיווך

אחת המטרות במיזם של אופק היא לפשט את התהליך מול החברות, כדי להסיר את החסם הביורקרטי.

כדי להימנע ממצב שבו אדם נאלץ לנהל של שתי מערכות יחסים, גם מול מתקין הפנאלים הסולאריים וגם מול הבנק, באופק מרכזים את כל ההתנהלות ופונים עבור הלקוח לקבלת ההצעות מהחברות. שמות החברות לא מפורסמות באתר והן אינן יודעות זו על זו כדי להימנע ממצב של תיאום ביניהן.

לדברי דרומי-חכים, ההחלטה להציע את המודל הזה של הלוואות וליווי להקמת מערכות סולאריות נובעת מרצון לקדם את הערכים שבהם דוגלים באופק – עשייה חברתית שיש בה גם תרומה לסביבה.

פרטים נוספים אפשר לקבל באתר אופק.

בנוסף, מי שמתעניין בהקמת מערכת סולארית יכול גם לבדוק את המימון שמציעה חברת כאל, המשתפת פעולה עם חברת אנרפוינט – כפי שפרסמתי כאן. 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות