אחרי 55 שנות פעילות: חברת שומרי משקל נסגרת כשמאחוריה חובות עתק

אחרי 55 שנות פעילות: חברת שומרי משקל נסגרת כשמאחוריה חובות עתק

משבר הקורונה וקרע עם חברת שומרי משקל העולמית הם בין הסיבות לקריסת שומרי משקל בישראל. ללקוחות החברה ולעובדיה יש סיבה לדאגה

שומרי משקל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

דיאטות באות והולכות – פעם האופנה היא דיאטת כרוב ופעם דיאטה נטולת פחמימות – אבל אם יש תוכנית הרזיה שנראה כאילו הייתה כאן תמיד היא זו של שומרי משקל. החברה, שנוסדה כבר בשנת 1970 כחלק משומרי משקל העולמית, פרצה את הדרך עם שיטת הנקודות ופעלה בצורה של קבוצות תמיכה. עד לימים אלה יש לשומרי משקל מעל 3500 מנויים ומנויות ומעל 100 סניפים שבהם נפגשות קבוצות התמיכה שלה בכל הארץ. בנוסף, יש לה קבוצות הרזיה בזום. כעת, כשמאחוריה חובות של יותר מ-20 מיליון ש"ח, החברה מודיעה כי היא פנתה לבית המשפט בבקשה למתן צו לפתיחת הליכים.

פואנטה בטלגרם

מלבד המינויים שככל הנראה יתקשו לראות את כספם, הדאגה מופנית גם ל-100 עובדי הרשת – שכן החברה אמרה כי ככל הנראה לא תוכל לשלם להם את משכורות מרץ. החוב לעובדים עומד על כ-1.6 מיליון ש"ח.

שומרי משקל – מה הסיבות לקריסה?

בבקשה שהגישה החברה, נכתב שהנושים מתדפקים על דלתותיה ושהיא חייבת כספים רבים למשכירי הנכסים. בחברה אומרים שאחת הסיבות להידרדרות במצבה היא הקורונה.

סיבה אחרת היא מחלוקת משפטית עם "שומרי משקל" העולמית – אשר הגישה נגד החברה בישראל תביעה בסך של כ-3.7 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הזיכיון בין השתיים. "שומרי משקל" הישראלית הגישה מצדה תביעה נגדית בסך של כ-15 מיליון שקל – ועד כה לא הושגה פשרה.

ברקע התביעות הדדיות עומדות מחלוקות מקצועיות, ביניהן מחלוקת בין החברה הישראלית לחברה העולמית על המעבר לאונליין. בחברה הישראלית ביקשו לאפשר למנויים לקבל תמיכה אונליין באמצעות אפליקציה, והחברה העולמית לא איפשרה זאת. כאשר מגפת הקורונה הותירה את הלקוחות בבתים, התוצאה הייתה שהחברה הישראלית לא יכלה לתת מענה הולם ולעמוד בתחרות.

כעת הרשת מבקשת למנות נאמן זמני שישמור את הפעילות העסקית של החברה, או יעביר אותה או ימכור אותה לצד שלישי.

בחברה הישראלית אומרים כי הנאמן יוכל אולי לקדם פשרה בין הצדדים, ומוסיפים: "טלטלות בשנים האחרונות הביאו לחדלות פירעון".

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות