ממרץ 2017 תתאפשר נסיעה במונית עם נוסעים אחרים היורדים ביעד אחר. בכמה תוזל הנסיעה?

ממרץ 2017 תתאפשר נסיעה במונית עם נוסעים אחרים היורדים ביעד אחר. בכמה תוזל הנסיעה?

הנוסע יידע מראש כי הוא עולה על מונית משותפת, וכך גם הנוסעים היושבים במונית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל במרץ הקרוב נוכל לשלם פחות על נסיעה במונית אם נסכים לנסוע יחד עם נוסעים נוספים שאמורים לרדת בנקודות אחרות בדרך – כך אישרה ועדת הכלכלה במסגרת הדיון בפרק זה של חוק ההסדרים לשנת 2017-2018. מחיר הנסיעה יהיה נמוך ב-20% לפחות ממחיר המונה של אותה נסיעה ספיישל, וכל נוסע ישלם בנפרד.

המטרה היא מענה לפקקים, בעיקר הפקקים בגוש דן. כיום יש כ-20 אלף מוניות ספיישל שמבצעות כ-70 מיליון נסיעות בשנה, והשאיפה היא שהוזלת המחירים תאפשר ליותר נוסעים להרשות לעצמם לוותר על נסיעה ברכב פרטי.

נהגי המוניות יוכלו לבצע נסיעה שיתופית רק לנוסע שהזמין זאת מראש, בטלפון או באמצעות אפליקציה, ובתנאי שנמסר לו מידע על המחיר המשוער של הנסיעה, הזמן המשוער עד להגעה ליעד ומספר העצירות המרבי לאיסוף והורדת נוסעים. הנוסע הנוסף צריך להסכים לכך וכן למקום העלייה וההורדה שלו.

ההחלטה מתקבלת כשברקע מנהלים נהגי המוניות מאבק בניסיון של חברת אובר להכניס לשוק נסיעות שיתופיות שבהן כל בעל רכב יכול לספק שירות של נהג מונית. בהקשר זה אמר מנכ"ל אובר, יוני גריפמן, כי הצעד אמנם יוזיל את יוקר המחייה ויפחית נסועה, אבל הוא לא מספיק: "אנחנו מפגרים אחרי העולם בנושא תחבורה שיתופית שמוזילה דרמטית עלות לצרכן ומפחיתה את כלי הרכב על הכביש". הוא הוסיף כי אין דיאלוג בין החברה למשרד התחבורה וקרא למשרד לפעול יחד.

יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, התפרץ לדבריו ואמר כי אסור להכניס חבלנים לענף, הוא אף ציין כי בעולם כבר קרה מקרה שנהג אובר "השתגע וחיסל שישה אנשים". נציגת משרד התחבורה אמרה כי עמדת המשרד היא "שלא נכון שתהייה הסעה בשכר על ידי כלי רכב ונהגים שאין עליהם רגולציה". 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות