לאן נעלמו המאבטחים מקומת החניה בקניון, דווקא בתקופה של כוננות שיא?

לאן נעלמו המאבטחים מקומת החניה בקניון, דווקא כשהמתח הביטחוני בשיאו?

נתקלתם בפחות מאבטחים בקניון? בקניוני עזריאלי ביטלו חלק מעמדות האבטחה ומסבירים שהאבטחה שונתה ושודרגה – בתיאום עם המשטרה. במשטרה טוענים שהדבר תואם את הערכת המצב הביטחוני. אלא שהמצב הביטחוני הוגדר לאחרונה על-ידי כל גופי הביטחון כרגיש ומסוכן במיוחד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה יותר טבעי לישראלים מאשר להציג את התיק שלהם לבדיקה בכניסה לקניון? מה לעשות, המציאות הכואבת של הפיגועים לאורך השנים מחייבת את כולנו לזהירות מירבית, והמאבטחים כבר הצילו בגופם לא פעם ישראלים רבים.

אלא שבאחד מקניוני עזריאלי שבו ביקרתי לאחרונה – משהו השתנה, ויש להניח שזה קורה בקניוני עזריאלי נוספים.

כאשר נכנסים לקניון מהשערים הראשיים שבקומת הכניסה, עוברים כמובן דרך מגנומטר ומאבטח שבודק את התיקים, וכאשר מגיעים ברכב, מאבטחים בכניסה לחניה מבקשים לפתוח את תא המטען ובודקים אותו.

אלא שבזה מסתיימת הבדיקה. כאשר נכנסים לקניון מקומת החניה, אין יותר עמדות המאבטחים. גם המגנומטרים הוסרו משערי הכניסה שבקומת החניון.

ככה, קל ופשוט, לקוחות שמגיעים לקניון ברכב, חונים בחניון ונכנסים מקומת החניה דרך השערים, למעשה לא עוברים בדיקה בטחונית. הם יכולים לשאת בתיקם (שכזכור לא נבדק בכניסה לחניון) כל מה שיחפצו ולהיכנס איתו לקניון (לא נעלה כאן רעיונות למה שאפשר להכניס לקניון, אך זה כמובן ברור).



אגב, תופעה דומה מתרחשת גם בקניון האופנה TLV בתל אביב.

איך זה עולה בקנה אחד עם הדרישה לאבטחה מירבית לאורך כל ימות השנה?

ויותר מטריד, איך ביטול עמדות האבטחה בשערי הכניסה בקומות החניה עולה בקנה אחד עם האזהרות שאנחנו שומעים מכל עבר על כוננות שיא, בשבוע שבו חל יום ירושלים, נפתחת השגרירות האמריקנית בירושלים, הפלסטינים מציינים את יום הנכבה וחל יום השישי הראשון של הרמדאן?

מקבוצת עזריאלי נמסר לפואנטה כי הכול בתיאום עם המשטרה, ובמשטרה לא הכחישו. הנה התגובות:

תגובת קבוצת עזריאלי: "שיתוף פעולה מלא עם המשטרה"

מקבוצת עזריאלי נמסר: ״שיטת האבטחה בקניון התעדכנה ושודרגה בהתאם להנחיות המשטרה, עמה עובדים בשיתוף פעולה מלא. האבטחה ההיקפית תוגברה, כובד המשקל הועבר למעגל החיצוני, לסיורים ואבטחה ניידת לצד אמצעים טכנולוגיים״.

תגובת משטרת ישראל: "תפיסת האבטחה נקבעת בהתאם להערכת מצב מקצועית"

ממשטרת ישראל נמסר: "תפיסת האבטחה נקבעת ע"י משטרת ישראל בהתאם להערכת מצב מקצועית הבוחנת מספר מרכיבים, בהם: תרחישי ייחוס ואיום, המידע המודיעיני העדכני, מיקום, אופי המבנה המאובטח ועוד.  לפיכך – ההנחיות משתנות מעת לעת ומותאמות פרטנית לגופים המונחים, תוך איזון ושמירה על האינטרס הציבורי.

"מטעמי ביטחון ברורים, איננו מפרטים אודות הסדרי האבטחה הנהוגים במבני ציבור, בתי עסק, קניונים וכיו״ב, ומן הראוי שהעיסוק התקשורתי בכך יהא זהיר ולא יחשוף פרטים העלולים לסכן את ביטחון הציבור ושלומו.

"למען הסר ספק, קניון עזריאלי מודיעין עומד בתפישת האבטחה של משטרת ישראל, כמו כלל קניוני הרשת. לאחרונה בוצע טיוב של פרישת מערך האבטחה ושל איכות המאבטחים על מנת לשפר את היכולת להגן על שלום הציבור וביטחונו".

האם שתי התגובות הללו מרגיעות? כל אחד יחליט בעצמו. נותר לקוות שלא נמצא את עצמנו בעוד זמן קצר מאוד מכים על חטא וזועקים שהכתובת הייתה על הקיר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות