שוב סלמונלה בדגני בוקר של תלמה

שוב סלמונלה בדגני בוקר של תלמה

בחברה טוענים שהמוצר לא שווק, אבל מומלץ לבדוק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משהו לא טוב עובר על המפעל של תלמה בערד – היום התקבלו תוצאות חיוביות לבדיקה שלפיה קיים זיהום של סלמונלה בסדרת כריות נוגט 750 גרם שיוצרה שם בתאריכים 18/09/16 עד 20/09/16.

ת. יצור – 18/09/16, תוקף – 13/09/17, קו אריזה D.
ת. יצור – 19/09/16, תוקף – 14/09/17, קו אריזה D.
ת. יצור – 20/09/16, תוקף- 15/09/17, קו אריזה D.

בחברה מרגיעים את הציבור בכך שהאריזות שיוצרו בסדרה זו נתונות בהסגר מלא מרגע ייצורן ולא יצאו לשיווק. עוד הם אומרים שבוצעה בדיקה פיזית של המשטחים שבהסגר, כולל מדבקות הזיהוי שעליהם והתאמת המדבקות לתכולה. זאת, לאחר שבפעם הקודמת שיוניליוור גילתה זיהום סלמונלה באריזות קורנפלקס אלופים וקוקומן צדפים, היא טענה שהאריזות לא שווקו והסתבר שהן כן שווקו – לטענתם בשל טעות בזיהוי ובהכנת האריזות הנגועות להסגר.

למרות זאת, עצם הימצאותו של החיידק בפס הייצור במפעל שאמור להיות תחת בקרה ופיקוח קפדניים ותחת השגחה מוגברת, מעורר תהיות. החברה מבהירה שכל המוצרים ששווקו ונמצאים על המדפים עברו בדיקות ובטוחים לצריכה. כדי להרגיע את הציבור, היא מספרת שמערך הבקרה והפיקוח של החברה הורחב כדי לוודא ששום מוצר לא יגיע אל השוק בטרם קבלת תוצאות מעבדה מיקרוביאליות תקינות. אך האם הצרכנים יכולים לסמוך על כלל המוצרים שיצאו ויוצאים מהמפעל? אם בפעם הראשונה אפשר היה למחול לחברה ולומר שמדובר במקרה חריג, כשזה קורה פעם שנייה זה כבר מדליק נורה אדומה. איך קורה שבאותו מפעל בסמיכות זמנים כה מדאיגה מתגלה זיהום של סלמונלה בפסי הייצור, ועוד לאחר שמשרד הבריאות עשה במקום שורה של בדיקות מקיפות ואישר כי המפעל פועל כהלכה ועומד בכל הדרישות?

שאלה לא פחות חשובה היא אם הציבור מסוגל להאמין לחברה שהוכיחה חוסר אמינות בפעם הקודמת. גם הפעם מדובר במוצר שקהל היעד שלו הוא ילדים, כמו בקוקומן צדפים, וסביר להניח שלפחות חלק מהצרכנים יימנעו מלקנות אותו (בהקשר זה אולי צריך להזכיר כי מבחינה בריאותית, סלמונלה היא בעיניי הבעיה האחרונה עם כריות. הצגת המוצר הזה כדגני בוקר מזינים היא הצגה מטעה, מדובר פשוט בממתק לכל דבר, לאור כמות הסוכר המופרזת שהוא מכיל).

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות